Publikacija je nastala u okviru zajedničkog projekta Evropske unije i Saveta Evrope „Promocija različitosti i ravnopravnosti u Srbiji“, koji je deo programa „Horizontal Facility za Zapadni Balkan i Tursku 2019-2022“

Link to this page

Publikacija je nastala u okviru zajedničkog projekta Evropske unije i Saveta Evrope „Promocija različitosti i ravnopravnosti u Srbiji“, koji je deo programa „Horizontal Facility za Zapadni Balkan i Tursku 2019-2022“

Authors

Publications

Promocija i uvažavanje različitosti i ravnopravnosti u školskom okruženju u cilju prevencije govora mržnje i diskriminacije kod mladih: slučaj beogradske opštine Stari grad

Popović-Ćitić, Branislava; Bukvić Branković, Lidija; Kovačević-Lepojević, Marina; Paraušić, Ana; Stojanović, Marija; Kovačević, Milica

(CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine, Beograd, 2021)

TY  - BOOK
AU  - Popović-Ćitić, Branislava
AU  - Bukvić Branković, Lidija
AU  - Kovačević-Lepojević, Marina
AU  - Paraušić, Ana
AU  - Stojanović, Marija
AU  - Kovačević, Milica
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3973
AB  - Publikacija „Promocija i uvažavanje različitosti i ravnopravnosti u školskom okruženju u cilju prevencije govora mržnje i diskriminacije kod mladih“ nastala je u okviru projekta „Promocija različitosti i ravnopravnosti u Srbiji“, koji je deo zajedničkog programa Evropske Unije i Saveta Evrope
(Horizontal Facility II, 2019-2022). Sama publikacija organizovana je oko tema koje su od značaja
za razumevanje pozicije mladih (učenika i učenica srednjih škola) i njihovih stavova i iskustava
u pogledu govora mržnje i diskriminacije. Kroz publikaciju su obrađene teme interkulturalnog
obrazovanja, školske kulture, školske klime, kulturalnih kompetencija nastavnika i nastavnica,
kulturalne osetljivosti učenika i učenica i govora mržnje i diskriminacije. U okviru svakog poglavlja
date su preporuke zasnovane na rezultatima istraživanja koje je sprovedeno u okviru projekta na
teritoriji Gradske opštine Stari grad, a na samom kraju publikacije sumirani su ključni nalazi od
značaja za izradu nove Strategije prevencije i zaštite od diskriminacije.
Kroz davanje značajnih uvida u aktuelno stanje u pogledu funkcionisanja škola po pitanju školske
kulture, školske klime i kompetencija nastavnika i nastavnica u domenu kulturalne kompetentnosti,
odnosno poštovanja različitosti omogućava se uvođenje mera koje su usmerene na višeslojni
pristup osnaživanju škola i školskog kolektiva da se nose sa temama od značaja za samu Strategiju
prevencije i zaštite od diskriminacije. Dodatno, kao izrazito značajno izdvajamo to što publikacija
donosi direktan input o stavovima samih učenika i učenica – mladih po pitanju govora mržnje,
diskriminacije i ravnopravnosti, što omogućava inkorporaciju većeg broja mera u Strategiju koje
mogu biti direktno usmerene na same učenike i učenice, a koje će doprineti prevenciji diskriminacije i govora mržnje u školskom okruženju i koje će podsticati negovanje različitosti i ravnopravnosti.
Publikacija je namenjena nastavnicima i nastavnicama, stručnom osoblju škole, direktorima i direktorkama, kao i drugim akterima koji kroz definisanje javnih politika oblikuju obrazovno-vaspitnisistem. Pored toga, ova publikacija može predstavljati značajan resurs za razumevanje kontekstualnog, relacionog i individualnog nivoa negovanja različitosti i rada na prevenciji govora
mržnje i diskriminacije među mladima kroz akcije na sva tri nivoa „života“ škole.
PB  - CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine, Beograd
T1  - Promocija i uvažavanje različitosti i ravnopravnosti u školskom okruženju u cilju prevencije govora mržnje i diskriminacije kod mladih: slučaj beogradske opštine Stari grad
EP  - 123
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3973
ER  - 
@book{
author = "Popović-Ćitić, Branislava and Bukvić Branković, Lidija and Kovačević-Lepojević, Marina and Paraušić, Ana and Stojanović, Marija and Kovačević, Milica",
year = "2021",
abstract = "Publikacija „Promocija i uvažavanje različitosti i ravnopravnosti u školskom okruženju u cilju prevencije govora mržnje i diskriminacije kod mladih“ nastala je u okviru projekta „Promocija različitosti i ravnopravnosti u Srbiji“, koji je deo zajedničkog programa Evropske Unije i Saveta Evrope
(Horizontal Facility II, 2019-2022). Sama publikacija organizovana je oko tema koje su od značaja
za razumevanje pozicije mladih (učenika i učenica srednjih škola) i njihovih stavova i iskustava
u pogledu govora mržnje i diskriminacije. Kroz publikaciju su obrađene teme interkulturalnog
obrazovanja, školske kulture, školske klime, kulturalnih kompetencija nastavnika i nastavnica,
kulturalne osetljivosti učenika i učenica i govora mržnje i diskriminacije. U okviru svakog poglavlja
date su preporuke zasnovane na rezultatima istraživanja koje je sprovedeno u okviru projekta na
teritoriji Gradske opštine Stari grad, a na samom kraju publikacije sumirani su ključni nalazi od
značaja za izradu nove Strategije prevencije i zaštite od diskriminacije.
Kroz davanje značajnih uvida u aktuelno stanje u pogledu funkcionisanja škola po pitanju školske
kulture, školske klime i kompetencija nastavnika i nastavnica u domenu kulturalne kompetentnosti,
odnosno poštovanja različitosti omogućava se uvođenje mera koje su usmerene na višeslojni
pristup osnaživanju škola i školskog kolektiva da se nose sa temama od značaja za samu Strategiju
prevencije i zaštite od diskriminacije. Dodatno, kao izrazito značajno izdvajamo to što publikacija
donosi direktan input o stavovima samih učenika i učenica – mladih po pitanju govora mržnje,
diskriminacije i ravnopravnosti, što omogućava inkorporaciju većeg broja mera u Strategiju koje
mogu biti direktno usmerene na same učenike i učenice, a koje će doprineti prevenciji diskriminacije i govora mržnje u školskom okruženju i koje će podsticati negovanje različitosti i ravnopravnosti.
Publikacija je namenjena nastavnicima i nastavnicama, stručnom osoblju škole, direktorima i direktorkama, kao i drugim akterima koji kroz definisanje javnih politika oblikuju obrazovno-vaspitnisistem. Pored toga, ova publikacija može predstavljati značajan resurs za razumevanje kontekstualnog, relacionog i individualnog nivoa negovanja različitosti i rada na prevenciji govora
mržnje i diskriminacije među mladima kroz akcije na sva tri nivoa „života“ škole.",
publisher = "CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine, Beograd",
title = "Promocija i uvažavanje različitosti i ravnopravnosti u školskom okruženju u cilju prevencije govora mržnje i diskriminacije kod mladih: slučaj beogradske opštine Stari grad",
pages = "123-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3973"
}
Popović-Ćitić, B., Bukvić Branković, L., Kovačević-Lepojević, M., Paraušić, A., Stojanović, M.,& Kovačević, M.. (2021). Promocija i uvažavanje različitosti i ravnopravnosti u školskom okruženju u cilju prevencije govora mržnje i diskriminacije kod mladih: slučaj beogradske opštine Stari grad. 
CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine, Beograd., 1-123.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3973
Popović-Ćitić B, Bukvić Branković L, Kovačević-Lepojević M, Paraušić A, Stojanović M, Kovačević M. Promocija i uvažavanje različitosti i ravnopravnosti u školskom okruženju u cilju prevencije govora mržnje i diskriminacije kod mladih: slučaj beogradske opštine Stari grad. 2021;:1-123.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3973 .
Popović-Ćitić, Branislava, Bukvić Branković, Lidija, Kovačević-Lepojević, Marina, Paraušić, Ana, Stojanović, Marija, Kovačević, Milica, "Promocija i uvažavanje različitosti i ravnopravnosti u školskom okruženju u cilju prevencije govora mržnje i diskriminacije kod mladih: slučaj beogradske opštine Stari grad" (2021):1-123,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3973 .