Приказ основних података о документу

Matematička anksioznost i matematička postignuća kod učenika s intelektualnom ometenošću

dc.creatorJapundža-Milisavljević, Mirjana
dc.creatorĐurić-Zdravković, Aleksandra
dc.creatorMilanović-Dobrota, Biljana
dc.date.accessioned2021-06-09T14:27:19Z
dc.date.available2021-06-09T14:27:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1452-7367
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1195
dc.description.abstractLearning math is accompanied by anxiety and fear in some students. For many of them math is a subject they like the least. The goal of this research was to determine the relation between math anxiety and math achievement in students with mild intellectual disability. The sample consisted of 66 students with mild intellectual disability, 13-16 years of age (M=14.5; SD=1.03) of both genders (57.6% of boys and 42.4% of girls), with no neurological and multiple disabilities. We used the Woodcock-Johnson III Tests of Achievement for the evaluation of numerical, text, and problem tasks. We used Child Math Anxiety Questionnaire for the evaluation of math anxiety. The obtained results indicate that the students were most successful in solving numerical tasks (M=7.45), then text tasks (M=6.11), while the worst achievements were observed in solving problem tasks (M=2.48). Math anxiety in students with mild intellectual disability is increasing with age (t=5.197; p=0.01). Negative statistical correlation was obtained in testing the relationship between math anxiety and numerical (-0.289) tasks, textual (-0.351) and problem (-0.672) tasks.en
dc.description.abstractUsvajanje matematičkih sadržaja kod nekih učenika praćeno je nelagodom i strahom. Mnogima od njih matematika je jedan od nastavnih predmeta koji najmanje vole. Cilj istraživanja je utvrditi odnos između matematičke anksioznosti i matematičkog postignuća kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću. Uzorak obuhvata 66 učenika s lakom intelektualnom ometenošću kalendarskog uzrasta od 13 do 16 godina (AS=14,45; SD=1,03), oba pola (57,6% dečaka i 42,4% devojčica), bez neuroloških i višestrukih smetnji. Za procenu numeričkih, tekstualnih i problemskih aritmetičkih zadataka koristili smo Test za procenu matematičkih postignuća (The Woodcock-Johnson III Tests of Achievement). Za procenu matematičke anksioznosti primenili smo Upitnik matematičke anksioznosti za decu (Child Math Anxiety Questionnaire (CMAQ). Dobijeni rezultati ukazuju na to da učenici postižu najbolje rezultate pri rešavanju numeričkih zadataka (AS=7,45), zatim tekstualnih (AS=6,11), dok su najlošija postignuća uočena pri rešavanju problemskih matematičkih zadataka (AS=2,48). Matematička anksioznost kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću raste s porastom kalendarskog uzrasta (t=5,197; p=0,01). Dobijena je statistički značajna negativna korelacija između matematičke anksioznosti i numeričkih (-0,289), tekstualnih (-0,351) i problemskih aritmetičkih zadataka (-0,672).sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceSpecijalna edukacija i rehabilitacija
dc.subjectmath anxietyen
dc.subjectarithmetical tasksen
dc.subjectintellectual disabilityen
dc.subjectmatematička anksioznostsr
dc.subjectaritmetički zadacisr
dc.subjectintelektualna ometenostsr
dc.titleMath anxiety and math achievement in children with intellectual disabilityen
dc.titleMatematička anksioznost i matematička postignuća kod učenika s intelektualnom ometenošćusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage196
dc.citation.issue2
dc.citation.other18(2): 179-196
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage179
dc.citation.volume18
dc.identifier.doi10.5937/specedreh18-21749
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/168/1192.pdf
dc.identifier.scopus2-s2.0-85083439068
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу