Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 106
Odnos osoba sa intelektualnom ometenošću prema identitetu intelektualne ometenosti i moguća uloga stručnjaka u njegovom održanju / Attitude of people with intellectual disabilities towards the identity of intellectual disability and possible role of experts in its maintaining
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
Cilj: ovaj rad istražuje odnos koji osobe sa intelektualnom ometenošću
(IO) imaju prema identitetu intelektualne ometenosti i ulogu stručnjaka u
prihvatanju i održavanju njihovog identiteta.
Metod: Istraživanjem je ...
Mišljenje poslodavaca iz oblasti uslužnih delatnosti o radnoj inkluziji osoba sa intelektualnom ometenošću / Opinion of employers in service sector on work inclusion of people with intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: U socijalnoj inkluziji zaposlenost je još uvek ključni cilj kome teže mnoge osobe sa ometenošću, a najviše problema pri ulasku na tržište rada imaju osobe s intelektualnom ometenošću. Kao najčešći razlog za njihovo ...
Procena motivacije za rad kod osoba sa intelektualnom ometenošću / Assessment of work motivation in people with intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Na zapošljavanje osoba sa intelektualnom ometenošću utiče niz faktora. Neki od njih
su podrška porodice, profesionalna obuka i radno iskustvo, težina intelektualne ometenosti
i motivacija za rad. Za motivacioni sistem ...
Mogućnosti primene video modelovanja u radu sa osobama sa intelektualnom ometenošću / Possibilities of application of video modeling in working with persons with intellectual disabilities
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2019)
Kao posledica sve prisutnije tendencije deinstitucionalizacije osoba sa intelektualnom
ometenošću i njihovog uključivanja u aktivnosti u zajednici,
nameće se potreba za što višim nivoom nezavisnog funkcionisanja ovih ...
Odnos akademske samoefikasnosti i anksioznosti kod osoba sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću / The relation between academic Self-efficacy and anxsiety in Persons with mild and moderate Intellectual disability
(Nacionalni naučni skup
„edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji”
Zbornik radova, 2019)
Cilj istraživanja je utvrđivanje odnosa akademske samoefikasnosti i anksi-
oznosti kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću (LIO) i umerenom
intelektualnom ometenošću (UIO).
Uzorkom je obuhvaćeno 72 ispitnika sa ...
Osobenosti crteža kod osoba sa intelektualnom ometenošću / Characteristics of persons’s with intellectual disability drawings
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
U ovom radu prikazani su rezultati analize crteža osoba sa lakom i umerenom
intelektualnom ometenošću. Osobenosti crteža utvrđivane su na
osnovu crteža ljudske figure, dinamičkog crteža, slobodnog crteža i crteža
nazvanog ...
Povezanost socijalnih veština, profila samopercipirane kompetentnosti i vršnjačke prihvaćenosti kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću / Relationship between social skills and profiles of self-percepted competence and peer acceptance in students with mild intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Uvod: Slika o sebi jeste odraz samovrednovanja ličnih kompetencija u različi- tim životnim domenima. Socijalne interakcije sa drugim značajnim osobama i evaluacija vlastitog ponašanja u svakodnevnoj životnoj sredini određuju ...
Komunikativne veštine osoba sa intelektualnom ometenošću / Communicative skills in persons with intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2013)
Ograničenja i teškoće u razvoju komunikativnih sposobnosti, kao i
mogućnosti funkcionalne primene stečenih znanja, predstavljaju jednu od osnovnih
krakteristika saznajnog i socijalnog razvoja osoba sa intelektualnom ...
Rana intervencija i socijalni razvoj kod dece s intelektualnom ometenošću / Early intervention and social development In children with intellectual disabilities
(Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Kikindi,
Republika Srbija, 2020)
Socijalni razvoj obuhvata sposobnosti i veštine opažanja i razumevanja
drugih osoba, njihovog ponašanja, namera, osobina i unutrašnjeg stanja.
Takođe, obuhvata različite načine reagovanja u socijalnim situacijama, kao i ...
Kliničke i kognitivne karakteristike Angelmanovog sindroma / Clinical and cognitive characteristics of Angelman syndrome
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2021)
Introduction. Angelman syndrome, as a rare genetic and neurodevelopmental disorder
characterized by severe intellectual deficit and falling behind in psychomotor development,
represents a challenge for adequate and correct ...