Приказ основних података о документу
Planning school programmes for preventing peer violence
Planiranje školskih programa prevencije vršnjačkog nasilja
dc.creator | Pavlović, Miroslav | |
dc.creator | Žunić-Pavlović, Vesna | |
dc.date.accessioned | 2021-06-09T13:21:17Z | |
dc.date.available | 2021-06-09T13:21:17Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.issn | 0547-3330 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/173 | |
dc.description.abstract | The paper presents the results of the project Planning and application of the programme for the prevention of delinquent behavior in educational institutions of the Education Advancement Institute. The objectives of the first phase of the Project were: identification of the characteristics of peer violence and determination of the risk and protective factors. The most significant results of the evaluation are: peer violence is prevalent in 65% cases; dominant forms of peer violence are ridiculing and teasing (40%); most frequent risk factors are: lack of dedication to school and school requirements, hanging around with peers who behave violently, personal attitudes that approve of violence; insufficient presence of the protective factor which includes positive social bonding with school. | en |
dc.description.abstract | U radu su prikazani rezultati projekta Planiranje i primena programa prevencije prestupničkog ponašanja u obrazovno-vaspitnim ustanovama Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja. Ciljevi prve faze projekta bili su: utvrđivanje karakteristika vršnjačkog nasilja i utvrđivanje karakteristika rizičnih i protektivnih faktora. Najznačajniji rezultati urađene procene su: prevalencija vršnjačkog nasilja je 65%; dominantan oblik vršnjačkog nasilja je ismevanje i zadirkivanje (40%); najzastupljeniji rizični faktori su: nedovoljna posvećenost školi i školskim obavezama, druženje s vršnjacima koji se nasilno ponašaju i individualni stavovi koji odobravaju nasilno ponašanje; otkriveno je nedovoljno prisustvo protektivnog faktora pozitivno socijalno vezivanje za školu. | sr |
dc.publisher | Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Nastava i vaspitanje | |
dc.subject | peer violence | en |
dc.subject | risk and protective factors | en |
dc.subject | prevention | en |
dc.subject | programmes | en |
dc.subject | vršnjačko nasilje | sr |
dc.subject | rizični i protektivni faktori | sr |
dc.subject | prevencija | sr |
dc.subject | programi | sr |
dc.title | Planning school programmes for preventing peer violence | en |
dc.title | Planiranje školskih programa prevencije vršnjačkog nasilja | sr |
dc.type | article | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 337 | |
dc.citation.issue | 3 | |
dc.citation.other | 57(3): 318-337 | |
dc.citation.spage | 318 | |
dc.citation.volume | 57 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_173 | |
dc.type.version | publishedVersion |
Документи
Датотеке | Величина | Формат | Преглед |
---|---|---|---|
Уз овај запис нема датотека. |