Приказ основних података о документу

Konceptualne veštine kod osoba sa oštećenjem vida

dc.creatorAnđelković, Marija
dc.date.accessioned2021-06-09T14:19:11Z
dc.date.available2021-06-09T14:19:11Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1452-7367
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1068
dc.description.abstractConceptual skills enable the development of abilities necessary for controlling certain aspects of life. They include communication skills, functional literacy, and self-direction skills. The aim of this paper was to determine the acquisition of conceptual skills in persons with visual impairment. The research was conducted on a sample of 127 persons with visual impairment, 19-60 years of age. Conceptual Skills Domain of Adaptive Behavior Assessment System II (ABAS-II) was used to obtain data on the acquisition of conceptual skills. It was determined that age (p=0.001) and the category of visual impairment (blindness and low vision) (p=0.000) were significant factors for the acquisition of conceptual skills in persons with visual impairment. On the other hand, time when vision loss occurred was not a significant factor for acquiring conceptual skills in persons with visual impairment (p=0.195).en
dc.description.abstractKonceptualne veštine omogućavaju razvoj sposobnosti neophodnih za rukovođenje nekim aspektima života. Obuhvataju komunikacione veštine, funkcionalnu pismenost i veštine samousmeravanja. Cilj ovog rada je utvrđivanje usvojenosti konceptualnih veština kod osoba sa oštećenjem vida. Istraživanje je sprovedeno na uzorku koji je činilo 127 osoba sa oštećenjem vida, starosti od 19 do 60 godina. Podaci o usvojenosti konceptualnih veština dobijeni su primenom Skale adaptivnog ponašanja (ABAS II), domen Konceptualne veštine. Utvrđeno je da starost (p=0,001), kategorija oštećenja vida (slepoća i slabovidost) (p=0,000), predstavljaju značajne činioce usvojenosti konceptualnih veština kod osoba sa oštećenjem vida. Sa druge strane, vreme nastanka oštećenja vida nije se izdvojilo kao značajan faktor za sticanje konceptualih veština kod osoba sa oštećenjem vida (p=0,195).sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceSpecijalna edukacija i rehabilitacija
dc.subjectvisual impairmenten
dc.subjectconceptual skillsen
dc.subjectcommunication skillsen
dc.subjectfunctional literacyen
dc.subjectself-direction skillsen
dc.subjectoštećenje vidasr
dc.subjectkonceptualne veštinesr
dc.subjectkomunikacione veštinesr
dc.subjectfunkcionalna pismenostsr
dc.subjectveštine samosumeravanjasr
dc.titleConceptual skills in persons with visual impairmenten
dc.titleKonceptualne veštine kod osoba sa oštećenjem vidasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage33
dc.citation.issue1
dc.citation.other16(1): 9-33
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage9
dc.citation.volume16
dc.identifier.doi10.5937/specedreh16-12741
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/56/1065.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу