Metodika nastave matematike za decu ometenu u intelektualnom razvoju
Abstract
Usled novonastalih reformi u organizaciji naučno-obrazovnog
procesa, kao i reformi funkcionisanja visokoškolskih insti-
tucija kod nas, uslovljenih brzim Naučno-tehnološkim razvojem
i sveobuhvatnim društvenim promenama koje za cilj imaju bržu i
lakšu integraciju svakog od nas u svet nauke i kulture, dolazi do
promena i na mikro planu, odnosno zahteva se određeni angažman
nastavnika na izradi savremenog nastavnog programa i literatu-
re koja će biti u skladu sa zahtevima novog doba.
Potrebe brzog menjanja i adaptacije na novu društvenu stvar-
nost su i u oblasti naše nauke dovele do određenih promena i no-
vih saznanja, koja se u mnogome razlikuju od dosadašnjih, ili na
dosadašnja bacaju novo svetlo. Jer promena naziva same nauke ne
odnosi se samo na puku terminološku promenu, već ista odraža-
va novi duh i kvalitativnu razliku između onog što je na polju
naše nauke rađeno u prošlosti i sada. S tim u vezi stoji i po-
treba izrade novih udžbenika koji će sačuvati do sada d...ostignuta
znanja koja su izdržala probu vremena, i koja će integrisati nova
saznanja i iskustva koja za cilj imaju lakše razumevanje određenih
osnovnih pojmova, kao i lakšu primenu stečenih znanja u praksi.
U udžbeniku Metodika nastave matematike za decu ometenu
u intelektualnom razvoju, složena materija sa dovoljno detalja,
izložena je u okviru dve celine. Prva celina obuhvata osnovne
pojmove vezane za metodiku nastave matematike, kao i definisanje
osnovnih kognitivnih funcija koje uslovljavaju usvajanje ap-
straktnih matematičkih sadržaja kao najvažnijeg dela metodike
nastave matematike za decu ometenu u intelektualnom razvoju. Poseb-
no bismo istakli deo koji se odnosi na ličnost edukatora koji
predaje matematiku deci ometenoj u intelektualnom razvoju, kao i
prostorno uređenje učionice za nastavni čas matematike.
Drugi deo obuhvata metodički pristup nastavnom programu na-
stave matematike za decu ometenu u intelektualnom razvoju. Ovaj
deo obuhvata nastavne metode, oblike, nastavna sredstva i ti-
pove nastavnog časa matematike. Osnovni matematički pojmovi
obrađeni su na jednostavan i razumljiv način, kao i metodski
pristup matematičkim sadržajima. Praćenje i ocenjivanje rada
i uspeha učenika u nastavi matematike za decu ometenu u inte-
lektualnom razvoju obrađeno je na poslednjim stranicama ovog
udžbenika. Nadamo se da će ova knjiga probuditi interesovanja
njenih čitalaca za istraživanjem i dubljim razumevanjem
Source:
2008Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - BOOK AU - Japundža-Milisavljević, Mirjana PY - 2008 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1662 AB - Usled novonastalih reformi u organizaciji naučno-obrazovnog procesa, kao i reformi funkcionisanja visokoškolskih insti- tucija kod nas, uslovljenih brzim Naučno-tehnološkim razvojem i sveobuhvatnim društvenim promenama koje za cilj imaju bržu i lakšu integraciju svakog od nas u svet nauke i kulture, dolazi do promena i na mikro planu, odnosno zahteva se određeni angažman nastavnika na izradi savremenog nastavnog programa i literatu- re koja će biti u skladu sa zahtevima novog doba. Potrebe brzog menjanja i adaptacije na novu društvenu stvar- nost su i u oblasti naše nauke dovele do određenih promena i no- vih saznanja, koja se u mnogome razlikuju od dosadašnjih, ili na dosadašnja bacaju novo svetlo. Jer promena naziva same nauke ne odnosi se samo na puku terminološku promenu, već ista odraža- va novi duh i kvalitativnu razliku između onog što je na polju naše nauke rađeno u prošlosti i sada. S tim u vezi stoji i po- treba izrade novih udžbenika koji će sačuvati do sada dostignuta znanja koja su izdržala probu vremena, i koja će integrisati nova saznanja i iskustva koja za cilj imaju lakše razumevanje određenih osnovnih pojmova, kao i lakšu primenu stečenih znanja u praksi. U udžbeniku Metodika nastave matematike za decu ometenu u intelektualnom razvoju, složena materija sa dovoljno detalja, izložena je u okviru dve celine. Prva celina obuhvata osnovne pojmove vezane za metodiku nastave matematike, kao i definisanje osnovnih kognitivnih funcija koje uslovljavaju usvajanje ap- straktnih matematičkih sadržaja kao najvažnijeg dela metodike nastave matematike za decu ometenu u intelektualnom razvoju. Poseb- no bismo istakli deo koji se odnosi na ličnost edukatora koji predaje matematiku deci ometenoj u intelektualnom razvoju, kao i prostorno uređenje učionice za nastavni čas matematike. Drugi deo obuhvata metodički pristup nastavnom programu na- stave matematike za decu ometenu u intelektualnom razvoju. Ovaj deo obuhvata nastavne metode, oblike, nastavna sredstva i ti- pove nastavnog časa matematike. Osnovni matematički pojmovi obrađeni su na jednostavan i razumljiv način, kao i metodski pristup matematičkim sadržajima. Praćenje i ocenjivanje rada i uspeha učenika u nastavi matematike za decu ometenu u inte- lektualnom razvoju obrađeno je na poslednjim stranicama ovog udžbenika. Nadamo se da će ova knjiga probuditi interesovanja njenih čitalaca za istraživanjem i dubljim razumevanjem PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation T1 - Metodika nastave matematike za decu ometenu u intelektualnom razvoju UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1662 ER -
@book{ author = "Japundža-Milisavljević, Mirjana", year = "2008", abstract = "Usled novonastalih reformi u organizaciji naučno-obrazovnog procesa, kao i reformi funkcionisanja visokoškolskih insti- tucija kod nas, uslovljenih brzim Naučno-tehnološkim razvojem i sveobuhvatnim društvenim promenama koje za cilj imaju bržu i lakšu integraciju svakog od nas u svet nauke i kulture, dolazi do promena i na mikro planu, odnosno zahteva se određeni angažman nastavnika na izradi savremenog nastavnog programa i literatu- re koja će biti u skladu sa zahtevima novog doba. Potrebe brzog menjanja i adaptacije na novu društvenu stvar- nost su i u oblasti naše nauke dovele do određenih promena i no- vih saznanja, koja se u mnogome razlikuju od dosadašnjih, ili na dosadašnja bacaju novo svetlo. Jer promena naziva same nauke ne odnosi se samo na puku terminološku promenu, već ista odraža- va novi duh i kvalitativnu razliku između onog što je na polju naše nauke rađeno u prošlosti i sada. S tim u vezi stoji i po- treba izrade novih udžbenika koji će sačuvati do sada dostignuta znanja koja su izdržala probu vremena, i koja će integrisati nova saznanja i iskustva koja za cilj imaju lakše razumevanje određenih osnovnih pojmova, kao i lakšu primenu stečenih znanja u praksi. U udžbeniku Metodika nastave matematike za decu ometenu u intelektualnom razvoju, složena materija sa dovoljno detalja, izložena je u okviru dve celine. Prva celina obuhvata osnovne pojmove vezane za metodiku nastave matematike, kao i definisanje osnovnih kognitivnih funcija koje uslovljavaju usvajanje ap- straktnih matematičkih sadržaja kao najvažnijeg dela metodike nastave matematike za decu ometenu u intelektualnom razvoju. Poseb- no bismo istakli deo koji se odnosi na ličnost edukatora koji predaje matematiku deci ometenoj u intelektualnom razvoju, kao i prostorno uređenje učionice za nastavni čas matematike. Drugi deo obuhvata metodički pristup nastavnom programu na- stave matematike za decu ometenu u intelektualnom razvoju. Ovaj deo obuhvata nastavne metode, oblike, nastavna sredstva i ti- pove nastavnog časa matematike. Osnovni matematički pojmovi obrađeni su na jednostavan i razumljiv način, kao i metodski pristup matematičkim sadržajima. Praćenje i ocenjivanje rada i uspeha učenika u nastavi matematike za decu ometenu u inte- lektualnom razvoju obrađeno je na poslednjim stranicama ovog udžbenika. Nadamo se da će ova knjiga probuditi interesovanja njenih čitalaca za istraživanjem i dubljim razumevanjem", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", title = "Metodika nastave matematike za decu ometenu u intelektualnom razvoju", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1662" }
Japundža-Milisavljević, M.. (2008). Metodika nastave matematike za decu ometenu u intelektualnom razvoju. Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1662
Japundža-Milisavljević M. Metodika nastave matematike za decu ometenu u intelektualnom razvoju. 2008;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1662 .
Japundža-Milisavljević, Mirjana, "Metodika nastave matematike za decu ometenu u intelektualnom razvoju" (2008), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1662 .