Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 29
Jezička sredstva kao nosioci dodatne informacije o govorniku / Language elements conveying some extra informations about speaker
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
Predmet ovog rada je specifična upotreba jezičkih sredstava u okviru emotivne
funkcije jezika kojom se iznose dodatne informacije o govorniku. S obzirom
na činjenicu da komunikacija među ljudima podrazumeva postojanje
...
Diferencijalna dijagnostika poremećaja fluentnosti / Diferencial diagnostics disorders fluency
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
Govor je višedimenzionalna funkcija i dolaskom na svet beba pokušava
da komunicira sa nama na sebi svojstven način. Tokom rasta i razvoja detetov
govor postaje prepoznatljiv za širu socijalnu sredinu. Smetnje u govoru
po ...
Uticaj vokalnog zamora na akustičke karakteristike glasa kod nastavnika / The effect of the vocal tiredness on the acoustic voice characteristics of school teachers
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
Profesionalno angažovanje glasa podrazumeva visoko specijalizovanu
ljudsku delatnost, čiji su preduslovi visok kvalitet glasa i govora, i koja iziskuje
optimalno funkcionisanje kako bioloških, tako i psiholoških i ...
Oralna praksija i mucanje / Oral praxis and stutterling
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
Mucanje predstavlja višedimenzionalni problem kako u dijagnostici tako
i u terapiji. To je poremećaj fluentnosti govora koji pogađa približno 5%
dece i 1% odraslih. Različiti faktori utiču na smanjenje učestalosti i ...
Smetnje u učenju: teorije i novi dokazi / Learning difficulties: theories and new evidences
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
Smetnje u učenju podrazumevaju deficite kognitivne obrade a zbog heterogenosti
koja je određena njihovom fenomenologijom, eksplicitno se dele
na verbalne (disleksija, disgrafija, diskalkulija) i neverbalne smetnje ...
Opšta inteligencija i neverbalne sposobnosti kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajem / General intelligence and non-verbal abilities in children with specific language disorder
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
Iako se neverbalna inteligencija često koristi kao značajan indikator u
dijagnostici specifičnog jezičkog poremećaja (SJP), malo se zna o uticajima
kojje na nju može imati samo jezičko oštećenje. Pretpostavka da ...
Govorno – jezički status dece rođene iz rh aloimunizovanih trudnoća / Speech - language status of children born from rh alloimmunization pregnancy
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
Prenatalni, perinatalni i rani postnatalni riziko faktori mogu kompromitovati
celokupan razvoj ljudske jedinke, a samim tim i govorno – jezički razvoj.
Cilj rada bio je da se ispita uticaj Rh aloimunizacije kao prenatalnog ...
Odlike funkcionisanja porodica sa intelektualno ometenim detetom / Functioning characteristics of of families with intellectualy disabled child
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
U članku se razmatra funkcionalnost porodica sa intelektualno ometenim
detetom. Cilj izvedenog istraživanja bio je ispitivanje efekata ometenosti
deteta na funkcionisanje porodičnog sistema, subsistema i pojedinačnih
članova ...
Karakteristike minimalnih oštećenja sluha kod dece / Characteristics of minor hearing loss in children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
Vrednosti urednog sluh se kreću od 0 do 15 dB na kompletnom frekventnom
opsegu sa normalnom funkcijom srednjeg uva. Sve druge vrednosti
praga sluha koje prelaze 15 dB mogu biti rizik za razvoj govora i jezika ili
za ...
Deca sa smetnjama u razvoju u inkluzivnom procesu - iskustva i izazovi / Children with developmental disorders in the inclusive process - experiences and challenges
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
Proces inkluzivnog obrazovanja u različitim zemljama praćen je suprotstavljenim
stavovima stručnjaka u pogledu tog procesa (Ainscow, 2006).
Neusaglašeni stavovi posledica su mnogih nedoumica i nesigurnosti u pogledu
efikasnosti ...