Ministry of Education, Science and Technological Development, Republic of Serbia, Grant no. 451-03-68/2020-14/200018 (Institute for Educational Research, Belgrade)

Link to this page

info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS//

Ministry of Education, Science and Technological Development, Republic of Serbia, Grant no. 451-03-68/2020-14/200018 (Institute for Educational Research, Belgrade) (en)
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije, Ugovor br. 451-03-68/2020-14/200018 (Institut za pedagoška istraživanja, Beograd) (sr_RS)
Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије, Уговор бр. 451-03-68/2020-14/200018 (Институт за педагошка истраживања, Београд) (sr)
Authors

Publications

Preispitivanje odnosa socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih: sistematski pregled

Kovačević-Lepojević, Marina; Popović-Ćitić, Branislava; Bukvić Branković, Lidija

(Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, 2021)

TY  - JOUR
AU  - Kovačević-Lepojević, Marina
AU  - Popović-Ćitić, Branislava
AU  - Bukvić Branković, Lidija
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3978
AB  - Pozitivan razvoj mladih i socioemocionalno učenje izdvajaju se kao najsistematičniji i najobuhvatniji pristupi kojima se postiže maksimalna dobrobit učenika. Cilj rada predstavlja sagledavanje odnosa između socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih. Na osnovu sistematskog pregleda metaanaliza i sistematskih pregleda intervencija pozitivnog razvoja mladih, data su prikladna teorijska i praktična obrazloženja razmatranih pojmova. Uključeni su naučni rezultati objavljeni u poslednjih pet godina na engleskom jeziku. Pretraživane su baze: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) i Scopus. Rezultati istraživanja ukazuju na to da se među najdelotvornijim programima pozitivnog razvoja nalaze oni inkorporirani u kurikulum, odnosno programi bazirani na socioemocionalnom učenju, sa nastavnicima kao glavnim realizatorima.
AB  - Positive youth development and socioemotional learning stand out as the most systematic and
comprehensive approaches to well-being of children and adolescents. The aim of this paper is to consider
the relationship between the socioemotional learning and positive youth development. Based
at the systematization of scientific studies in the form of systematic reviews and meta-analyses on
the positive youth development interventions, theoretical and practical considerations are given. The
scientific results published in the last five years in English are included as well. Online data bases
searched include: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information
Center (ERIC) and Scopus. The research results show that the most effective positive youth development
interventions are incorporated into curriculum, based at socioemotional learning, applied
by the teachers.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet
T2  - Inovacije u nastavi
T1  - Preispitivanje odnosa socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih: sistematski pregled
EP  - 123
IS  - 3
SP  - 110
VL  - 34
DO  - 10.5937/inovacije2103110K
ER  - 
@article{
author = "Kovačević-Lepojević, Marina and Popović-Ćitić, Branislava and Bukvić Branković, Lidija",
year = "2021",
abstract = "Pozitivan razvoj mladih i socioemocionalno učenje izdvajaju se kao najsistematičniji i najobuhvatniji pristupi kojima se postiže maksimalna dobrobit učenika. Cilj rada predstavlja sagledavanje odnosa između socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih. Na osnovu sistematskog pregleda metaanaliza i sistematskih pregleda intervencija pozitivnog razvoja mladih, data su prikladna teorijska i praktična obrazloženja razmatranih pojmova. Uključeni su naučni rezultati objavljeni u poslednjih pet godina na engleskom jeziku. Pretraživane su baze: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) i Scopus. Rezultati istraživanja ukazuju na to da se među najdelotvornijim programima pozitivnog razvoja nalaze oni inkorporirani u kurikulum, odnosno programi bazirani na socioemocionalnom učenju, sa nastavnicima kao glavnim realizatorima., Positive youth development and socioemotional learning stand out as the most systematic and
comprehensive approaches to well-being of children and adolescents. The aim of this paper is to consider
the relationship between the socioemotional learning and positive youth development. Based
at the systematization of scientific studies in the form of systematic reviews and meta-analyses on
the positive youth development interventions, theoretical and practical considerations are given. The
scientific results published in the last five years in English are included as well. Online data bases
searched include: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information
Center (ERIC) and Scopus. The research results show that the most effective positive youth development
interventions are incorporated into curriculum, based at socioemotional learning, applied
by the teachers.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet",
journal = "Inovacije u nastavi",
title = "Preispitivanje odnosa socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih: sistematski pregled",
pages = "123-110",
number = "3",
volume = "34",
doi = "10.5937/inovacije2103110K"
}
Kovačević-Lepojević, M., Popović-Ćitić, B.,& Bukvić Branković, L.. (2021). Preispitivanje odnosa socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih: sistematski pregled. in Inovacije u nastavi
Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet., 34(3), 110-123.
https://doi.org/10.5937/inovacije2103110K
Kovačević-Lepojević M, Popović-Ćitić B, Bukvić Branković L. Preispitivanje odnosa socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih: sistematski pregled. in Inovacije u nastavi. 2021;34(3):110-123.
doi:10.5937/inovacije2103110K .
Kovačević-Lepojević, Marina, Popović-Ćitić, Branislava, Bukvić Branković, Lidija, "Preispitivanje odnosa socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih: sistematski pregled" in Inovacije u nastavi, 34, no. 3 (2021):110-123,
https://doi.org/10.5937/inovacije2103110K . .
2