Приказ основних података о документу

Neuropsychological functions as predictors of a successful basic aritmethical operations in children with intellectual disabilities

dc.contributorMatejić-Đuričić Zorica
dc.creatorJapundža-Milisavljević, Mirjana
dc.date.accessioned2021-06-17T12:36:25Z
dc.date.available2021-06-17T12:36:25Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.isbn978-86-80113-84-5
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1724
dc.description.abstractCilj ovako koncipiranog istraživanja kreće se u pravcu procene neuropsiholoških funkcija dece s IO školskog uzrasta koje se nalaze u osnovi usvajanja osnovnih računskih operacija: sabiranja i oduzimanja, kao i identifikovanje najvažnije među njima. Osnovna svrha ovog istraživanja odnosila se na činjenicu da je potrebno identifikovati najvažnije funkcije koje su direktno povezane sa elementarnim računskim operacijama kao i određivanja koja od njih daje najveći parcijalni doprinos. Stodvadeset četiri ispitanika s lakom intelektualnom ometenošću, starosti 8-16 godina ispitano je Testom dvadeset pitanja, Stroop testom, Beter-Cragin testom, LAP, Testom za vremensku orijentaciju. Našim istraživanjem ukazano je na statistički značajnu povezanost između skupa varijabli i procenjenih elementarnih računskih operacija. Sposobnost pažnje pokazala se kao najrelevantnija za postupak sabiranja, dok su egzekutivne funkcije najznačajnije za radnju oduzimanja kod dece sa lakom intelektualnom ometenešću.
dc.description.abstractThe aim of the study designed in this way is moving toward evaluation of neuropsychological functions of school age children with intellectual disabilities and which are the fundamental for arithmetic operations: addition and subtraction, as well as identification of most important among them. The main purpose of the study is related to the fact that is nedeed to identify most important particular function which are directly linked with basic arithmetical operations, as well as to determine the which one is most effective. One hundred twenty-four participants with intellectual disabilities, aged 8-16 were subjected to the Twenty Questions Test, Stroop test, Beter-Crain test, LAP and Test orientation-time. The results that we got point out that statistically significantly correlation between set of variables and estimated basic arithmetical operations. Attention ability is most relevant for addition operation, and executive functions are most significant for succesful subtraction operation in chidleren with mild intellectual disabilities.
dc.languagesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009
dc.subjectpažnja
dc.subjectpamćenje
dc.subjectegzekutivne funkcije
dc.subjectlaka intelektualna ometenost
dc.subjectračunske operacije
dc.subjectattention
dc.subjectmemory
dc.subjectexecutive functions
dc.subjectmild intellectual disabilities
dc.subjectarithmetical operations
dc.titleNeuropsihološke funkcije kao prediktori uspešnosti osnovnih aritmetičkih operacija kod dece s intelektualnom ometenošćusr
dc.titleNeuropsychological functions as predictors of a successful basic aritmethical operations in children with intellectual disabilities
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage203
dc.citation.other: 185-203
dc.citation.rankM14
dc.citation.spage185
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/7743/Untitled15.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1724
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу