Рад је финансиран од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије, број уговора 451-03- 68/2022-14 од 17. 01. 2022

Link to this page

Рад је финансиран од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије, број уговора 451-03- 68/2022-14 од 17. 01. 2022

Authors

Publications

Biblioterapija u školskom kontekstu

Đorđević, Mirjana; Glumbić, Nenad; Brojčin, Branislav

(Filozofski fakultet Univerziteta u Prištini Kosovska Mitrovica, 2022)

TY  - CONF
AU  - Đorđević, Mirjana
AU  - Glumbić, Nenad
AU  - Brojčin, Branislav
PY  - 2022
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4705
AB  - Cilj biblioterapije je pružanje pomoći čitao-
cu da kroz knjigu razume i prebrodi poteškoće sa kojima
se susreće. Ona se može primenjivati u različitim kon-
tekstima. Ukoliko se primenjuje u školskom okruženju,
govorimo o razvojnoj biblioterapiji.
Cilj ovog rada je da se opišu osnovne faze razvojne biblio-
terapije, predstave rezultati istraživanja koji ukazuju
na efikasnost njene primene u školskom kontekstu, kao i
rezultati istraživanja koji govore o sklonosti nastav-
nika i saradnika da se opredele za ovu tehniku u radu sa
učenicima.
S obzirom na to da se ova tehnika smatra jednostavnom,
ekonomičnom i efikasnom intervencijom, a da se neki
nastavnici i saradnici ne usuđuju da je primenjuju jer im
nedostaju potrebna znanja i veštine, uključivanje biblio-
terapije u fakultetske programe obuke moglo bi doprineti
povećanoj spremnosti profesionalaca da je koriste kako
bi pomogli učenicima da se suoče sa izazovima na razvojno
primeren način.
AB  - The goal of bibliotherapy is to use a book to help the reader understand and overcome
the difficulties he or she is facing. It can be applied in different contexts. If it is
applied in a school environment, we are talking about developmental bibliotherapy.
The aim of this paper is to describe the basic stages of developmental bibliotherapy,
to present the results of research that indicate the effectiveness of its
application, as well as the results of research that refer to the inclination of teachers
and associates to opt for this technique.
Given that this technique is considered to be a simple, cost-effective, and efficient
intervention, and that some teachers and associates do not venture to apply it
because they lack the necessary knowledge and skills, the inclusion of bibliotherapy
in college training programs could contribute to the increased readiness of professionals
to use it in order to help children face challenges in a developmentally
appropriate manner.
PB  - Filozofski fakultet Univerziteta u Prištini Kosovska Mitrovica
C3  - Zbornik radova Filozofskog fakulteta Univerziteta u Prištini
T1  - Biblioterapija u školskom kontekstu
T1  - Bibliotherapy in a School Context
EP  - 283
SP  - 271
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4705
ER  - 
@conference{
author = "Đorđević, Mirjana and Glumbić, Nenad and Brojčin, Branislav",
year = "2022",
abstract = "Cilj biblioterapije je pružanje pomoći čitao-
cu da kroz knjigu razume i prebrodi poteškoće sa kojima
se susreće. Ona se može primenjivati u različitim kon-
tekstima. Ukoliko se primenjuje u školskom okruženju,
govorimo o razvojnoj biblioterapiji.
Cilj ovog rada je da se opišu osnovne faze razvojne biblio-
terapije, predstave rezultati istraživanja koji ukazuju
na efikasnost njene primene u školskom kontekstu, kao i
rezultati istraživanja koji govore o sklonosti nastav-
nika i saradnika da se opredele za ovu tehniku u radu sa
učenicima.
S obzirom na to da se ova tehnika smatra jednostavnom,
ekonomičnom i efikasnom intervencijom, a da se neki
nastavnici i saradnici ne usuđuju da je primenjuju jer im
nedostaju potrebna znanja i veštine, uključivanje biblio-
terapije u fakultetske programe obuke moglo bi doprineti
povećanoj spremnosti profesionalaca da je koriste kako
bi pomogli učenicima da se suoče sa izazovima na razvojno
primeren način., The goal of bibliotherapy is to use a book to help the reader understand and overcome
the difficulties he or she is facing. It can be applied in different contexts. If it is
applied in a school environment, we are talking about developmental bibliotherapy.
The aim of this paper is to describe the basic stages of developmental bibliotherapy,
to present the results of research that indicate the effectiveness of its
application, as well as the results of research that refer to the inclination of teachers
and associates to opt for this technique.
Given that this technique is considered to be a simple, cost-effective, and efficient
intervention, and that some teachers and associates do not venture to apply it
because they lack the necessary knowledge and skills, the inclusion of bibliotherapy
in college training programs could contribute to the increased readiness of professionals
to use it in order to help children face challenges in a developmentally
appropriate manner.",
publisher = "Filozofski fakultet Univerziteta u Prištini Kosovska Mitrovica",
journal = "Zbornik radova Filozofskog fakulteta Univerziteta u Prištini",
title = "Biblioterapija u školskom kontekstu, Bibliotherapy in a School Context",
pages = "283-271",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4705"
}
Đorđević, M., Glumbić, N.,& Brojčin, B.. (2022). Biblioterapija u školskom kontekstu. in Zbornik radova Filozofskog fakulteta Univerziteta u Prištini
Filozofski fakultet Univerziteta u Prištini Kosovska Mitrovica., 271-283.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4705
Đorđević M, Glumbić N, Brojčin B. Biblioterapija u školskom kontekstu. in Zbornik radova Filozofskog fakulteta Univerziteta u Prištini. 2022;:271-283.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4705 .
Đorđević, Mirjana, Glumbić, Nenad, Brojčin, Branislav, "Biblioterapija u školskom kontekstu" in Zbornik radova Filozofskog fakulteta Univerziteta u Prištini (2022):271-283,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4705 .