Приказ основних података о документу

Memory and success in mathematics in children with mild intellectual disability

dc.contributorVuković Mile
dc.contributorŽunić-Pavlović Vesna
dc.creatorJapundža-Milisavljević, Mirjana
dc.creatorĐurić-Zdravković, Aleksandra
dc.creatorGagić, Sanja
dc.date.accessioned2021-06-17T13:00:05Z
dc.date.available2021-06-17T13:00:05Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.isbn978-86-6203-045-0
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2125
dc.description.abstractCilj ovog istraživanja bio je da se utvrdi da li postoji povezanost auditivnog, vizuenog i verbalnog pamćenja kao prediktorskih varijabli s uspehom u nastavi matematike kod dece s lakom intelektualnom ometenošću (LIO) kao kriteriujumskom varijablom. Uzorak, na kome je bazirano istraživanje obuhvatio je 31 učenika oba pola. Kriterijum za izbor ispitanika sadržao je sledeće zahteve: količnik inteligencije od 50 do 69, procenjen WISC skalom intelektualnih sposobnosti, kalendarski uzrast od 14 do 16 godina i odsustvo neuroloških, psihijatrijskih i višestrukih smetnji. Istraživanje je obavljeno u svim osnovnim školama za decu s LIO na teritoriji Beograda. Verbalno pamćenje procenjeno je Reyovim testom verbalnog pamćenja (Rey Auditory verbal learning test). Vizuelno pamćenje ispitano je suptestom 5 – Vizuelno pamćenje iz Akadia testa razvoja sposobnosti, dok je za procenu sposobnosti auditivnog pamćenja korišćen Suptest 8 – Auditivno pamćenje. Numeričke ocene iz nastavnog predmeta Matematika dobijene su standardnom analizom pedagoške dokumentacije. U skladu sa postavljenim ciljem istraživanja primenjene su metode neparametrijske statistike. Obradom rezultata istraživanja dobijen je koeficijent multiple korelacije od 0,45 koji govori o povezanosti ispitanih prediktora sa uspehom iz matematike. Oko 12% ukupne varijanse uspeha iz matematike objašnjava se razlikama u postignuću na testovima vizuelnog, auditivnog i verbalnog pamćenja. Dobijena razlika je statistički značajna (p = 0,001). Vrednost β koeficijenta pokazuje da sposobnost verbalnog pamćenja daje najveći parcijalni doprinos odličnog uspeha iz matemati ke kod dece s LIO. Rezultati izvedenog istraživanja ukazuju na neophodnost primene mnemotehnika (loci metod, akronimi, lanac metod, metod ključnih reči, rimovanje) pri usvajanju nastavnih sadržaja iz matematike.
dc.description.abstractThe main goal of this research is to determine is there any conection between auditive, visual, verbal memory, as predictors variablas, and success in teching of mathematics in children with mild intellectual disability. Sample contains 31 participants, both sexes. Qriterion for participants selection was IQ from 50-60, estimated by WISC scale of intellectual abilitys, age from 14 to 16, and absence of neurological, psychiatric and combine disturbance. Survey was conducted in all schools for children with mild intellectual disability on territory of city of Belgrade. Verbal memory is estimated by subtest 5 – Visual memory from Akadia test of development capabilities, on other hand Auditive memory was estimated by subtest 8 – Auditive memory. Grades in mathematics of children with mild intellectual disability we got by standard analisys of pedagogical documentation. In accordance with given order of this research has been used method of parametric and nonparametric statistics. At the end of research we got coefficient of multiple correlation of 0.45 that stresses a conection of predictors and succsess in mathematics. About 12% of all success in mathematics can be explane by differences in test results of visual, auditive and verbal memory. The differences that been mentoined above are stastisticaly significante (p = 0.001). β coefficient value points out that capabillity of verbal memory is most important part of success in mathematics in children with mild intellectual disability. The results that we got pointed out a necessity of applying of mnemonics (loci method, acronyims, chain method, key words method, rhyming) for better asumption of curriculum of mathematics.
dc.languagesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova - 7. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 27-29. 11. 2013
dc.subjectvizuelno
dc.subjectauditivno
dc.subjectverbalno pamćenje
dc.subjectmatematika
dc.subjectvisual
dc.subjectauditive and verbal memory
dc.subjectmathematics
dc.titlePamćenje i uspešnost u matematici kod dece sa lakom intelektualnom ometenošćusr
dc.titleMemory and success in mathematics in children with mild intellectual disability
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage206
dc.citation.other: 201-206
dc.citation.spage201
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6884/Untitled24.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2125
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу