Приказ основних података о документу

Stavovi učenika prema vršnjacima sa Daunovim sindromom

dc.creatorTalijan, Bojana-Konsuelo
dc.creatorBrojčin, Branislav
dc.creatorGlumbić, Nenad
dc.date.accessioned2021-06-09T14:21:51Z
dc.date.available2021-06-09T14:21:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1110
dc.description.abstractResearch of pupils's atitudes toward their peers with intellectual disabilities is important because it represents the base for the development of programs aimed at promoting them. Te aim of this study is to identify an atitudes of tipicaly developmental pupils toward their peers wit Down syndrome as well as to estimate the relationship atitudes with the frequency of contact with children with Down syndrome, knowledge about Down syndrome, gender, empathy and a tendency of giving socially desirable answers of respondents. Te sample consisted of 63 students of the fourth grade of elementary school, and were applied Chedoke-McMаster Atitudes Towаrds Children with Hаndicаps Scаle, Te Contact with Disabled Persons Scale, Children's Knowledge аbout Hаndicаpped Persons Scаle, Interpersonаl Reаctivity Index and Children`s Sociаl Desirаbility Questionnаire. Te atitudes of the majority of respondents toward peers with Down syndrome are neutral. Tese atitudes are signifcantly related with the frequency of contact with people with Down syndrome, knowledge about these persons as well as respondent's empathy, which suggests that these variables should be an integral part of the program for improvement of atitudes toward students with Down syndrome.en
dc.description.abstractIstraživanje stavova učenika prema vršnjacima sa intelektualnom ometenošću je značajno jer predstavlja bazu za razvoj programa usmerenih na njihovo unapređivanje. Cilj ovog istraživanja je da utvrdi stavove učenika tipičnog razvoja prema vršnjacima sa Daunovim sindromom, kao i da ispita odnos stavova sa učestalošću kontakta sa decom sa Daunovim sindromom, znanjem o Daunovom sindromu, polom, empatijom i tendencijom davanja socijalno poželjnih odgovora ispitanika. Ispitano je 63 učenika četvrtog razreda osnovne škole, a primenjeni su Čedok Mekmaster skala za procenu stavova prema deci sa hendikepom (Chedoke-McMaster Atitudes Towards Children with Handicaps Scale - CATCH, Rosenbaum, Armstrong, & King, 1986), Skala za procenu kontakta sa osobama sa ometenošću (Te Contact with Disabled Persons Scale - CDP, Yuker & Hurley, 1987), Skala za procenu dečjeg znanja o osobama sa ometenošću (Children's Knowledge about Handicapped Persons Scale - CKHPS, Hazzard, 1983), Indeks međuljudskog reagovanja (Interpersonal Reactivity Index - IRI, Davis, 1980) i Upitnik za procenu socijalno poželjnih odgovora kod dece (Children`s Social Desirability Questionnaire - CSDQ , Crandall, Crandall, & Katkovsky, 1965). Stavovi većine ispitanika prema vršnjacima sa Daunovim sindromom su neutralni. Ovi stavovi su značajno povezani sa učestalošću kontakta sa osobama sa Daunovim sindromom, znanjem o ovim osobama, kao i sa empatijom ispitanika, što sugeriše da bi ove varijable trebalo da budu integralni deo programa za unapređivanje stavova prema učenicima sa Daunovim sindromom.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjectatitudesen
dc.subjectDown syndromeen
dc.subjectcontacten
dc.subjectempathyen
dc.subjectknowledgeen
dc.subjectDaunov sindromsr
dc.subjectempatijasr
dc.subjectkontaktsr
dc.subjectstavovisr
dc.subjectznanjesr
dc.titlePupil's attitudes toward peers with Down syndromeen
dc.titleStavovi učenika prema vršnjacima sa Daunovim sindromomsr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage28
dc.citation.issue1
dc.citation.other24(1): 9-28
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage9
dc.citation.volume24
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/95/1107.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1110
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу