Istraživački izveštaj kreiran je u okviru projekta „Prevencija rizičnih ponašanja kod dece i omladine u Srbiji kroz sport i edukaciju - naredni koraci: preporuke za implementaciju projektnih aktivnosti tokom i nakon epidemije COVID-19“ koji sprovodi CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine uz podršku Misije OEBS-a u Srb

Link to this page

Istraživački izveštaj kreiran je u okviru projekta „Prevencija rizičnih ponašanja kod dece i omladine u Srbiji kroz sport i edukaciju - naredni koraci: preporuke za implementaciju projektnih aktivnosti tokom i nakon epidemije COVID-19“ koji sprovodi CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine uz podršku Misije OEBS-a u Srb

Authors

Publications

Potrebe osnovnih škola u Srbiji tokom pandemije covid-19 u kontekstu prevencije rizičnih ponašanja učenika: perspektiva nastavnika: istraživački izveštaj

Popović-Ćitić, Branislava; Bukvić Branković, Lidija; Kovačević-Lepojević, Marina; Paraušić, Ana; Stojanović, Marija

(CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine, Beograd, 2021)

TY  - RPRT
AU  - Popović-Ćitić, Branislava
AU  - Bukvić Branković, Lidija
AU  - Kovačević-Lepojević, Marina
AU  - Paraušić, Ana
AU  - Stojanović, Marija
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3975
AB  - Zdravstvena kriza izazvana pandemijom virusa korona (COVID-19) donela je mnoge promene u funkcionisanju svih aktera obrazovno-vaspitnog sistema u svetu i Srbiji. Uvođenje onlajn nastave, smanjenje broja učenika po grupama i obavezna fizička distanca uz
dezinfekcione mere glavni su faktori koji su obojili realizaciju nastave od početka pandemije. Fokus svih aktera obrazovno-vaspitnog sistema, a i društva u celini bila je organizacija nastave, sa ciljem da se kontinuitet u radu sa učenicima održi, a da se iznađu modaliteti nastave koji bi omogućili njeno uspešno izvođenje uz smanjenje rizika od zaraze virusom. Zbog svih ovih elemenata, kompletan školski „život“ školske 2020/2021. godine bio
je prvenstveno usmeren na odgovor na akademske potrebe učenika, a sve ostalo je stavljeno u drugi plan.
Kako situacija sa pandemijom ne jenjava, te se čitav svet, pa i naš obrazovno-vaspitni
sistem nalaze u stanju produžene krize, potrebno je iznaći raznovrsne načine da se
podrži rad škola. Dodatno, usled fokusiranosti na iznalaženje najboljih rešenja u organizaciji nastavnog plana i programa po obrazovno-vaspitne i razvojne ishode učenika, čini
se da su potrebe, barijere i teškoće sa kojima se nastavnici suočavaju ostavljeni po strani.
Stoga je potrebno podržati nastavnike u njihovom direktnom radu sa učenicima kako bi
u fokusu, pored akademskih, bile ravnopravno i psihosocijalne potrebe učenika. Iz tog
razloga, CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine, uz podršku Misije OEBS-a
u Srbiji, pokrenuli su istraživanje sa ciljem izvođenja zaključaka i preporuka za unapređenje podrške školi i samim nastavnicima u suočavanju sa izazovima koje je donela zdravstvena kriza.
Istraživanje o potrebama osnovnih škola u Srbiji tokom pandemije COVID-19 realizovano
je u okviru projekta „Prevencija rizičnih ponašanja kod dece i omladine u Srbiji kroz sport
i edukaciju – naredni koraci: Preporuke za implementaciju projektnih aktivnosti tokom
i nakon pandemije COVID-19”. Cilj samog istraživanja bio je ispitivanje potreba škola u
izmenjenim okolnostima obrazovno-vaspitnog rada, sa fokusom na perspektivu nastavnika, a rezultati su poslužili za kreiranje praktičnih alata za podršku u radu i za izvođenje
preporuka za prevenciju rizičnih ponašanja učenika tokom i nakon pandemije COVID-1
PB  - CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine, Beograd
T1  - Potrebe osnovnih škola u Srbiji tokom pandemije covid-19 u kontekstu prevencije rizičnih ponašanja učenika: perspektiva nastavnika: istraživački izveštaj
EP  - 28
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3975
ER  - 
@techreport{
author = "Popović-Ćitić, Branislava and Bukvić Branković, Lidija and Kovačević-Lepojević, Marina and Paraušić, Ana and Stojanović, Marija",
year = "2021",
abstract = "Zdravstvena kriza izazvana pandemijom virusa korona (COVID-19) donela je mnoge promene u funkcionisanju svih aktera obrazovno-vaspitnog sistema u svetu i Srbiji. Uvođenje onlajn nastave, smanjenje broja učenika po grupama i obavezna fizička distanca uz
dezinfekcione mere glavni su faktori koji su obojili realizaciju nastave od početka pandemije. Fokus svih aktera obrazovno-vaspitnog sistema, a i društva u celini bila je organizacija nastave, sa ciljem da se kontinuitet u radu sa učenicima održi, a da se iznađu modaliteti nastave koji bi omogućili njeno uspešno izvođenje uz smanjenje rizika od zaraze virusom. Zbog svih ovih elemenata, kompletan školski „život“ školske 2020/2021. godine bio
je prvenstveno usmeren na odgovor na akademske potrebe učenika, a sve ostalo je stavljeno u drugi plan.
Kako situacija sa pandemijom ne jenjava, te se čitav svet, pa i naš obrazovno-vaspitni
sistem nalaze u stanju produžene krize, potrebno je iznaći raznovrsne načine da se
podrži rad škola. Dodatno, usled fokusiranosti na iznalaženje najboljih rešenja u organizaciji nastavnog plana i programa po obrazovno-vaspitne i razvojne ishode učenika, čini
se da su potrebe, barijere i teškoće sa kojima se nastavnici suočavaju ostavljeni po strani.
Stoga je potrebno podržati nastavnike u njihovom direktnom radu sa učenicima kako bi
u fokusu, pored akademskih, bile ravnopravno i psihosocijalne potrebe učenika. Iz tog
razloga, CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine, uz podršku Misije OEBS-a
u Srbiji, pokrenuli su istraživanje sa ciljem izvođenja zaključaka i preporuka za unapređenje podrške školi i samim nastavnicima u suočavanju sa izazovima koje je donela zdravstvena kriza.
Istraživanje o potrebama osnovnih škola u Srbiji tokom pandemije COVID-19 realizovano
je u okviru projekta „Prevencija rizičnih ponašanja kod dece i omladine u Srbiji kroz sport
i edukaciju – naredni koraci: Preporuke za implementaciju projektnih aktivnosti tokom
i nakon pandemije COVID-19”. Cilj samog istraživanja bio je ispitivanje potreba škola u
izmenjenim okolnostima obrazovno-vaspitnog rada, sa fokusom na perspektivu nastavnika, a rezultati su poslužili za kreiranje praktičnih alata za podršku u radu i za izvođenje
preporuka za prevenciju rizičnih ponašanja učenika tokom i nakon pandemije COVID-1",
publisher = "CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine, Beograd",
title = "Potrebe osnovnih škola u Srbiji tokom pandemije covid-19 u kontekstu prevencije rizičnih ponašanja učenika: perspektiva nastavnika: istraživački izveštaj",
pages = "28-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3975"
}
Popović-Ćitić, B., Bukvić Branković, L., Kovačević-Lepojević, M., Paraušić, A.,& Stojanović, M.. (2021). Potrebe osnovnih škola u Srbiji tokom pandemije covid-19 u kontekstu prevencije rizičnih ponašanja učenika: perspektiva nastavnika: istraživački izveštaj. 
CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine, Beograd., 1-28.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3975
Popović-Ćitić B, Bukvić Branković L, Kovačević-Lepojević M, Paraušić A, Stojanović M. Potrebe osnovnih škola u Srbiji tokom pandemije covid-19 u kontekstu prevencije rizičnih ponašanja učenika: perspektiva nastavnika: istraživački izveštaj. 2021;:1-28.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3975 .
Popović-Ćitić, Branislava, Bukvić Branković, Lidija, Kovačević-Lepojević, Marina, Paraušić, Ana, Stojanović, Marija, "Potrebe osnovnih škola u Srbiji tokom pandemije covid-19 u kontekstu prevencije rizičnih ponašanja učenika: perspektiva nastavnika: istraživački izveštaj" (2021):1-28,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3975 .