Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 61
Neuropsychological functions as predictors of the successfulness of music culture teaching of students with intellectual disability / Nejropsihologičeskei funkcii kak indikatory uspeha v obučenii muzyke učenikov s zaderžkoj v intellektual'nom razvitii
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2014)
Acquisition of contents of the teaching subject Musical Culture among students with intellectual disability depends to a significant extent upon the quality of the development of neuropsychological contents. Although the ...
MALADAPTIVE BEHAVIOR OF CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER AND CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITY / MALADAPTIVNO PONAŠANJE DECE SA POREMEĆAJEM AUTISTIČKOG SPEKTRA I DECE SA INTELEKTUALNOM OMETENOŠĆU
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2018)
Maladaptivno ponašanje ima visoku stopu učestalosti u populacijama osoba sa poremećajem autističkog spektra i intelektualnom ometenošću (IO). Ranija istraživanja ukazuju na njegovu veću učestalost kod osoba sa poremećajem ...
Factors of successful movement coordination in students with mild intellectual disability / Faktori uspešne koordinacije pokreta kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2016)
There are many studies on the assessment of factors which determine the quality of making movements, including coordination and precision. Basic and complex motor activities directly depend on neuropsychological abilities. ...
Attention and memory as predictors of counting skill in children with mild intellectual disability / Pažnja i pamćenje kao prediktori veštine brojanja kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2016)
Counting skill in children with intellectual disabilities is conditioned to a large extent by quality development of their attention and memory skills. Though researches that dealing with estimation of relation of counting ...
Sympthomatology and treatment of behavioral disorders of the children with intellectual disabilities / Simptomatologija i tretman bihejvioralnih smetnji dece sa intelektualnom ometenošću
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2014)
This paper treats the problem of the socio-emotional functioning of the children with intellectual disabilities in their standard situation of education. The sample was formed of 124 children with mild intellectual ...
Special educational and rehabiltational treatment of the developmental disabilities: Implications in our environment / Defektološki rehabilitacioni tretman razvojne ometenosti - implikacije u našoj sredini
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2012)
The paper treats the possibility of implementation the new methods of treatment in population of children with intellectual disability and hearing impairments. In this study we try to find out what are the relationships ...
Komunikacijski profili dece Sa autističkim spektrom poremećaja: socio-kognitivne komponente zajedničke pažnje / Communication profiles of children With autistic spectrum disorder: social and Cogntive components of joint attention
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2014)
Rad predstavlja teorijsku analizu ranih oblika komunikacijskih de- ficita na populaciji dece sa autističkim spektrom poremećaja (u daljem tekstu ASP). Komunikacijski deficit, kao što je odsustvo ili kašnje- nje u razvoju ...
Prevention of sexual abuse of children / Prevencija seksualne zloupotrebe dece
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2011)
The problem of prevention of child sexual abuse is a field which needs exceptional urgency. Despite the fact that child sexual abuse prevention programs are applied on a large scale in different countries of Western Europe ...
Behavioral problems in people with intellectual disability: Basic facts, incidence and risk factors / Problemi u ponašanju kod osoba sa intelektualnom ometenošću - osnovni pojmovi, učestalost i faktori rizika
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2013)
In people with intellectual disabilities, behavioral problems result from the interaction of multiple risk factors of different origin, which undoubtedly indicates the importance of knowing their individual characteristics ...
Professional orientation of students with intellectual disability / Profesionalna orijentacija učenika sa intelektualnom ometenošću
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, BeogradDruštvo defektologa Srbije, 2011)
Professional orientation of people with intellectual disabilities realizes its phases during one-year vocational training. It is a transition period of schooling, specifically designed for high school teaching system ...