Security and protection of organization and functioning of the educational system in the Republic of Serbia (basic precepts, principles, protocols, procedures and means)

Link to this page

info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47017/RS//

Security and protection of organization and functioning of the educational system in the Republic of Serbia (basic precepts, principles, protocols, procedures and means) (en)
Безбедност и заштита организовања и функционисања васпитно образовног система у Републици Србији (основна начела, принципи, протоколи, процедуре и средства) (sr)
Bezbednost i zaštita organizovanja i funkcionisanja vaspitno obrazovnog sistema u Republici Srbiji (osnovna načela, principi, protokoli, procedure i sredstva) (sr_RS)
Authors

Publications

Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse

Popović-Ćitić, Branislava; Đurić, Slađana

(Univerzitet u Beogradu - Fakultet bezbednosti, 2018)

TY  - BOOK
AU  - Popović-Ćitić, Branislava
AU  - Đurić, Slađana
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2881
AB  - Knjiga „Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse“
rezultat je dugogodišnjeg naučnog interesovanja autora za oblasti razvojne
prevencije problema ponašanja u detinjstvu i adolescenciji, sa jedne, i
sisteme unapređenja bezbednosti obrazovno-vaspitnih ustanova, sa druge
strane. Intenzivnim proučavanjem bogate naučne građe identifikovan je
jedinstveni konceptualni okvir koji pruža mogućnost objedinjene analize
dostignuća iz ovih oblasti, a to je koncept pozitivne školske klime.
Pozitivna školska klima ima značajnu ulogu u kreiranju zdrave i podsticajne
atmosfere važne za postignuće učenika i celokupnog školskog osoblja,
ali se, sudeći prema istraživačkim potvrdama, dovodi u snažnu vezu
i sa redukovanjem različitih vidova problema ponašanja učenika. U tom
smislu, teorija školske klime upotpunjava prazninu ne samo u teoriji, već
je od ključnog značaja za proces planiranja školskih preventivnih strategija
i intervencija, jer omogućava identifikovanje faktora koji podstiču ili
redukuju probleme ponašanja učenika u školskom okruženju. Adekvatno
i kontinuirano praćenje svih parametara socijalne klime u školi omogućava
bolje razumevanje nastajanja, razvijanja i održavanja problema, te
uspešnije planiranje različitih programa prevencije i tretmana.
Knjiga se sastoji iz tri osnovna dela. Prvi deo, pod nazivom „Školska
klima“, posvećen je razmatranju elemenata školske klime kao višedimenzionalnog
konstrukta, prikazu karakteristika bezbednih škola i škola sa
pozitivnom klimom, kao i analizi različitih modela i tehnika procene školske
klime. Drugi deo, naslovljen „Modeli dobre prakse“, sadrži detaljnu
deskripciju pet pristupa koji se pokazuju uspešnim u unapređenju različitih
aspekata školske klime, i to: sistem vršnjačke podrške (usmeren na
unapređivanje kvaliteta vršnjačkih relacija putem modela sprijateljivanja,
vršnjačke medijacije, vršnjačkog mentorstva i vršnjačkog savetovanja),
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet bezbednosti
T2  - Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse
T1  - Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2881
ER  - 
@book{
author = "Popović-Ćitić, Branislava and Đurić, Slađana",
year = "2018",
abstract = "Knjiga „Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse“
rezultat je dugogodišnjeg naučnog interesovanja autora za oblasti razvojne
prevencije problema ponašanja u detinjstvu i adolescenciji, sa jedne, i
sisteme unapređenja bezbednosti obrazovno-vaspitnih ustanova, sa druge
strane. Intenzivnim proučavanjem bogate naučne građe identifikovan je
jedinstveni konceptualni okvir koji pruža mogućnost objedinjene analize
dostignuća iz ovih oblasti, a to je koncept pozitivne školske klime.
Pozitivna školska klima ima značajnu ulogu u kreiranju zdrave i podsticajne
atmosfere važne za postignuće učenika i celokupnog školskog osoblja,
ali se, sudeći prema istraživačkim potvrdama, dovodi u snažnu vezu
i sa redukovanjem različitih vidova problema ponašanja učenika. U tom
smislu, teorija školske klime upotpunjava prazninu ne samo u teoriji, već
je od ključnog značaja za proces planiranja školskih preventivnih strategija
i intervencija, jer omogućava identifikovanje faktora koji podstiču ili
redukuju probleme ponašanja učenika u školskom okruženju. Adekvatno
i kontinuirano praćenje svih parametara socijalne klime u školi omogućava
bolje razumevanje nastajanja, razvijanja i održavanja problema, te
uspešnije planiranje različitih programa prevencije i tretmana.
Knjiga se sastoji iz tri osnovna dela. Prvi deo, pod nazivom „Školska
klima“, posvećen je razmatranju elemenata školske klime kao višedimenzionalnog
konstrukta, prikazu karakteristika bezbednih škola i škola sa
pozitivnom klimom, kao i analizi različitih modela i tehnika procene školske
klime. Drugi deo, naslovljen „Modeli dobre prakse“, sadrži detaljnu
deskripciju pet pristupa koji se pokazuju uspešnim u unapređenju različitih
aspekata školske klime, i to: sistem vršnjačke podrške (usmeren na
unapređivanje kvaliteta vršnjačkih relacija putem modela sprijateljivanja,
vršnjačke medijacije, vršnjačkog mentorstva i vršnjačkog savetovanja),",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet bezbednosti",
journal = "Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse",
title = "Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2881"
}
Popović-Ćitić, B.,& Đurić, S.. (2018). Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse. in Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse
Univerzitet u Beogradu - Fakultet bezbednosti..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2881
Popović-Ćitić B, Đurić S. Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse. in Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse. 2018;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2881 .
Popović-Ćitić, Branislava, Đurić, Slađana, "Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse" in Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse (2018),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2881 .

Primena video nadzora u unapređenju bezbednosti škola, opšti principi i iskustva

Đurić, Slađana; Popović-Ćitić, Branislava; Paraušić, Ana

(Univerzitet u Beogradu – Fakultet bezbednosti /University of Belgrade – Faculty of security studies, 2018)

TY  - CONF
AU  - Đurić, Slađana
AU  - Popović-Ćitić, Branislava
AU  - Paraušić, Ana
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2877
AB  - Bezbednost škole se može uspostaviti kroz pažljivo planirano i kontinuirano
razvijanje mehanizama preveniranja i reagovanja na sve oblike ugrožavanja dece i nastavnog
procesa. U savremenim školama se sve proširenije koriste brojna tehnološka sredstva i
procedure kojima se ostvaruje neki oblik nadzora. U radu ćemo pokušati da predstavimo
dosadašnja saznanja o osnovnim principima, kao i da sumiramo ključne izazove i iskustva
u korišćenju različitih tipova tehnoloških procedura za unapređenje bezbednosti škola.
Posebno ćemo izložiti principe primene video-nadzora kao jedne od najčešće praktikovanih
bezbednosnih tehnologija. U nedostatku obuhvatnijih istraživanja postojećeg stanja u našoj
zemlji, ponudićemo pregled glavnih nalaza iz relativno bogate istraživačke prakse uspostavljene
u razvijenim zemljama u kojima se video-nadzor duže i obuhvatnije primenjuje. Na kraju
ćemo prikazati dva integrisana plana bezbednosti koja se primenjuju u američkim školama,
kao primere dobre prakse u ovoj oblasti
AB  - School security can be established through carefully planned and continuously
developed mechanisms for preventing and responding to all forms of threats directed at
children and teaching process.In contemporary schools a growing number of technological
tools and procedures are being used to gain some form of surveillance. Previous knowledge
about the basic principles of the surveillance in enhancing school security is presented. Th e key
challenges and experiences in using diff erent types of technological solutions for improving
security and safety in the schools are summarized.In particular, we will explain in detail the
principles of video surveillance as one of the most commonly used security technologies.
Considering the absence of more extensive research of the current situation in our country, an
overview of the main fi ndings from the relatively rich research practice established in developed
countries in which video surveillance has been applied more comprehensive is presented.
Finally, integrated security plans applied in two American school districts, as examples of good
practice in the fi eld, are presented.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet bezbednosti /University of Belgrade – Faculty of security studies
C3  - Zbornik radova - „ Bezbednost
u obrazovno-vaspitnim
ustanovama i video-nadzor”,Beograd, Srbija
T1  - Primena video nadzora u unapređenju bezbednosti škola, opšti principi i iskustva
T1  - Video surveillance application in enhancing school
security, general principles and experiences
EP  - 59
SP  - 43
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2877
ER  - 
@conference{
author = "Đurić, Slađana and Popović-Ćitić, Branislava and Paraušić, Ana",
year = "2018",
abstract = "Bezbednost škole se može uspostaviti kroz pažljivo planirano i kontinuirano
razvijanje mehanizama preveniranja i reagovanja na sve oblike ugrožavanja dece i nastavnog
procesa. U savremenim školama se sve proširenije koriste brojna tehnološka sredstva i
procedure kojima se ostvaruje neki oblik nadzora. U radu ćemo pokušati da predstavimo
dosadašnja saznanja o osnovnim principima, kao i da sumiramo ključne izazove i iskustva
u korišćenju različitih tipova tehnoloških procedura za unapređenje bezbednosti škola.
Posebno ćemo izložiti principe primene video-nadzora kao jedne od najčešće praktikovanih
bezbednosnih tehnologija. U nedostatku obuhvatnijih istraživanja postojećeg stanja u našoj
zemlji, ponudićemo pregled glavnih nalaza iz relativno bogate istraživačke prakse uspostavljene
u razvijenim zemljama u kojima se video-nadzor duže i obuhvatnije primenjuje. Na kraju
ćemo prikazati dva integrisana plana bezbednosti koja se primenjuju u američkim školama,
kao primere dobre prakse u ovoj oblasti, School security can be established through carefully planned and continuously
developed mechanisms for preventing and responding to all forms of threats directed at
children and teaching process.In contemporary schools a growing number of technological
tools and procedures are being used to gain some form of surveillance. Previous knowledge
about the basic principles of the surveillance in enhancing school security is presented. Th e key
challenges and experiences in using diff erent types of technological solutions for improving
security and safety in the schools are summarized.In particular, we will explain in detail the
principles of video surveillance as one of the most commonly used security technologies.
Considering the absence of more extensive research of the current situation in our country, an
overview of the main fi ndings from the relatively rich research practice established in developed
countries in which video surveillance has been applied more comprehensive is presented.
Finally, integrated security plans applied in two American school districts, as examples of good
practice in the fi eld, are presented.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet bezbednosti /University of Belgrade – Faculty of security studies",
journal = "Zbornik radova - „ Bezbednost
u obrazovno-vaspitnim
ustanovama i video-nadzor”,Beograd, Srbija",
title = "Primena video nadzora u unapređenju bezbednosti škola, opšti principi i iskustva, Video surveillance application in enhancing school
security, general principles and experiences",
pages = "59-43",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2877"
}
Đurić, S., Popović-Ćitić, B.,& Paraušić, A.. (2018). Primena video nadzora u unapređenju bezbednosti škola, opšti principi i iskustva. in Zbornik radova - „ Bezbednost
u obrazovno-vaspitnim
ustanovama i video-nadzor”,Beograd, Srbija
Univerzitet u Beogradu – Fakultet bezbednosti /University of Belgrade – Faculty of security studies., 43-59.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2877
Đurić S, Popović-Ćitić B, Paraušić A. Primena video nadzora u unapređenju bezbednosti škola, opšti principi i iskustva. in Zbornik radova - „ Bezbednost
u obrazovno-vaspitnim
ustanovama i video-nadzor”,Beograd, Srbija. 2018;:43-59.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2877 .
Đurić, Slađana, Popović-Ćitić, Branislava, Paraušić, Ana, "Primena video nadzora u unapređenju bezbednosti škola, opšti principi i iskustva" in Zbornik radova - „ Bezbednost
u obrazovno-vaspitnim
ustanovama i video-nadzor”,Beograd, Srbija (2018):43-59,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2877 .

Etički problemi u istraživanjima o deci

Đurić, Slađana

(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2012)

TY  - JOUR
AU  - Đurić, Slađana
PY  - 2012
UR  - https://www.casopis.fasper.bg.ac.rs/
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3418
AB  - Etičkim problemima istraživanja u kojima učestvuju deca posvećena
je relativno bogata literatura, kao i mnoštvo nacionalnih i profesionalnih
etičkih kodeksa. Široka tematizacija etičkih principa upravo je
podstaknuta narastanjem svesti o ozbiljnosti ovog problema, kao i sve
većim strahovima od mogućih zloupotreba dece u savremenim istraživačkim
projektima. U literaturi preovlađuje opšta tvrdnja da su deca
ranjiva kategorija ispitanika koja zahteva posebnu pažnju i zaštitu od
mogućih zloupotreba u istraživanjima. Osnovni cilj ovog rada jeste da
se izlože generalni etički problemi sa kojima se istraživači društvenih
naučnih disciplina suočavaju onda kada su subjekti njihovih istraživanja
deca i mladi. Posebno se izlažu princip dobrovoljnog učešća, princip
balansiranog odnosa istraživač – ispitanik, kao i principi privatnosti,
poverljivosti i anonimnosti u studijama dece.
AB  - Ethical issues that appear in researching children are the subject
matter of relatively rich scientific literature, as well as a multitude of
national and professional ethical codices. The broad thematization of
ethical principles is indeed instigated by the rise of awareness of the
seriousness of this problem, as well as by growing fears of potential
abuse of children in contemporary research projects. General assertion
that children are a vulnerable category of subjects that require special
attention and protection from misuse in research projects prevails in
literature. The main objective of this paper is to present general ethical
issues that various areas of expertise researchers face when children
and youth are the subjects of their studies. The principle of voluntary
participation, the principle of balanced researcher – respondent
relationship, and the principles of privacy, confidentiality and
anonymity in studies of children are particularly presented.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
T2  - Specijalna edukacija i rehabilitacija
T1  - Etički problemi u istraživanjima o deci
T1  - Ethical issues in research on children
IS  - 3
SP  - 449
VL  - 11
VL  - 468
DO  - doi:10.5937/specedreh11-2552
ER  - 
@article{
author = "Đurić, Slađana",
year = "2012",
abstract = "Etičkim problemima istraživanja u kojima učestvuju deca posvećena
je relativno bogata literatura, kao i mnoštvo nacionalnih i profesionalnih
etičkih kodeksa. Široka tematizacija etičkih principa upravo je
podstaknuta narastanjem svesti o ozbiljnosti ovog problema, kao i sve
većim strahovima od mogućih zloupotreba dece u savremenim istraživačkim
projektima. U literaturi preovlađuje opšta tvrdnja da su deca
ranjiva kategorija ispitanika koja zahteva posebnu pažnju i zaštitu od
mogućih zloupotreba u istraživanjima. Osnovni cilj ovog rada jeste da
se izlože generalni etički problemi sa kojima se istraživači društvenih
naučnih disciplina suočavaju onda kada su subjekti njihovih istraživanja
deca i mladi. Posebno se izlažu princip dobrovoljnog učešća, princip
balansiranog odnosa istraživač – ispitanik, kao i principi privatnosti,
poverljivosti i anonimnosti u studijama dece., Ethical issues that appear in researching children are the subject
matter of relatively rich scientific literature, as well as a multitude of
national and professional ethical codices. The broad thematization of
ethical principles is indeed instigated by the rise of awareness of the
seriousness of this problem, as well as by growing fears of potential
abuse of children in contemporary research projects. General assertion
that children are a vulnerable category of subjects that require special
attention and protection from misuse in research projects prevails in
literature. The main objective of this paper is to present general ethical
issues that various areas of expertise researchers face when children
and youth are the subjects of their studies. The principle of voluntary
participation, the principle of balanced researcher – respondent
relationship, and the principles of privacy, confidentiality and
anonymity in studies of children are particularly presented.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija",
title = "Etički problemi u istraživanjima o deci, Ethical issues in research on children",
number = "3",
pages = "449",
volume = "11, 468",
doi = "doi:10.5937/specedreh11-2552"
}
Đurić, S.. (2012). Etički problemi u istraživanjima o deci. in Specijalna edukacija i rehabilitacija
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 11(3), 449.
https://doi.org/doi:10.5937/specedreh11-2552
Đurić S. Etički problemi u istraživanjima o deci. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2012;11(3):449.
doi:doi:10.5937/specedreh11-2552 .
Đurić, Slađana, "Etički problemi u istraživanjima o deci" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, 11, no. 3 (2012):449,
https://doi.org/doi:10.5937/specedreh11-2552 . .

Huliganizam na sportskim priredbama

Nešić, Marija; Popović-Ćitić, Branislava

(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)

TY  - CONF
AU  - Nešić, Marija
AU  - Popović-Ćitić, Branislava
PY  - 2011
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1937
AB  - Huliganizam, kao ponašanje koje se ispoljava kroz spontane ili organizovane oblike
vandalizma i nasilja, veoma često se vezuje za sportska takmičenja i sportske manifestacije.
Domaće i me􀃿unarodne sportske priredbe od većeg takmičarskog značaja i one na kojima
se očekuje prisustvo velikog broja gledalaca ili navijača gostujućih klubova, smatraju se
priredbama u kojima je povećan rizik za ispoljavanje sportskog huliganizma. Fizički
obračuni izme􀃿u učesnika na sportskoj priredbi, ugrožavanje života ili imovine, izazivanje
mržnje i netrpeljivosti, oštećivanje sportskog objekta, izazivanje nereda i remećenje toka
sportske priredbe, unošenje i korišćenje pirotehničkih sredstava kojima može da se ugrozi
bezbednost učesnika u sportskoj priredbi, samo su neka od ponašanja kojima se ispoljava
sportski huliganizam.
Od prvih tragedija zbog huliganizma u sportu, osamdesetih godina prošlog veka u
Engleskoj, sportski ili navijački huliganizam zahteva pojačane napore društva na planu
izgradnje obuhvatnog i proaktivnog sistema reagovanja, koji bi kombinovao zakonske,
psihološke, edukativne i socijalne intervencije i podrazumevao aktivno angažovanje svih
relevantnih aktera društva u suočavanju sa problemom huliganizma u sportu. U radu su,
pored odre􀃿enja pojma i učesnika sportskog huliganizma, prikazane osnovne odredbe
Zakona o sprečavanju nasilja i nedoličnog ponašanja na sportskim priredbama i ukazano
na mogućnosti prevencije sportskog huliganizma
AB  - Hooliganism, as behavior that is expressed through spontaneous or organized forms
of vandalism and violence, is very often associated with sports competitions and sports
events. Domestic and international sports events of major competitive importance, as well
as those in which is expected the presence of a large numbers of spectators or supporters of
visiting clubs, are considered as events with increased risk for the manifestation of sports
hooliganism. Physical fight between participants in sports events, threatening to life or
property, inciting hatred and hostility, damaging the sports facility, causing chaos and
disruption of the flow of sports events, taking in and using the pyrotechnic devices which
can endanger the safety of participants in sports events, are just some of the behavior that
is manifested in sports hooliganism.
From the first tragedies due hooliganism in sport, in the eighties of last century in
England, the sports or fan hooliganism requires increased efforts of society in building a
comprehensive and proactive response system that would combine the legal, psychological,
educational and social intervention and involved the active participation of all relevant
stakeholders in addressing the issue of hooliganism in sport. The paper, besides definition
of hooliganism, presents the basic provisions of Law for the Prevention of Violence and
Misbehavior at Sports Events, and points out the possibility of sports hooliganism
prevention.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011
T1  - Huliganizam na sportskim priredbama
T1  - Hooliganism at sport events
EP  - 505
SP  - 501
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1937
ER  - 
@conference{
author = "Nešić, Marija and Popović-Ćitić, Branislava",
year = "2011",
abstract = "Huliganizam, kao ponašanje koje se ispoljava kroz spontane ili organizovane oblike
vandalizma i nasilja, veoma često se vezuje za sportska takmičenja i sportske manifestacije.
Domaće i me􀃿unarodne sportske priredbe od većeg takmičarskog značaja i one na kojima
se očekuje prisustvo velikog broja gledalaca ili navijača gostujućih klubova, smatraju se
priredbama u kojima je povećan rizik za ispoljavanje sportskog huliganizma. Fizički
obračuni izme􀃿u učesnika na sportskoj priredbi, ugrožavanje života ili imovine, izazivanje
mržnje i netrpeljivosti, oštećivanje sportskog objekta, izazivanje nereda i remećenje toka
sportske priredbe, unošenje i korišćenje pirotehničkih sredstava kojima može da se ugrozi
bezbednost učesnika u sportskoj priredbi, samo su neka od ponašanja kojima se ispoljava
sportski huliganizam.
Od prvih tragedija zbog huliganizma u sportu, osamdesetih godina prošlog veka u
Engleskoj, sportski ili navijački huliganizam zahteva pojačane napore društva na planu
izgradnje obuhvatnog i proaktivnog sistema reagovanja, koji bi kombinovao zakonske,
psihološke, edukativne i socijalne intervencije i podrazumevao aktivno angažovanje svih
relevantnih aktera društva u suočavanju sa problemom huliganizma u sportu. U radu su,
pored odre􀃿enja pojma i učesnika sportskog huliganizma, prikazane osnovne odredbe
Zakona o sprečavanju nasilja i nedoličnog ponašanja na sportskim priredbama i ukazano
na mogućnosti prevencije sportskog huliganizma, Hooliganism, as behavior that is expressed through spontaneous or organized forms
of vandalism and violence, is very often associated with sports competitions and sports
events. Domestic and international sports events of major competitive importance, as well
as those in which is expected the presence of a large numbers of spectators or supporters of
visiting clubs, are considered as events with increased risk for the manifestation of sports
hooliganism. Physical fight between participants in sports events, threatening to life or
property, inciting hatred and hostility, damaging the sports facility, causing chaos and
disruption of the flow of sports events, taking in and using the pyrotechnic devices which
can endanger the safety of participants in sports events, are just some of the behavior that
is manifested in sports hooliganism.
From the first tragedies due hooliganism in sport, in the eighties of last century in
England, the sports or fan hooliganism requires increased efforts of society in building a
comprehensive and proactive response system that would combine the legal, psychological,
educational and social intervention and involved the active participation of all relevant
stakeholders in addressing the issue of hooliganism in sport. The paper, besides definition
of hooliganism, presents the basic provisions of Law for the Prevention of Violence and
Misbehavior at Sports Events, and points out the possibility of sports hooliganism
prevention.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011",
title = "Huliganizam na sportskim priredbama, Hooliganism at sport events",
pages = "505-501",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1937"
}
Nešić, M.,& Popović-Ćitić, B.. (2011). Huliganizam na sportskim priredbama. in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 501-505.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1937
Nešić M, Popović-Ćitić B. Huliganizam na sportskim priredbama. in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011. 2011;:501-505.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1937 .
Nešić, Marija, Popović-Ćitić, Branislava, "Huliganizam na sportskim priredbama" in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011 (2011):501-505,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1937 .

School climate assessment toward improving the quality of educational institutions

Đurić, Slađana; Popović-Ćitić, Branislava

(Izdavačko preduzeće "Socijalna misao", Beograd, 2011)

TY  - JOUR
AU  - Đurić, Slađana
AU  - Popović-Ćitić, Branislava
PY  - 2011
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/499
AB  - The systematic study of a complex phenomenon of school climate has been initiated in the 60-ties of the last century and the academic schematization of this significant field is being continuously intensified ever since. The school climate issue has been tackled on the basis of different theoretical positions which resulted in quite a variety of definitions of the meaning and content of the term. Due to such pluralism of theoretical approaches, numerous assessment models have been suggested focusing on different elements of this complex construct, a number of instruments and different research approaches. On the basis a comprehensive review of a rich foreign literature, the paper offers a summary of the basic ideas and accomplishments of the most influential models of school climate assessments, as well as techniques that may be successfully implemented in wideranging projects aiming to advance the quality of educational process in school settings.
AB  - Sistematsko istraživanje kompleksnog fenomena školske klime započeto je 60-ih godina prošlog veka, a akademska tematizacija ove značajne oblasti od tada se kontinuirano intenzivira. Problemu školske klime pristupano je iz različitih teorijskih pozicija, što je rezultiralo veoma raznolikim određenjima značenja i sadržaja ovog pojma. Iz takvog pluralizma teorijskih pristupa predlagani su brojni modeli procene, fokusirani na različite elemente ovog kompleksnog konstrukta, veliki broj instrumenata i različitih istraživačkih pristupa. Na osnovu obuhvatnog pregleda bogate inostrane literature, u radu se sumiraju temeljne ideje i dometi najuticajnijih modela procene školske klime i tehnike koje se mogu uspešno primeniti u obuhvatnim projektima unapređenja kvaliteta obrazovno-vaspitnog rada u uslovima školske sredine.
PB  - Izdavačko preduzeće "Socijalna misao", Beograd
T2  - Socijalna misao
T1  - School climate assessment toward improving the quality of educational institutions
T1  - Procena školske klime u funkciji unapređenja kvaliteta rada obrazovno-vaspitnih institucija
EP  - 129
IS  - 4
SP  - 114
VL  - 18
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_499
ER  - 
@article{
author = "Đurić, Slađana and Popović-Ćitić, Branislava",
year = "2011",
abstract = "The systematic study of a complex phenomenon of school climate has been initiated in the 60-ties of the last century and the academic schematization of this significant field is being continuously intensified ever since. The school climate issue has been tackled on the basis of different theoretical positions which resulted in quite a variety of definitions of the meaning and content of the term. Due to such pluralism of theoretical approaches, numerous assessment models have been suggested focusing on different elements of this complex construct, a number of instruments and different research approaches. On the basis a comprehensive review of a rich foreign literature, the paper offers a summary of the basic ideas and accomplishments of the most influential models of school climate assessments, as well as techniques that may be successfully implemented in wideranging projects aiming to advance the quality of educational process in school settings., Sistematsko istraživanje kompleksnog fenomena školske klime započeto je 60-ih godina prošlog veka, a akademska tematizacija ove značajne oblasti od tada se kontinuirano intenzivira. Problemu školske klime pristupano je iz različitih teorijskih pozicija, što je rezultiralo veoma raznolikim određenjima značenja i sadržaja ovog pojma. Iz takvog pluralizma teorijskih pristupa predlagani su brojni modeli procene, fokusirani na različite elemente ovog kompleksnog konstrukta, veliki broj instrumenata i različitih istraživačkih pristupa. Na osnovu obuhvatnog pregleda bogate inostrane literature, u radu se sumiraju temeljne ideje i dometi najuticajnijih modela procene školske klime i tehnike koje se mogu uspešno primeniti u obuhvatnim projektima unapređenja kvaliteta obrazovno-vaspitnog rada u uslovima školske sredine.",
publisher = "Izdavačko preduzeće "Socijalna misao", Beograd",
journal = "Socijalna misao",
title = "School climate assessment toward improving the quality of educational institutions, Procena školske klime u funkciji unapređenja kvaliteta rada obrazovno-vaspitnih institucija",
pages = "129-114",
number = "4",
volume = "18",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_499"
}
Đurić, S.,& Popović-Ćitić, B.. (2011). School climate assessment toward improving the quality of educational institutions. in Socijalna misao
Izdavačko preduzeće "Socijalna misao", Beograd., 18(4), 114-129.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_499
Đurić S, Popović-Ćitić B. School climate assessment toward improving the quality of educational institutions. in Socijalna misao. 2011;18(4):114-129.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_499 .
Đurić, Slađana, Popović-Ćitić, Branislava, "School climate assessment toward improving the quality of educational institutions" in Socijalna misao, 18, no. 4 (2011):114-129,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_499 .