Приказ основних података о документу
Vozmožnost' rannej intervencii čerez ocenku povedenija detej doškol'nogo vozrasta
Mogućnost rane intervencije kroz procenu ponašanja dece predškolskog uzrasta
dc.creator | Golubović, Špela | |
dc.creator | Maksimović, Jasna | |
dc.creator | Rapaić, Dragan | |
dc.date.accessioned | 2021-06-09T13:21:09Z | |
dc.date.available | 2021-06-09T13:21:09Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.issn | 1450-6718 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/171 | |
dc.description.abstract | V rabote reč' idet o rezul'tatah issledovanija provedennogo meždu det'mi doškol'nyh učreždenij vozrasta s 4 do 7 let. Cel' issledovanija byla konstatirovat' harakteristiki vidov povedenij dlja detej doškol'nogo vozrasta i ukazat' na vozmožnost' rannej intervencii čerez ocenku povedenija detej. Issledovanie pokazalo, čto nekotorye vidy projavlenija v povedenii kak naprimer agresivnost', oživlenost', bespokojstvo, čašče projavljajutsja u mal'čikov, i čto s pozdnim vozrastom čislo nekotoryh povedenij reže projavljaetsja. Rezul'taty ukazyvajut, čto issleduja povedenija detej, možno obespečit' obmen poleznyh informacij meždu sem'ej i okružajuščej sredy o psihosocial'nom funkcionirovanii rebenka i tem samym dat' i rekomendacii o dal'nejših umstvennyh sposobnostjah i gigieničeskom podhode v rabote s rebenkom. | RUS |
dc.description.abstract | Na uzorku od 943 dece uzrasta od 4 do 7 godina (aritmetička sredina 5.72 decimalnih godina i standardna devijacija .882) iz predškolskih ustanova, primenjen je upitnik za procenu eksternalizovanih (manifestnih) oblika ponašanja dece od strane roditelja. Cilj istraživanja je bio utvrditi koji su to oblici ponašanja karakteristični za decu predškolskog uzrasta, te ukazati na mogućnost rane intervencije kroz procenu ponašanja dece. Istraživanje je pokazalo da se pojedini oblici manifestnog ponašanja, kao što su agresivnost, živahnost, nemir, češće ispoljavaju kod dečaka, kao i da se sa uzrastom jedan broj ponašanja slabije ispoljava. Rezultati ukazuju da se, prateći dečije ponašanje, može omogućiti razmena korisnih informacija između porodice i okoline o detetovom psihosocijalnom funkcionisanju i, samim tim, dati i preporuka o daljem mentalno higijenskom pristupu u radu sa detetom. | sr |
dc.publisher | Univerzitet u Kragujevcu - Učiteljski fakultet, Užice | |
dc.rights | openAccess | |
dc.source | Zbornik radova Učiteljskog fakulteta, Užice | |
dc.subject | vidy projavlenija v povedenii | RUS |
dc.subject | rebenok doškol'nogo vozrasta | RUS |
dc.subject | rannjaja intervencija | RUS |
dc.subject | manifestni oblici ponašanja | sr |
dc.subject | dete predškolskog uzrasta | sr |
dc.subject | rana intervencija | sr |
dc.title | Vozmožnost' rannej intervencii čerez ocenku povedenija detej doškol'nogo vozrasta | ru |
dc.title | Mogućnost rane intervencije kroz procenu ponašanja dece predškolskog uzrasta | sr |
dc.type | article | |
dc.rights.license | ARR | |
dc.citation.epage | 68 | |
dc.citation.issue | 9 | |
dc.citation.other | (9): 57-68 | |
dc.citation.spage | 57 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_171 | |
dc.type.version | publishedVersion |
Документи
Датотеке | Величина | Формат | Преглед |
---|---|---|---|
Уз овај запис нема датотека. |