Search
Now showing items 1-10 of 151
Social support of educational institutions for students with visual impairments and their families / Društvena podrška obrazovnih ustanova učenicima sa oštećenjem vida i njihovim porodicama
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2012)
Educational institutions are an important part of the formal social support system. Students with visual impairments are in need of special social support to meet their educational needs and efficient functioning of the ...
Funkcionalne sposobnosti odraslih osoba Sa cerebralnom paralizom / Functional abilities of adults with cerebral palsy
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2012)
Cilj ovog rada je da se revijalnim pregledom literature izdvoje i ana- liziraju istraživanja koja su u svom fokusu imala procenu funkcionalnih sposobnosti i definisanje uticaja procesa starenja na nivo funkcionalno- sti ...
Vizuospacijalne funkcije i grafomotorno izražavanje u odnosu na upotrebnu lateralizovanost i pol / Visuospatial functions and graphomotor expression In relation to utilized lateralization and gender
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2012)
Vizuospacijalne funkcije predstavljaju mogućnost lokalizacije, pro- cene udaljenosti i pravca elemenata grafičkog prostora, spacijalne rota- cije i transformacije. i pripadaju oblasti kognitivnih funkcija. Nasu- prot tome, ...
Karakteristike i specifičnosti školovanja Dece sa traumatskim povredama mozga / Classwork of children with Traumatic brain injury
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2012)
Pregled brojnih istraživačkih radova s područja traumatskih povre- da mozga ukazuje na postojanje teškoća u fizičkim, kognitivnim ili bi- hejvioralnim aktivnostima ovih osoba. Ukazano je na specifičnost ško- lovanja dece ...
Developmental abilities in children with mild visual impairment / Razvojne sposobnosti dece sa lakšim smetnjama vida
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2012)
This paper presents the results of analyzing the relation between visual acuity and developmental abilities (perceptive functions, verbal and non-verbal abilities) in younger school children. The sample consists of 1165 ...
Pojam o sebi osoba sa intelektualnim teškoćama - implikacije za razvoj programa podrške / Self-concept of people with intellectual disabilities-implications for support program development
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2012)
Pojam o sebi definiše se kao ukupnost opažaja, misli, osećanja,
ocena i predviđanja osobe o sebi kao iskustvenom objektu, kao učesniku
u interkaciji sa fizičkim i socijalnim okruženjem. Kao takav, predstavlja
konstrukt ...
Poremećaji vestibularne funkcije Kod dece / Vestibular disfunction in children
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2012)
Deca sa obostranim gubitkom vestibularne funkcije od rođenja ili u
detinjstvu, pokazuju veliko kašnjenje u motornom razvoju. Iako ne ugrožavaju
život, ovi poremećaji u velikom mogu uticati na sam kvalitet života.
Rad ...
Obrazovanje učenika sa fizičkim invaliditetom u Crnoj Gori (odnos učitelja prema uključivanju ove dece u redovne škole) / The education of students with disabilities In Montenegro
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2012)
Duhovna slika sveta i života, formira se kroz uticaj nasleđa, poro- dice socijalne sredine, škole, društvene zajednice. Sazrevanje čoveka pred- stavlja istoriju njegovih napora da postane gospodar svoje nesavršenosti. Taj ...
The efforts of a multidisciplinary approach in the rehabilitation institute for deaf children: a psychosocial intervention aimed at breaking the pattern of stalled productivity / MULTIDISCIPLINARNI PRISTUP U REHABILITACIJI GLUVE DECE: PSIHOSOCIJALNA INTERVENCIJA U CILJU POBOLJŠANJA PRODUKTIVNOSTI
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2012)
The multidisciplinary approach for the treatment of hearing
impaired children presented the work group with several tasks: the
group had to integrate different competences and techniques, to share
common treatment goals, ...