Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 15
Spremnost učenika oštećenog sluha za učešće u savremenom obrazovanju / Preparedness of the hard of hearing students for participation in modern education
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2010)
U većini evropskih zemalja učenici stiču znanja o kompjuterima u okviru
posebnog predmeta Nauke o kompjuterima, što bi bilo adekvatno našem
terminu Informatika, koja se izučava kao samostalni predmet. Ovo važi
skoro za ...
Specifičnosti izrade individualnih obrazovnih planova za učenike sa cerebralnom paralizom / Specifics in creating individual education plan for students with cerebral palsy
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2010)
Individualni obrazovni plan je razvojni dokument čiji je osnovni cilj da
učeniku sa posebnim potrebama pruži individualnu ili individualizovanu
pomoć, odnosno da mu pomogne da učestvuje u razrednom kolektivu i razvije
svoju ...
Rana intervencija u surdologiji / Early intervention in surdology
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2010)
Uvod: Rana surdološka intervencija ima teorijske osnove u ranoj re/habilitaciji
sluha i govora (Slavnić, S., 1995.) Uvođenjem neonatalnog auditornog
skrininga u kliničku audiološku praksu (Granodori, F., 2006.) ...
Ispitivanje osnovnog glasa kod osoba sa kohlearnim implantom / Spectrographic analysis of the fundamental voice in children with cochlear implants
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2010)
Poremećaj osnovnog glasa (Fo) je jedan od stalnih pratilaca govora dece
oštećenog sluha. Ovaj poremećaj predstavlja kvantitativnu i kvalitativnu
distorzovanost osnovnog glasa, što se subjektivnom auditivniom analizom
registruje ...
Metode predškolskog vaspitanja i obrazovanja – specifičnosti primene u radu sa decom oštećenog vida / The method of pre-school upbringing and education - the specificities of the application in work with visually impaired children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2010)
U radu su razmatrane specifičnosti primene metoda predškolskog rada u
vaspitanju i obrazovanju dece sa oštećenjem vida. One su pre svega uzrokovane
karakteristikama percepcije u uslovima oštećenja vida, ali i nizom
drugih ...
Značaj empirijskih istraživanja socijalnih stavova u planiranju društvene brige prema osobama sa ometenošću / The importance of empirical research into social attitudes in the planning of social care for disabled persons
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2010)
Ovaj rad se bavi analizom savremenih empirijskih istraživanja stavova
prema osobama sa ometenošću u našoj sredini i inostranstvu. Značaj savremenih
istraživanja je kritički diskutovan, poređeni su rezultati istraživanja
u ...
Spremnost učenika redovnih škola za prihvatanje vršnjaka sa smetnjama u razvoju / Readness of regular school students to accept peers with developmental disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2010)
Potreba da se bude deo zajednice i u njoj uspešno funkcioniše, jeste suštinska
potreba koju čovek ostvaruje u socijalnoj komunikaciji. Pored ostalog,
stepen i kvalitet socijalizacije u mnogome zavisi od obrazovnog ...
Razvoj nastave krizne pedagoške psihologije i formiranje stručnjaka za rad sa osobama sa smetnjama i poremećajima u razvoju / Development of the curriculum for educational psychology and of experts for persons with developmental disabilities and disorders
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2010)
Pozicija naučnika-istraživača je danas bitno izmenjena, jer on ne otkriva
fenomen koji će izučavati, nego ga sam aktivno konstruiše. Konstrukcija
kurikuluma Pedagoške psihologije za studente koji se obrazuju za ...
Upoznaj, pa sudi: stavovi i korelati stavova studenata fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju prema osobama s ometenošću / Get to know, judge afterwards: attitudes and correlates of attitudes of future special educators and rehabilitators toward persons with disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2010)
Istraživanje je imalo za cilj ispitivanje strukture i korelata stavova prema
osobama s ometenošću. Na uzorku od 313 studenata prve godine Fakulteta
za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (Ž=283; M=30) primenjena je ...
Smetnje u učenju ili smetnje u prepoznavanju? / Learning or recognition disabilities?
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2010)
Sa ciljem da se bliže ispita upotrebljivost standardnih kriterijuma za detekciju
dece sa specifičnim smetnjama učenja (SSU) u samoj osnovnoj skoli,
izdvojen je prigodni uzorak od 60 učenika starosti 8-14 godina iz pet ...