Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 47
Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Samoprocena nastavnika je postupak kojim se vrednuje sopstvena nastavna
praksa i dobija odgovor na pitanje da li su aktivnosti koje nastavnici realizuju
adekvatne, dovoljno efikasne i efektivne za rad sa decom. Postoji ...
Analiza etioloških faktora oštećenja sluha kod dece
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Oštećenje sluha predstavlja senzorni deficit koji često ostaje
neprimećen dokle god se njegov uticaj ne odrazi na govorno-jezički razvoj deteta.
Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije učestalost oštećenja sluha ...
Kućne posete - podrška deci sa smetnjama u razvoju i njihovim porodicama
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Kućne posete porodici od strane profesionalaca različitih profila
su prepoznata domaća i međunarodna praksa u radu sa porodicama dece sa smetnjama
u razvoju. Međutim, u prethodnom periodu uočavamo da se ne praktikuju u ...
Igra u nastavi matematike za učenike s intelektualnom ometenošću
(Društvo defektologa Srbije, 2018)
Jedna od definicija dečje igre odnosi se na činjenicu da je igra
višedimenzionalna aktivnost koja u sebe uključuje jaku motivisanost,
unutrašnju kontrolu, ekspresivnost i samovođenje. Ona podstiče
emocioalni razvoj, ...
Odnos obima vokabulara i pola kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajem
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Deca sa specifičnim jezičkim poremećajem (SJP) ispoljavaju deficite
na planu razvoja fonoloških, sintaksičkih, leksičko-semantičkih i
pragmatskih sposobnosti. Na planu razvoja leksičkih sposobnosti kod ove dece
se javlja ...
Značaj primene Upitnika snaga i teškoća u identifikaciji problema dece i adolescenata
(Društvo defektologa Srbije, 2018)
U prvom delu rada je prikazan Upitnik snaga i teškoća (Goodman,
1997) koji je namenjen za pregled prosocijalnog ponašanja, socijalnih
odnosa, hiperaktivnosti, emocionalnih simptoma i bihejvioralnih
problema dece i ...
Socijalno ponašanje gluvih i nagluvih učenika i učenika urednog sluha
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Oblasti socijalnog razvoja, koje su najčešće ispitivane, su: opšta
socijalna zrelost, socijalne interakcije, odnos sa roditeljima i vršnjacima i
značaj usvpjenosti jezika za socijalni razvoj deteta. Ovaj koncept ...
Odnos leksičko-semantičkih sposobnosti i nivoa obrazovanja majki kod dece tipičnog jezičkog razvoja
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Iako deca tipičnog razvoja usvoje većinu aspekata leksičko-semantičkih
sposobnosti do pete godine života, leksikon se razvija i bogati tokom čitavog
života. Značajnu fazu u razvoju leksičko-semantičkih sposobnosti ...
Selektivnost vizuelne pažnje kod adolescenata sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Cilj istraživanja je da se utvrdi nivo selektivnosti vizuelne pažnje kod
adolescenata sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću.
U istraživanju je učestvovalo pedeset tri ispitanika sa intelektualnom
ometenošću, oba ...
Značaj ranog otkrivanja govorno jezičke patologije i program za unapređenje razvoja u ranom detinjstvu u republici Srbiji
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Prve godine života imaju izuzetan značaj za celokupan fizički,
psihomotorni, psihosocijalni, kao i razvoj deteta u senzornoj i govornoj
oblasti, sa bitnim uticajem na kasnija postignuća u odraslom dobu. Rano
otkrivanje ...