Приказ основних података о документу

Ometena deca - žrtve vršnjačkog nasilja

dc.creatorGlumbić, Nenad
dc.creatorKaljača, Svetlana
dc.creatorŽunić-Pavlović, Vesna
dc.date.accessioned2021-06-09T13:18:18Z
dc.date.available2021-06-09T13:18:18Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/127
dc.description.abstractBullying relates to the persistent, repeated and social unacceptable behavior that could cause intentional harm to another in relationship of unbalanced power. Almost all definitions of the bullying incorporate three distinctive features mentioned above: harassment of the victim occurs over the extended period of time; bullies intentional cause physical and (or) emotional harm to the victim; imbalance of the power is apparent. There is no much information on peer-victimization of the children with disabilities. However, it seems that students with disabilities have a greater likelihood of being bullied than non-disabled students. It is not clear at this point whether an overt disability could be seen as a predisposing factor for peer victimization. Some other factors such as: few numbers of friendship relations, withdrawnness, oversensitivity to verbal violence and insufficient social cognition (i. e. lack of the theory of mind) could easily put disabled children into position of bully victims. Prevention and reduction of peer victimization should be carefully planned in the specific program directed to the children with disabilities. .en
dc.description.abstractVršnjačko nasilje ili buling predstavlja perzistentno, ponavljano, nepoželjno ponašanje kojim se drugim osobama namerno nanosi šteta u odnosima neravnopravne raspodele moći. Gotovo sve definicije bulinga uključuju tri već pomenuta distinktivna obeležja: uznemiravanje žrtve traje tokom dužeg vremenskog perioda; počinilac nasilja namerno fizički i (ili) emocionalno povređuje žrtvu; očigledna je neravnopravnost između žrtve i počinioca nasilja. Nema mnogo informacija o vršnjačkom nasilju nad decom ometenom u razvoju. Međutim, po svemu sudeći, ometena deca su izložena većem riziku vršnjačkog nasilja od dece iz opšte populacije. U ovom trenutku nije sasvim jasno da li je očevidna ometenost predisponirajući faktor za pojavu vršnjačkog nasilja. Neki drugi činioci kao što su: manji broj stabilnih prijateljskih veza, povučenost, preterana osetljivost na verbalno nasilje i insuficijenta socijalna kognicija (tj. nedostatak teorije uma) lako mogu dovesti ometenu decu u poziciju žrtve. Prevenciju i redukciju vršnjačkog nasilja treba pažljivo planirati unutar programa koji su na specifičan način kreirani za ometenu decu. .sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjectbullyingen
dc.subjectchildrenen
dc.subjectdisabilityen
dc.subjectpeer victimizationen
dc.subjectbulingsr
dc.subjectdecasr
dc.subjectometenostsr
dc.subjectvršnjačka viktimizacijasr
dc.titleChildren with disabilities as bully victimsen
dc.titleOmetena deca - žrtve vršnjačkog nasiljasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage230
dc.citation.issue2
dc.citation.other(2): 211-230
dc.citation.spage211
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_127
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу