Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 15
Stigmatizujući stavovi uzorka opšte populacije prema osobama sa različitim oblicima ometenosti i prema osobama sa različitim mentalnim bolestima
(2018)
Истраживање је спроведено са циљем испитивања ставова особа опште популације према особама са различитим врстама ометености (интелектуална ометеност – ИО, оштећење вида – ОВ, оштећење слуха – ОС, моторички поремећаји – ...
Religioznost roditelja dece sa autizmom i roditelja dece sa intelektualnom ometenošću / Religiosity of parents that have children with autism and intellectual disability
(2018)
Родитељи деце са аутизмом и интелектуалном ометеношћу свакодневно се сусрећу са бројним проблемима приликом подизања своје деце. Њихова свакодневница испуњена је низом стресних догађаја и они траже начине који ће им омогућити ...
Dostupnost donošenja odluka i životno zadovoljstvo kod odraslih osoba sa intelektualnom ometenošću posle procesa deinstitucionalizacije
(2018)
Деинституционализација представља процес преселења особа са ометеношћу које живе у институцијама у алтернативне облике смештаја у друштвеној заједници. Многобројним истраживањима којима су процењивани резултати ...
Funkcija fizičke agresije kod dece sa intelektualnom ometenošću
(2018)
У овом истраживању испитивана је функција физичке агресије код ученика са интелектуалном ометеношћу, однос функција физичке агресије према полу, узрасту и нивоу интелектуалне ометености. Иницијални узорак чинило је 403 ...
Elementarne logičke strukture i verbalno planiranje kod odraslih osoba sa intelektualnom ometenošću
(2019)
Способност планирања подразумева стварање менталне репрезентације самог проблема, одабир стратегије решавања и евалуацију ефеката те активности. Спада у домен егзекутивних (извршних) функција. Сматра се да значајни помаци ...
Komunikacione sposobnosti dece sa teškoćama u mentalnom razvoju predškolskog uzrasta
(2019)
Тешкоће у комуникацији могу водити ка фрустрацији, изолацији и неприлагођеном понашању. Један од критеријума за дијагностиковање поремећаја из спектра аутизма је дефицит комуникационих способности. Кашњења у развоју говора ...
Odnos percipirane akademske samoefikasnosti, anksioznosti i školskog uspeha kod učenika sa intelektualnom ometenošću / The relationship between academic self-efficacy, anxiety and academic success among students with intellectual disability
(2019)
Самоефикасност представља уверења које особа има о сопственим способностима.
Она омогућава особи да на основу самопроцене сопствених способности предвиди исход одређене активности. На основу резултата самопроцене, особа ...
Prevazilaženje negativnih emocija i konfliktnih situacija kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću
(2019)
Током периода адолесценције, младе особе су суочене са новим улогама, односима и друштвеним ситуацијама које захтевају другачије социјалне вештине од оних које су им биле потребне на ранијим узрастима. Ово није само период ...
Odnos komunikativnih veština, školskog uspeha i socijalne kompetencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću
(2019)
Циљ овог истраживања је био утврђивање повезаности између нивоа развијености комуникације, социјалне компетенције и школског успеха код ученика са интелектуалном ометеношћу (ИО), као и утврђивање односа између комуникативних ...
Nivo potrebe za podrškom i internalizovani problemi u ponašanju kod dece sa intelektualnom ometenošću i autizmom
(2018)
Проблеми у понашању код особа са сметњама у развоју једна су од главних препрека социјалној инклузији ове популације. На основу досадашњих сазнања, деца и омладина са сметњама у развоју подложнији су ризику настанка ...