Приказ основних података о документу

dc.creatorŽunić-Pavlović, Vesna
dc.creatorPopović-Ćitić, Branislava
dc.creatorPavlović, Miroslav
dc.date.accessioned2021-06-17T12:40:58Z
dc.date.available2021-06-17T12:40:58Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.isbn978-86-80113-92-0
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1801
dc.description.abstractUobličavanjem jedinstvenog konceptualno-metodološkog pri- stupa prevenciji poremećaja ponašanja stvoreni su teorijski okviri neophodni za naučno zasnovano planiranje raznovrsnih preventivnih programa, ciljno usmerenih ka stvaranju uslova koji podstiču i omogućavaju pozitivan razvoj dece i omladine. Visok nivo saglasnosti naučnika o faktorima koji su u osnovi nastajanja i održavanja poremećaja ponašanja, jasno koncipiranje konkretnih preventivnih modela, ustanovljavanje principa i efektivnih strategija preventivnog delovanja, omogućili su si- stematsko i plansko kreiranje velikog broja programa prevencije poremećaja ponašanja. Ti programi, ostvaruju značajne efekte u razvijanju prosocijalnih i sprečavanju javljanja različitih ob- lika problematičnih ponašanja. Knjiga Programi prevencije poremećaja ponašanja u školi predstavlja odraz nastojanja Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju i Odeljenja za prevenciju i tretman poremećaja ponašanja da promovišu kvalitet i kvantitet preventivnih programa u obrazovno-vaspitnim ustanovama. Ključni preduslov za uspešnu prevenciju poremećaja ponašanja je poznavanje savremenih dostignuća teorije, istraživanja i prakse u ovoj oblasti. Tako se, ova publikacija nadovezuje na knjigu Prevencija prestupništva dece i omladine u kojoj su, na osnovu kritičkog pregleda i analize savremenih teorijskih i praktičnih saznanja o uspešnom preventivnom delovanju, sumirane bazične pretpostavke i postulati na kojima se zasniva razvijanje efektivnih aktivnosti preventivnog karaktera. Svrha knjige je da profesionalcima i službama ponudi informacije i uputstva koji mogu biti od pomoći u identifikovanju, izboru i primeni rešenja za narastajući problem poremećaja ponašanja dece i omladine. Koncipiranje uspešnih preventivnih programa je zahtevan, ali ne i nemoguć zadatak. Uvažavanje i pridržavanje ključnih pravila u kontinuiranom i postepenom procesu prventivnog delovanja je osnovni zahtev za izgrađivanje efektivnog sistema prevencije poremećaja ponašanja. Nažalost, naša sredina još uvek ne raspolaže dovoljnim brojem efektivnih programa prevencije poremećaja ponašanja. Razlozi tome su brojni
dc.languagesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
dc.rightsclosedAccess
dc.titleProgrami prevencije poremećaja ponašanja u školisr
dc.typebook
dc.rights.licenseARR
dc.citation.othermonografija, izdanje: 1
dc.citation.spage203
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1801
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу