Приказ основних података о документу

Association between externalizing and internalizing behavior problems in childhood

dc.contributorGligorović Milica
dc.creatorŽunić-Pavlović, Vesna
dc.creatorGlumbić, Nenad
dc.creatorKovačević-Lepojević, Marina
dc.date.accessioned2021-06-17T12:57:07Z
dc.date.available2021-06-17T12:57:07Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.isbn978-86-6203-036-8
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2076
dc.description.abstractU radu se istražuje postojanje i priroda povezanosti eksternalizovanih i internalizovanih problema u detinjstvu. Uzorak čini 89 dečaka i devojčica, uzrasta od pet do sedam godina. Podaci su prikupljeni od vaspitača i nastavnika primenom instrumenta ASEBA, verzija za nastavnike (TRF). Rezultati svedoče o statistički značajnim pozitivnim korelacijama između sindroma, eksternalizovanih i internalizovanih problema. Moguće objašnjenje ovih nalaza je niska diskriminativna validnost TRF. U diskusiji rezultata ukazano je na faktore koji mogu doprineti istovremenoj pojavi eksternalizovanih i internalizovanih problema. Na osnovu opsežnog pregleda literature, razmotrena su zapažanja drugih autora o metodološkim i suštinskim razlozima za pojavu komorbiditeta između eksternalizovanih i internalizovanih poremećaja u detinjstvu.
dc.description.abstractThis paper examines the presence and nature of co-occurrence of externalizing and internalizing behavior problems in childhood. The sample consists of 89 boys and girls, aged between 5 and 7. Data were collected from educators and teachers, using ASEBA – Teacher Report Form (TRF). The results demonstrated significant positive correlations among the syndromes, externalizing and internalizing problems. A possible explanation of these findings includes a low discriminative validity of TRF. The results are discussed with respect to factors that could contribute to co-occurrence of externalizing and internalizing problems. Existing literature is reviewed with a focus on other authors’ remarks on methodological and substantive reasons for comorbidity between externalizing and internalizing disorders in childhood.
dc.languagesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova –2. Naučni skup, „Stremljenja i novine u Specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd, 28. decembar 2012
dc.subjectdeca
dc.subjecteksternalizovani i internalizovani problemi
dc.subjectkomorbiditet
dc.subjectTRF
dc.subjectchildren
dc.subjectexternalizing and internalizing problems
dc.subjectcomorbidity
dc.subjectTRF
dc.titlePovezanost eksternalizovanih i internalizovanih bihejvioralnih problema u detinjstvusr
dc.titleAssociation between externalizing and internalizing behavior problems in childhood
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage208
dc.citation.otherhttp://www.icf.fasper.bg.ac.rs/zbornici/2012-ZBORNIK-RADOVA-PROJEKAT.pdf
dc.citation.spage201
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/7183/ugfdrree.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2076
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу