Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 36
Procena negativnih posledica razvoda na maloletnu decu i moguće intervencije / Assessment of divorce-related negative issues on minor children and possible interventions
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019)
Zbog rapidnog povećanja stope razvoda brakova u savremenom društvu, sve
se veći broj maloletne dece suočava sa posledicama ovog stresnog životnog
događaja. Stoga su u radu, na bazi analize relevantne empirijske građe, ...
Etiopatogentski aspekti alergijskog fungalnog rinosinuzitisa / Ethiopathogenetic aspects of allergic fungal rhinosinusitis
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019)
Alergijski fungalni rinosinuzitis (AFRS) predstavlja značajan entitet hronične
invazivne forme fungalnih rinosinuzitisa. Uprkos mnogobrojnim istraživanjima,
etiologija, patofiziologija i lečenje ovog oboljenja nisu u ...
Motoričko funkcionisanje kao indikator numeričkih sposobnosti / Motor functioning as an indicator of numerical abilities
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019)
Ovo istraživanje bavi se odnosom motoričkog funkcionisanja i matematičkih
(numeričkih) veština u kontekstu čestog komorbiditeta kod neurorazvojnih poremećaja,
pre svega motoričkog poremećaja sa teškoćama u učenju / ...
Fonološka svesnost kod dece sa nepravilnim izgovorom glasova / Phonological awareness in children with irregular pronunciation of phonemes
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019)
Cilj istraživanja je utvrđivanje fonološke svesnosti kod dece sa nepravilnim izgovorom
glasova. Ispitivani uzorak čini 85-oro dece (42 dečaka i 43 devojčice),
uzrasta od šest do sedam godina. Za procenu fonološke svesnosti ...
Povezanost porodične strukture sa internalizovanim i eksternalizovanim problemima adolescenata / The relationship between family structure and Internalising and externalizing problems in adolescents
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019)
Kako porodična struktura predstavlja važan faktor za razvoj dece i adolescenata,
cilj istraživanja je bio da se ispita povezanost porodične strukture (nepotpune,
rekonstruisane i potpune porodice) i internalizovanih i ...
Povezanost između motoričkih sposobnosti i fizičke aktivnosti kod dece sa smetnjama u razvoju / The relationship between motor abilities and physical activities in children with disabilities
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019)
Motoričke sposobnosti su izuzetno značajne za svako dete. Ukoliko je dete motorički
sposobno, onda će biti spremno i da aktivno participira u igri, sportskim
ili rekreativnim aktivnostima. Cilj rada je bio da se utvrdi ...
Roditeljski lokus kontrole i njegova povezanost sa socio-demografskim varijablama kod majki dece sa motoričkim poremećajima i dece sa intelektualnom ometenošću / Parental locus of control and its relationship with socio-demographic variables in mothers of children with motor disabilities and children with intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019)
Utvrđeno je da su roditelji sa unutrašnjim lokusom kontrole, u poređenju sa
roditeljima koji imaju spoljašnji lokus kontrole, odgovorniji, dosledniji, veštiji u
sakupljanju važnih informacija o razvoju i vaspitanju deteta ...
Psihosocijalna podrška adekvatnom razvoju afektivne vezanosti kod dece koja odrastaju u institucijama / Psychosocial support of adequate attachment development in children reared in institutions
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019)
Cilj rada je analiziranje literature o afektivnoj vezanosti dece koja odrastaju u
institucijama i davanje preporuka za podršku adekvatnom razvoju afektivne vezanosti
kod te dece. Deca koja odrastaju u institucijama ...
Leksička obrada imenica, glagola i prideva kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajem / Lexical processing of nouns, verbs and adjectives in children with specific language impairment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019)
U literaturi je prisutan mali broj studija koje su se bavile istraživanjem leksičke
obrade pojedinačnih vrsta sadržajnih reči, kako kod dece sa specifičnim jezičkim
poremećajem (SJP) tako i kod dece tipičnog razvoja. ...
Sindrom profesionalnog sagorevanja kod defektologa i nastavnika zaposlenih u obrazovnim ustanovama / Burnout syndrom among special and regular education teachers working in educational institutions
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019)
Profesionаlno sаgorevаnje predstаvljа sindrom emocionаlne iscrpljenosti, depersonаlizаcije
i smаnjenog ličnog postignućа koji se često jаvljа kod osobа
zаposlenih u pomаgаčkim profesijаmа, među kojimа je i profesijа ...