Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 38
Surdologija danas
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2009)
Surdologija je samostalna naučna disciplina koja se bavi svim aspektima smetnji i poremećaja u razvoju koje su prouzrokovane urođenom ili stečenom gluvoćom i nagluvošću. Odeljenje za Surdologiju Fakulteta za specijalnu ...
Capability for participation in school activities children with cerebral palsy / Sposobnost učestvovanja u nastavnim aktivnostima učenika sa cerebralnom paralizom
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2008)
The importance of the evaluation of the capability of participation at teaching activities is one of the essential parameters, which not only helps to make the decision which form of education pupils with cerebral palsy ...
Special needs education system in Switzerland / Obrazovanje dece sa posebnim obrazovnim potrebama u Švajcarskoj
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2008)
Special Needs Education differs throughout Europe. We have countries with long tradition who are still leading the field of Special Needs Education like Germany and Holland; on the other hand, there are countries with more ...
Socijalna patologija - od grane socijalne medicine do nauke o društvenim devijacijama
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2009)
U tekstu se analizira socijalna patologija kao nauka o društvenim devijacijama u istorijskom kontekstu i problematizuju ključne tačke u razvoju ove nauke. U radu se primenjuju analitičko-kritička i istorijska metoda. Ova ...
Novi metodološki modeli u specijalnoj edukaciji
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2009)
U radu su razmotreni osnovni principi i implikacije kvalitativnog pristupa unutar društvenih nauka, sa posebnim osvrtom na područje specijalne edukacije i rehabilitacije. Ukratko su predstavljene osnovni istraživačke ...
Od atipičnog sazrevanja do opštih principa kognitivnog rasta i nazad - šta nam govori neurorazvojni pristup?
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2009)
Na temelju kritičkog iščitavanja literature iz oblasti razvojne neuropsihologije i neuronauka, u ovom radu se raspravlja o ključnim pitanjima koja povezuju psihologiju i neurobiološki orijentisane nauke. Rasprava o procesima, ...
Edukativna i klinička orjentacija u somatopediji
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2009)
U ovom radu pokreću se osnovna pitanja vezana za proces profesionalne pripreme defektologa za rad sa osobama sa motoričkim poremećajima. Polazeći od ključnog pitanja: da li somatoped edukuje ili rehabilituje? Temeljno su ...
Istorijski koreni logopedije
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2009)
U ovom radu istraženi su istorijski koreni logopedije u našoj sredini. Zahvaljujući velikom trudu, naših profesora Ljubomira Savića i Slavča Keramitčijevskog, čija je literatura korišćena kao glavni izvor podataka, sačinjen ...
Profesionalne kompetencije specijalnog edukatora i rehabilitatora
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2009)
U trenutku kada brojne discipline sa kojima se graniči specijalna edukacija i rehabilitacija definišu svoje kompetencije i standarde, kada svako znanje,ali i profesionalna delatnost moraju biti akreditovani, kada se više ...
Lexical fund in hearing-impaired children and the application of illustration / Leksički fond dece oštećenog sluha i primena ilustracije
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2007)
The aim of this research is to examine the use of different parts of speech in language production based on the application of illustration as well as to analyze the vocabulary used by hearing-impaired children and children ...