Socijalna kompetentnost gluvih i nagluvih učenika - poređenje sa vršnjacima koji čuju
Social competence of deaf and hard of hearing students-comparison with peers without hearing impairments
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Istraživanje o kome saopštavamo u ovom radu bavilo se poređenjem
socijalne kompetentnosti gluvih i nagluvih učenika i učenika
koji čuju. Podaci o socijalnoj kompetentnosti dobijeni su na osnovu
procene ponašanja učenika na skali SSBS-2 od strane nastavnika.
Rezultati pokazuju da ispitani učenici imaju zadovoljavajući nivo
socijalne kompetentnosti i da retko ispoljavaju antisocijalna ponašanja.
Oni daju potvrdu nalazima o pozitivnoj korelaciji školskog
uspeha sa ispoljavanjem socijalno prihvatljivog ponašanja i češćem
ispoljavanju socijalno kompetentnog, a ređem antisocijalnog ponašanja
kod devojčica.
Gluvi i nagluvi učenici imaju značajno više skorove na skali antisocijalnog
ponašanja od učenika bez oštećenja sluha. Detaljnije analize
pokazuju da bi obrazovanje roditelja i vrsta smeštaja (porodični
ili internatski) mogli biti deo objašnjenja za dobijene razlike. Zanimljiv,
i na prvi pogled kontradiktoran nalaz, jeste da nastavnici učenicima
koji su savladali znakovni jez...ik istovremeno pripisuju veću
učestalost i pozitivnih i negativnih oblika socijalnog ponašanja.
Results that we are presenting here are on comparison of social
competence of deaf and hard of hearing students and students
without hearing impairments. Data on social competence were
gathered trough teacher assessment of student behavior on SSBS-2.
Results show that students from the sample have a satisfactory
level of social competence and rarely exhibit antisocial behavior.
They confirm earlier findings on positive correlation of school
success with occurrence of socially expectable behavior, and more
frequent exhibition of socially competent and less of antisocial
behavior of girls.
Deaf and hard of hearing students have significantly higher
scores on antisocial behavior scale then students without hearing
impairments. More detailed analysis show that education level of
parents and type of placing (family or boarding school) could be a
part of the explanation of the found intergroup differences.
Interesting, and apparently contradictory finding, is that teachers at
...
the same time attribute higher frequency of both, positive and
negative types of social behavior, to students with good knowledge of
sign language.
Кључне речи:
social competence / antisocial behavior / deaf and hard of hearing students / students without hearing impairmentsИзвор:
Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008, 2008, 383-401Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Jolić Marjanović, Zorana AU - Isaković, Ljubica PY - 2008 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1678 AB - Istraživanje o kome saopštavamo u ovom radu bavilo se poređenjem socijalne kompetentnosti gluvih i nagluvih učenika i učenika koji čuju. Podaci o socijalnoj kompetentnosti dobijeni su na osnovu procene ponašanja učenika na skali SSBS-2 od strane nastavnika. Rezultati pokazuju da ispitani učenici imaju zadovoljavajući nivo socijalne kompetentnosti i da retko ispoljavaju antisocijalna ponašanja. Oni daju potvrdu nalazima o pozitivnoj korelaciji školskog uspeha sa ispoljavanjem socijalno prihvatljivog ponašanja i češćem ispoljavanju socijalno kompetentnog, a ređem antisocijalnog ponašanja kod devojčica. Gluvi i nagluvi učenici imaju značajno više skorove na skali antisocijalnog ponašanja od učenika bez oštećenja sluha. Detaljnije analize pokazuju da bi obrazovanje roditelja i vrsta smeštaja (porodični ili internatski) mogli biti deo objašnjenja za dobijene razlike. Zanimljiv, i na prvi pogled kontradiktoran nalaz, jeste da nastavnici učenicima koji su savladali znakovni jezik istovremeno pripisuju veću učestalost i pozitivnih i negativnih oblika socijalnog ponašanja. AB - Results that we are presenting here are on comparison of social competence of deaf and hard of hearing students and students without hearing impairments. Data on social competence were gathered trough teacher assessment of student behavior on SSBS-2. Results show that students from the sample have a satisfactory level of social competence and rarely exhibit antisocial behavior. They confirm earlier findings on positive correlation of school success with occurrence of socially expectable behavior, and more frequent exhibition of socially competent and less of antisocial behavior of girls. Deaf and hard of hearing students have significantly higher scores on antisocial behavior scale then students without hearing impairments. More detailed analysis show that education level of parents and type of placing (family or boarding school) could be a part of the explanation of the found intergroup differences. Interesting, and apparently contradictory finding, is that teachers at the same time attribute higher frequency of both, positive and negative types of social behavior, to students with good knowledge of sign language. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008 T1 - Socijalna kompetentnost gluvih i nagluvih učenika - poređenje sa vršnjacima koji čuju T1 - Social competence of deaf and hard of hearing students-comparison with peers without hearing impairments EP - 401 SP - 383 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1678 ER -
@conference{ author = "Jolić Marjanović, Zorana and Isaković, Ljubica", year = "2008", abstract = "Istraživanje o kome saopštavamo u ovom radu bavilo se poređenjem socijalne kompetentnosti gluvih i nagluvih učenika i učenika koji čuju. Podaci o socijalnoj kompetentnosti dobijeni su na osnovu procene ponašanja učenika na skali SSBS-2 od strane nastavnika. Rezultati pokazuju da ispitani učenici imaju zadovoljavajući nivo socijalne kompetentnosti i da retko ispoljavaju antisocijalna ponašanja. Oni daju potvrdu nalazima o pozitivnoj korelaciji školskog uspeha sa ispoljavanjem socijalno prihvatljivog ponašanja i češćem ispoljavanju socijalno kompetentnog, a ređem antisocijalnog ponašanja kod devojčica. Gluvi i nagluvi učenici imaju značajno više skorove na skali antisocijalnog ponašanja od učenika bez oštećenja sluha. Detaljnije analize pokazuju da bi obrazovanje roditelja i vrsta smeštaja (porodični ili internatski) mogli biti deo objašnjenja za dobijene razlike. Zanimljiv, i na prvi pogled kontradiktoran nalaz, jeste da nastavnici učenicima koji su savladali znakovni jezik istovremeno pripisuju veću učestalost i pozitivnih i negativnih oblika socijalnog ponašanja., Results that we are presenting here are on comparison of social competence of deaf and hard of hearing students and students without hearing impairments. Data on social competence were gathered trough teacher assessment of student behavior on SSBS-2. Results show that students from the sample have a satisfactory level of social competence and rarely exhibit antisocial behavior. They confirm earlier findings on positive correlation of school success with occurrence of socially expectable behavior, and more frequent exhibition of socially competent and less of antisocial behavior of girls. Deaf and hard of hearing students have significantly higher scores on antisocial behavior scale then students without hearing impairments. More detailed analysis show that education level of parents and type of placing (family or boarding school) could be a part of the explanation of the found intergroup differences. Interesting, and apparently contradictory finding, is that teachers at the same time attribute higher frequency of both, positive and negative types of social behavior, to students with good knowledge of sign language.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008", title = "Socijalna kompetentnost gluvih i nagluvih učenika - poređenje sa vršnjacima koji čuju, Social competence of deaf and hard of hearing students-comparison with peers without hearing impairments", pages = "401-383", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1678" }
Jolić Marjanović, Z.,& Isaković, L.. (2008). Socijalna kompetentnost gluvih i nagluvih učenika - poređenje sa vršnjacima koji čuju. in Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 383-401. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1678
Jolić Marjanović Z, Isaković L. Socijalna kompetentnost gluvih i nagluvih učenika - poređenje sa vršnjacima koji čuju. in Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008. 2008;:383-401. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1678 .
Jolić Marjanović, Zorana, Isaković, Ljubica, "Socijalna kompetentnost gluvih i nagluvih učenika - poređenje sa vršnjacima koji čuju" in Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008 (2008):383-401, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1678 .