Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 312
Development of an individualized educational plan (IEP) for visually impaired multiply disabled students in Bulgaria and the basic areas covered in it / Kreiranje i primena individualnog obrazovnog plana (iop) za potrebe višestruko ometene dece sa oštećenjem vida u Bugarskoj
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2011)
The education of Visually Impaired Multiply Disabled Students
requires a creative, team-based, dynamic and individualized approach.
In this regard for each student an Individualized Educational Plan (IEP)
is developed ...
The efforts of a multidisciplinary approach in the rehabilitation institute for deaf children: a psychosocial intervention aimed at breaking the pattern of stalled productivity / MULTIDISCIPLINARNI PRISTUP U REHABILITACIJI GLUVE DECE: PSIHOSOCIJALNA INTERVENCIJA U CILJU POBOLJŠANJA PRODUKTIVNOSTI
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2012)
The multidisciplinary approach for the treatment of hearing
impaired children presented the work group with several tasks: the
group had to integrate different competences and techniques, to share
common treatment goals, ...
Opijatska zavisnost u Republici Srpskoj: karakteristike i etiologija / Opiate addiction in Republic of Srpska: Characteristics and etiology
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2013)
Opijatska zavisnost predstavlja značajan socijalni i zdravstveni
problem koji se negativno odražava na zdravlje pojedinca i njegovo ne posredno socijalno okruženje. Cilj rada jeste da analizira karakteristi ke opijatskih ...
Promena stavova prema učenicima sa Daunovim sindromom primenom programa zamišljenog kontakta / Changes of attitudes toward students with down syndrome using the program of imagined contact
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2017)
Procena efikasnosti programa zamišljenog kontakta značajna je
jer pruža saznanja o opravdanosti njihove primene u nastavi.
Cilj ovog istraživanja je da se utvrdi da li program zamišljenog
kontakta utiče na stavove učenika ...
Etički problemi u istraživanjima o deci / Ethical issues in research on children
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2012)
Etičkim problemima istraživanja u kojima učestvuju deca posvećena
je relativno bogata literatura, kao i mnoštvo nacionalnih i profesionalnih
etičkih kodeksa. Široka tematizacija etičkih principa upravo je
podstaknuta ...
Karakteristike traheoezofagusnog glasa i govora laringektomisanih pacijenata posle primarne i sekundarne ugradnje vokalne proteze / Characteristics of tracheoesophageal voice and speech in laryngectomized patients after primary and secondary application of vocal prosthesis
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2012)
Totalna laringektomija predstavlja radikalni zahvat koji dovodi
do trajnog gubitka generatora i dela rezonatora glasa, larinksa u kom
se stvara osnovni laringealni ton. Jedna od metoda rehabilitacije glasa
i govora je ...
Karakteristike, etiologija i procena seksualnog prestupništva kod osoba sa intelektualnom ometenošću / Characteristics,ethiology and assessment of sexual offending in persons with intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2017)
U radu je dat pregled istraživanja koja se bave etiologijom, tipovima
i kliničkom slikom seksualnog prestupništva kod osoba sa
intelektualnom ometenošću, s kraćim osvrtom na neke od metoda
i tehnika strukturisane procene ...
Pojam o sebi osoba sa intelektualnim teškoćama - implikacije za razvoj programa podrške / Self-concept of people with intellectual disabilities-implications for support program development
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2012)
Pojam o sebi definiše se kao ukupnost opažaja, misli, osećanja,
ocena i predviđanja osobe o sebi kao iskustvenom objektu, kao učesniku
u interkaciji sa fizičkim i socijalnim okruženjem. Kao takav, predstavlja
konstrukt ...
Correlation between vestibular and cochlear function in newborns / Korelacija vestibularne i kohlearne funkcije kod novorođenčadi
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
This paper examines the correlation between vestibular and
cochlear responses, obtained in newborns immediately after birth,
for the purpose of improving procedures of early detection of possible
hearing and vestibular ...
Factors of successful movement coordination in students with mild intellectual disability / Faktori uspešne koordinacije pokreta kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2016)
There are many studies on the assessment of factors which determine the quality of making movements, including coordination and precision. Basic and complex motor activities directly depend on neuropsychological abilities. ...