Приказ основних података о документу

Social behaviour of pupils with intellectuall disabilities

dc.contributorMatejić-Đuričić Zorica
dc.creatorĐorđević, Mirjana
dc.creatorDučić, Bojan
dc.date.accessioned2021-06-17T12:36:29Z
dc.date.available2021-06-17T12:36:29Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.isbn978-86-80113-84-5
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1725
dc.description.abstractNivo intelektualnog funkcionisanja je u sprezi sa nivoom razvijenosti socijalnih veština. Deficit socijalnih veština kod osoba sa intelektualnom ometenošću (IO), izaziva teškoće u socijalnim interakcijama, komunikaciji, procesuiranju socijalnih informacija, kao i teškoće pri odabiru prigodnih strategija za ostvarivanje i održavanje socijalnih kontakata. Proučavanje socijalnog ponašanja kod dece sa IO, obuhvata i oblast antisocijalnog ponašanja, koje se manifestuje kao neprijateljsko, agresivno ponašanje, koje karakteriše sklonost ka kršenju socijalnih pravila i normi, i kao takvo otežava funkcionisanje u školskim uslovima. Rezultati ovog istraživanja ukazuju da gotovo polovina uzorka umereno IO osoba spada u grupu sa rizičnim i visokorizičnim socijalnim ponašanjem u odnosu na grupu sa lakom IO, u okviru koje značajna većina spada u kategoriju prosečnog socijalnog funkcionisanja.
dc.description.abstractIntellectual level of functioning is in connection with development of social skills level. Deficit of social skills at persons with ID (intellectual disability) produces difficulties in social interactions, communication, processing of social information, as well as difficulties with selection of appropriate strategy for realization and maintain the social contacts. Studying of social behavior at children with ID also covers domain of antisocial behavior which manifests as animus, aggressive behavior characterized with tendency to social rules and norms violation and like-the like make difficult functioning in school conditions. Results of this research point out that almost half of exemplar with moderate ID persons are in the group with risky and highrisky social behavior in relation to group with mild ID which the most part is in the category of average social functioning.
dc.languagesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009
dc.subjectintelektualna ometenost
dc.subjectsocijalno ponašanje
dc.subjectantisocijalno ponašanje
dc.subjectsocijalna kompetencija
dc.subjectsocijalne veštine
dc.subjectintellectual disability
dc.subjectsocial behavior
dc.subjectantisocial behavior
dc.subjectsocial competency
dc.subjectsocial skills
dc.titleSocijalno ponašanje učenika sa intelektualnom ometenošćusr
dc.titleSocial behaviour of pupils with intellectuall disabilities
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage170
dc.citation.other: 161-170
dc.citation.rankM14
dc.citation.spage161
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/7741/Untitled13.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1725
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу