Приказ основних података о документу

Specifičnosti vaspitno-obrazovnog rada u kućnim uslovima

dc.creatorIlić-Stošović, Danijela
dc.creatorNikolić, Snežana
dc.date.accessioned2021-06-09T13:17:23Z
dc.date.available2021-06-09T13:17:23Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/113
dc.description.abstractEducation in home, one of many forms of educations practice, in our country have got a long tradition. The aim is to provide compulsory education and individualized education with special programs, methods and forms for pupils with development disabilities. Also, the aim of home schooling is to provide correction work in way to alleviate or eliminate development disability and problems in learning. The aim of this paper is to show many specifics of this form of education practice: adapt curriculum (reduced programs because motor disability and health problems), specific forms and methods of instruction (different motor and cognitive deficits and different adaptation potential can be cause of different learning potentials and need specific methodical didactics access in curriculum realization), specific learning assistive technical dependence on level of motor and learning disability, specific of assessment of school success. We will also present home schooling in some Europe country and USA. .en
dc.description.abstractŠkolovanje u kući, kao jedan od oblika vaspitno-obrazovne prakse, u našoj zemlji ima dugu tradiciju, a organizuje se u cilju da se obezbedi širi obuhvat dece sa smetnjama u razvoju obaveznim vidom obrazovanja, te da se obezbedi individualizovana nastava uz primenu prilagođenih sadržaja, metoda, sredstava i oblika rada, kao i korektivni rad kroz nastavne i vannastavne aktivnosti u cilju ublažavanja ili uklanjanja razvojnih smetnji i teškoća u učenju. U radu se prezentuje niz specifičnosti koje ovaj oblik školovanja zahteva, a to su prilagođeni plan i program (znatna redukcija određenih programskih sadržaja zbog prisutnih motoričkih ili zdravstvenih smetnji), specifičnost oblika i metoda rada (različiti motorički i kognitivni deficiti uz različite adaptacione potencijale uzrokuju i različite potencijale učenja što uslovljava specifičan metodičko-didaktički pristup realizaciji programskih sadržaja), nastavna sredstva i pomagala (u zavisnosti od uočenih teškoća u motoričkom funkcionisanju i prisutnim teškoćama u učenju), specifičnosti vrednovanja znanja. Interesantan je i osvrt na iskustva iz zemalja Evrope i Amerike o kućnoj nastavi, kao obliku pedagoške prakse sa učenicima sa motoričkim poremećajima. .sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjectspecifics of home schoolingen
dc.subjectpupils with motor disabilityen
dc.subjectspecifičnosti kućne nastavesr
dc.subjectučenici sa motoričkim poremećajasr
dc.titleSpecific quality of home schooling for children with disabilitiesen
dc.titleSpecifičnosti vaspitno-obrazovnog rada u kućnim uslovimasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage168
dc.citation.issue1
dc.citation.other(1): 155-168
dc.citation.spage155
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_113
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу