Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 23
Primena treninga roditeljskih veština u prevenciji eksternalizovanih problema u ponašanju / Application of parent management training in the prevention of externalising problems
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2013)
Prisustvo eksternalizovanih problema u ponašanju dece i adolescenata često
se povezuje sa neadekvatnim roditeljstvom. Sa razvojem eksternalizovanih
problema uočava se da roditelji brinu više, posledično snižavajući ...
Agresivnost dece sa umerenom intelektualnom ometenošću / Aggressive behaviour in children with moderate intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Agresija u detinjstvu i adolescenciji je vezana za brojne negativne ishode.
Navodi se da je učestalost agresivnih ponašanja veća kod osoba sa
intelektualnom ometenošću nego u populaciji tipičnog razvoja, kao i da su
ona ...
Različiti nivoi i metode procene socijalne kompetentnosti kod dece / Different assessment levels and methods of children’s social competence
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2018)
U radu preglednog karaktera razmatramo fenomen socijalne kompetentnosti u
kontekstu različitih metoda i nivoa procene socijalne kompetentnosti kod
dece. Analiza izdvojenih radova organizovana je oko odgovora na dva pitanja ...
Povezanost eksternalizovanih i internalizovanih bihejvioralnih problema u detinjstvu / Association between externalizing and internalizing behavior problems in childhood
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2012)
U radu se istražuje postojanje i priroda povezanosti eksternalizovanih
i internalizovanih problema u detinjstvu. Uzorak čini 89
dečaka i devojčica, uzrasta od pet do sedam godina. Podaci su prikupljeni
od vaspitača i ...
Ispitivanje kvaliteta izgovora glasova kod dece sa kohlearnim implantom / Testing quality of sound pronunciation in children with cochlear implants
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2013)
Razumljivost govora gluve i nagluve dece je značajno narušena zbog
nepravilnog izgovora glasova. Nemogućnost da precizno čuju govorne obrasce iz
neposrednog okruženja ih sprečava u imitaciji a samim tim i u usvajanju ...
Zakonska i institucionalna podrška deci Osuđenih roditelja / Legal and institutional support For children of convicted Parents
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2019)
Sa porastom učestalosti izricanja zatvorskih kazni, sve je više dece koja su iz-
ložena posledicama zatvaranja roditelja. Aktuelne procene ukazuju da između
1,5 i 2,6 miliona dece u SAD ima roditelje koji se nalaze u ...
Opcije tretmana za decu sa defcitom pažnje i hiperaktivnošću (Adhd) / Treatment options for children with attention deficit and hyperactivity disorder (adhd)
(University of Belgrade, Faculty of Special Education and Rehabilitation, Serbia /
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2017)
Predmet istraživanja: ADHD je sve prisutniji poremećaj među decom, a
u trećini slučajeva progredira u delinkvenciju, pa je rana intervencija neophodna. No, kompleksna priroda ADHD sindroma i često prisustvo komorbidnih ...
Dnevni boravak kao mera unapređenja socijalne inkluzije dece i mladih sa problemima i poremećajima ponašanja / Day care as a measure of improving social inclusion of children and youth with problems and disorders of behaviour
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
Deca i mladi sa problemima i poremećajima u ponašanju često
su izolovana i odbačena kako od strane vršnjaka, tako i od siste-
ma (obrazovnog) i svoje mesto pronalaze na ulici. Njihove porodice
najčešće nemaju razvijene ...
Primena video nadzora u unapređenju bezbednosti škola, opšti principi i iskustva / Video surveillance application in enhancing school security, general principles and experiences
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet bezbednosti /University of Belgrade – Faculty of security studies, 2018)
Bezbednost škole se može uspostaviti kroz pažljivo planirano i kontinuirano
razvijanje mehanizama preveniranja i reagovanja na sve oblike ugrožavanja dece i nastavnog
procesa. U savremenim školama se sve proširenije ...
Toaletni trening kod dece s razvojnim kašnjenjima
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Istraživačka literatura koja objašnjava osobenosti toaletnog treninga
kod dece s poremećajem iz spektra autizma i intelektualnom ometenošću uglavnom
se oslanja na studije slučaja. Istraživanja dokazuju da većina dece u ...