Приказ основних података о документу

Vršnjačko nasilje u predškolskim ustanovama

dc.creatorGlumbić, Nenad
dc.creatorŽunić-Pavlović, Vesna
dc.date.accessioned2021-06-09T13:23:28Z
dc.date.available2021-06-09T13:23:28Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn0031-3807
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/207
dc.description.abstractPeer violence is characterized by repeated expression of negative actions towards peers with apparent appearance of misbalance of power between its participants. Pre school children show traditional social roles such as: violator, victim, aggressive victim and observer. There are certain individual characteristics which predispose a child for the role of a victim or a violator. But, an important role for peer violence has the whole group, because reactions of children not directly involved in violence, significantly influence the dynamics of social interactions. Considering the fact that peer violence can have long-lasting negative effects for psycho-social development, both for victims and violators of bullying, it is necessary to organize programmes for prevention of peer violence by children of pre-school age.en
dc.description.abstractVršnjačko nasilje karakteriše ponavljano ispoljavanje negativnih akcija prema vršnjacima uz očiglednu pojavu disbalansa u moći među njegovim učesnicima. Već kod dece predškolskog uzrasta mogu se zapaziti tradicionalne socijalne uloge kao što su: izvršilac nasilja, žrtva, agresivna žrtva i posmatrač. Postoje određene individualne karakteristike koje predisponiraju dete za ulogu žrtve ili pak za ulogu nasilnika. Međutim, značajnu ulogu u vršnjačkom nasilju ima cela vaspitna grupa, budući da i reakcije dece koja neposredno ne učestvuju u činu nasilja, značajno utiču na dinamiku socijalnih interakcija. S obzirom na to da vršnjačko nasilje može imati dugotrajne negativne efekte na psihosocijalni razvoj, kako žrtve tako i počinioca bulinga, potrebno je realizovati programe prevencije vršnjačkog nasilja još kod dece predškolskog uzrasta.sr
dc.publisherForum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.sourcePedagogija
dc.subjectpeer violenceen
dc.subjectpre school institutionsen
dc.subjectbullyingen
dc.subjectvršnjačko nasiljesr
dc.subjectpredškolske ustanovesr
dc.subjectbulingsr
dc.titlePeer violence in pre-school institutionsen
dc.titleVršnjačko nasilje u predškolskim ustanovamasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage212
dc.citation.issue2
dc.citation.other63(2): 205-212
dc.citation.spage205
dc.citation.volume63
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/328/204.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_207
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу