Приказ основних података о документу

Fleksibilnost pažnje kod dece mlađeg školskog uzrasta

dc.creatorGligorović, Milica
dc.date.accessioned2021-06-09T14:21:55Z
dc.date.available2021-06-09T14:21:55Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1111
dc.description.abstractTe aim of this research is to determine developmental dynamics in atention fexibility and its relation to intellectual ability in young school-aged children. Te sample consisted of 94 typically developing children (IQ 92-136; M=107,6; SD=11,08), aged between 8-11,5 years. Atention fexibility was assessed by Trail Making Test (TMT). In statistical analysis we used descriptive measures, χ2 test, t-test, coefcient of linear correlation, analysis of variance, post hoc test and multiple hierarchical regression analysis. Analysis result of the research it was determined that age and intellectual ability are signifcant factors of simple and complex visual conceptual tracking. Age and IQ explained one third of results variability in TMT-A performance speed and somewhat less than 40% of variability in TMT-B performance speed. Both predictors are statistically signifcant, but age has greater individual contribution in both TMT parts. Children with above average intellectual ability are statistically more successful that children with average IQ. Diference in performance speed between children with average and above average intellectual ability is decreasing with age and is annulled at the age of 11.en
dc.description.abstractCilj ovog istraživanja je da se utvrde dinamika razvoja feksibilnosti vizuelne pažnje i njena povezanost sa intelektualnim sposobnostima kod dece mlađeg školskog uzrasta. U istraživanju je učestvovalo devedeset četvoro dece tipičnih intelektualnih sposobnosti (IQ 92-136; AS=107,6; SD=11,08), uzrasta 8-11,5 godina. Za procenu feksibilnosti pažnje korišćen je Trail Making Test (TMT). U statističkoj obradi podataka primenjene su deskriptivne mere, χ2 test, t-test, koefcijent linearne korelacije, analiza varijanse, post hok test i hijerarhijska višestruka regresija. Analizom rezultata istraživanja utvrđeno je da su uzrast i intelektualne sposobnosti značajni činioci jednostavnog i složenog vizuelnog konceptualnog praćenja. Uzrast i IQ objašnjavaju trećinu varijabilnosti rezultata TMT-A i nešto manje od 40% varijabilnosti u brzini rešavanja TMT-B. Oba prediktora su statistički značajna, ali uzrast ima veći pojedinačni doprinos u oba dela testa. Grupa dece sa iznadprosečnim intelektualnim sposobnostima je statistički značajno uspešnija od grupe čiji je IQ prosečan. Razlika u brzini rešavanja TMT između ispitanika sa prosečnim i iznadprosečnim intelektualnim sposobnostima se smanjuje s uzrastom i anulira na uzrastu od 11 godina.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjectattention flexibilityen
dc.subjectconceptual trackingen
dc.subjectyoung school-aged childrenen
dc.subjectTMTen
dc.subjectfeksibilnost pažnjesr
dc.subjectkonceptualno praćenjesr
dc.subjectmlađi školski uzrastsr
dc.subjectTMTsr
dc.titleAttention flexibility in young school-aged childrenen
dc.titleFleksibilnost pažnje kod dece mlađeg školskog uzrastasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage33
dc.citation.issue3
dc.citation.other24(3): 21-33
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage21
dc.citation.volume24
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/96/1108.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1111
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу