Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 31
Povezanost socijalnih veština, profila samopercipirane kompetentnosti i vršnjačke prihvaćenosti kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću / Relationship between social skills and profiles of self-percepted competence and peer acceptance in students with mild intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Slika o sebi jeste odraz samovrednovanja ličnih kompetencija u različitim životnim domenima. Socijalne interakcije sa drugim značajnim osobama i evaluacija vlastitog ponašanja u svakodnevnoj životnoj sredini određuju ...
The Role of Personal and Environmental Factors in Autonomous Behaviour of People with Intellectual Disability
(Routledge, 2021)
Studies have indicated that the level of autonomy of people with intellectual disability is influenced by personal and environmental factors. The aims of this cross-sectional and correlational study were to determine a ...
Family support and resources of families of children with intellectual disability and autism
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Introduction: Families with a child with intellectual developmental disabilities face fear, inappropriate information, ignorance, shame and exclusion. These circumstances lead to social exclusion of these families which ...
Uticaj adaptiranog programa fudbala na psihosocijalno ponašanje adolescenata sa Daunovim sindromom / The impact of adapted soccer program on psychosocial behavior in adolescents with Down syndrome
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2021)
Introduction. Numerous studies have proven the significant positive impact of regular physical activity on the condition of people with intellectual disability. In practice, various adapted sports activities are increasingly ...
Apertov sindrom i asistivne tehnologije u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Apert syndrome and the use of assistive technology in special education and rehabilitation
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Postoji stalna potreba da se upoznaju i razumeju razlike i potrebe dece sa specifičnim razvojnim problemima kako bi se obezbedio odgovarajući tretman i mogućnost za prilagođeno i svima dostupno obrazovanje. Asistivne ...
Mišljenje poslodavaca iz oblasti uslužnih delatnosti o radnoj inkluziji osoba sa intelektualnom ometenošću / Opinion of employers in service sector on work inclusion of people with intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: U socijalnoj inkluziji zaposlenost je još uvek ključni cilj kome teže mnoge osobe sa ometenošću, a najviše problema pri ulasku na tržište rada imaju osobe s intelektualnom ometenošću. Kao najčešći razlog za njihovo ...
Pružanje podrške u okviru prevencije seksualnog nasilja nad osobama s intelektualnom ometenošću / Support needs in domain of sexual violence prevention programs against persons with intellectual disability
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2021)
Iako se poslednjih godina o seksualnom zlostavljanju i visokoj prevalenciji ove vrste nasilja nad osobama s intelektualnom ometenošcu sve više govori, ipak postoji mali broj konkretnih programa intervencije koji bi doprineli ...
Povezanost socijalnih veština, profila samopercipirane kompetentnosti i vršnjačke prihvaćenosti kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću / Relationship between social skills and profiles of self-percepted competence and peer acceptance in students with mild intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Uvod: Slika o sebi jeste odraz samovrednovanja ličnih kompetencija u različi- tim životnim domenima. Socijalne interakcije sa drugim značajnim osobama i evaluacija vlastitog ponašanja u svakodnevnoj životnoj sredini određuju ...
Prozodijska obeležja pragmatskih sposobnosti kod odraslih osoba sa intelektualnom ometenošću / Prosodic features of pragmatic abilities in adults with intellectual disabilities
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Osobe sa intelektualnom ometenošću imaju snižene socio-komunikacione
kompetencije. U odnosu na ostale pragmatske sposobnosti, oblast prozodije,
kao segmenta paralingvistike, kod osoba sa intelektualnom ometenošću manje ...
Apertov sindrom i asistivne tehnologije u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Apert syndrome and the use of assistive technology in special education and rehabilitation
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Uvod: Postoji stalna potreba da se upoznaju i razumeju razlike i potrebe dece sa specifičnim razvojnim problemima kako bi se obezbedio odgova- rajući tretman i mogućnost za prilagođeno i svima dostupno obrazovanje.
Asistivne ...