Приказ основних података о документу

Komparacija individualnih kvaliteta rezilijentnosti adolescenata sa intelektualnom ometenošću i adolescenata tipičnog razvoja

dc.creatorPavlović, Miroslav
dc.creatorŽunić-Pavlović, Vesna
dc.creatorGlumbić, Nenad
dc.date.accessioned2021-06-09T14:17:14Z
dc.date.available2021-06-09T14:17:14Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1038
dc.description.abstractIntellectual disability (ID) is a chronic adversity that increases the likelihood of negative developmental outcomes. The aim of this research is to examine differences between adolescents with mild ID and typically developing (TD) adolescents in personal qualities which contribute to successful adaptation. The sample consisted of 92 adolescents with mild ID and 772 TD adolescents, 13-19 years of age, of both sexes. Resiliency was assessed using the Resiliency Scales for Children and Adolescents. In comparison to TD adolescents, adolescents with mild ID have significantly lower levels of sense of mastery and sense of relatedness and a higher level of emotional reactivity. In the subsample of adolescents with mild ID there were no age or sex differences for resiliency. Adolescents with mild ID have a lower level of resiliency than TD adolescents, which highlights the need to develop programs focused on personal qualities associated with positive developmental outcomes.en
dc.description.abstractIntelektualna ometenost (IO) predstavlja hronično nepovoljno stanje koje povećava verovatnoću negativnih razvojnih ishoda. Cilj ovog istraživanja je utvrđivanje razlika između adolescenata sa lakom IO i adolescenata tipičnog razvoja (TR) u individualnim kvalitetima koji doprinose uspešnoj adaptaciji. Uzorak čini 92 adolescenta sa lakom IO i 772 adolescenta TR, uzrasta 13-19 godina, oba pola. Za procenu rezilijentnosti korišćene su Skale rezilijentnosti za decu i adolescente. U poređenju sa adolescentima TR, adolescenti sa lakom IO imaju značajno niži nivo osećanja kontrole nad vlastitim životom i osećanja povezanosti, kao i viši nivo emocionalne reaktivnosti. U poduzorku adolescenata sa lakom IO nisu konstatovane značajne uzrasne i polne razlike u rezilijentnosti. Adolescenti sa lakom IO imaju niži nivo rezilijentnosti u odnosu na adolescente TR, što ukazuje na potrebu za razvijanjem programa usmerenih na individualne kvalitete koji su povezani sa pozitivnim razvojnim ishodima.sr
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectadolescenten
dc.subjectintellectual disabilityen
dc.subjectresiliencyen
dc.subjectadolescentisr
dc.subjectintelektualna ometenostsr
dc.subjectrezilijentnostsr
dc.titleA comparison of individual qualities of resiliency in adolescents with mild intellectual disability and typically developing adolescentsen
dc.titleKomparacija individualnih kvaliteta rezilijentnosti adolescenata sa intelektualnom ometenošću i adolescenata tipičnog razvojasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage304
dc.citation.issue2
dc.citation.other66(2): 289-304
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage289
dc.citation.volume66
dc.identifier.doi10.5937/nasvas1702289P
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/30/1035.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу