Stefanović, Jelena

Link to this page

Authority KeyName Variants
569331d4-d06e-4542-9862-8f9bb1560a93
  • Stefanović, Jelena (2)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Uticaj ranog stimulativnog tretmana kod dece sa kašnjenjima u razvoju

Stefanović, Jelena

(2018)

TY  - THES
AU  - Stefanović, Jelena
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4646
AB  - Рано детињство период је најинтензивнијег развоја функција у свим развојним областима.
Сензитивност овог периода развоја омогућава  да се одабиром адекватинх програма подршке у раном узрасту  кроз бројне подстицаје и стимулативно окружење обезбеде и неопходни услови  и за развој и остваривање развојних потенцијала. Улагање у развој деце у најранијим годинама ии подршка њиховим породицама прилика је да се унапреде развојни исходи, а посебно у случају када је евидентирано кашњење у некој од развојних области.
Циљ нашег истаживања односио се на процену актуелног нивоа функционисања код деце код које је евидентирано кашњење и истицања значаја примене стимулативног третмана и ангажовања и активног учешће родитеља у сарадњи са  дефектологом.
Узорком истаживања обухваћено је 9 испитаника, а методом студије сличаја детаљно приказан процес спровођења програма подршке развоју у складу са индивидуалним способностима и потребама сваког детета обухваћеног овим истраживањем.
На основу резултата истраживања може се закаључити да рано откривање, примена адекватних програма интревенције у складу са потребама детета, довољно стимулативно окружење, заједничка сарадња породице и стручњака јесу најважнији предуслови остваривања оптималних исхода развоја код деце код које је евидентирано кашњење у развоју.
T1  - Uticaj ranog stimulativnog tretmana kod dece  sa kašnjenjima u razvoju
EP  - 123
SP  - 3
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4646
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Stefanović, Jelena",
year = "2018",
abstract = "Рано детињство период је најинтензивнијег развоја функција у свим развојним областима.
Сензитивност овог периода развоја омогућава  да се одабиром адекватинх програма подршке у раном узрасту  кроз бројне подстицаје и стимулативно окружење обезбеде и неопходни услови  и за развој и остваривање развојних потенцијала. Улагање у развој деце у најранијим годинама ии подршка њиховим породицама прилика је да се унапреде развојни исходи, а посебно у случају када је евидентирано кашњење у некој од развојних области.
Циљ нашег истаживања односио се на процену актуелног нивоа функционисања код деце код које је евидентирано кашњење и истицања значаја примене стимулативног третмана и ангажовања и активног учешће родитеља у сарадњи са  дефектологом.
Узорком истаживања обухваћено је 9 испитаника, а методом студије сличаја детаљно приказан процес спровођења програма подршке развоју у складу са индивидуалним способностима и потребама сваког детета обухваћеног овим истраживањем.
На основу резултата истраживања може се закаључити да рано откривање, примена адекватних програма интревенције у складу са потребама детета, довољно стимулативно окружење, заједничка сарадња породице и стручњака јесу најважнији предуслови остваривања оптималних исхода развоја код деце код које је евидентирано кашњење у развоју.",
title = "Uticaj ranog stimulativnog tretmana kod dece  sa kašnjenjima u razvoju",
pages = "123-3",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4646"
}
Stefanović, J.. (2018). Uticaj ranog stimulativnog tretmana kod dece  sa kašnjenjima u razvoju. , 3-123.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4646
Stefanović J. Uticaj ranog stimulativnog tretmana kod dece  sa kašnjenjima u razvoju. 2018;:3-123.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4646 .
Stefanović, Jelena, "Uticaj ranog stimulativnog tretmana kod dece  sa kašnjenjima u razvoju" (2018):3-123,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4646 .

Environmental influence on cognitive development of preschool children

Ilić, Snežana; Nikolić, Snežana; Stefanović, Jelena; Rapaić, Dragan

(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)

TY  - CONF
AU  - Ilić, Snežana
AU  - Nikolić, Snežana
AU  - Stefanović, Jelena
AU  - Rapaić, Dragan
PY  - 2016
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2467
AB  - Cilj istraživanja odnosio se na ispitivanje uticaja sredine
na razvoj kognitivnih sposobnosti dece predškolskog uzrasta.
Uzorak istraživanja činilo je 50 ispitanika. Jedna grupa is-
pitanika obuhvatala je decu koja pohađaju vrtić u gradskoj sredi-
ni, a druga grupa decu koja pohađaju vrtić u seoskoj sredini. Obe gru-
pe bile su uključene u program pripremnog predškolskog programa.
U istraživanju je korišćena Pijažeova baterija za
ispitivanje preoperacionog mišljenja. Rezultati istraživanja
ukazuju da postoji statistički značajna razlika u pogledu
razvoja kognitivnih sposobnosti dece predškolskog uzrasta koja
pohađaju vrtić u gradskoj ili seoskoj sredini.
Statistički značajnu razliku beležimo u okviru nivoa
usvojenosti kognitivnih sposobnosti kod ispitanika ženskog i
muškog pola.
AB  - The aim of the research was to study the influence of the environment in the
development of cognitive abilities of children of preschool age.
The study sample consisted of 50 patients. One group of respondents included children
attending kindergarten in the city, a second group of children who attend kindergarten
in rural areas. Both groups were included in the preschool program.
We used the battery of preoperative cognitive abilities – Handbook exercises in
development psychology.
The research results indicate that there is a difference in the development of cognitive
abilities of preschool children who attend kindergarten in the city or the country, this
difference is statistically significant.
Statistically significant difference was recorded within the level of adoption of
cognitive ability in female and male.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016
T1  - Environmental influence on cognitive development of preschool children
T1  - Environmental influence on cognitive development of preschool children
EP  - 77
SP  - 69
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2467
ER  - 
@conference{
author = "Ilić, Snežana and Nikolić, Snežana and Stefanović, Jelena and Rapaić, Dragan",
year = "2016",
abstract = "Cilj istraživanja odnosio se na ispitivanje uticaja sredine
na razvoj kognitivnih sposobnosti dece predškolskog uzrasta.
Uzorak istraživanja činilo je 50 ispitanika. Jedna grupa is-
pitanika obuhvatala je decu koja pohađaju vrtić u gradskoj sredi-
ni, a druga grupa decu koja pohađaju vrtić u seoskoj sredini. Obe gru-
pe bile su uključene u program pripremnog predškolskog programa.
U istraživanju je korišćena Pijažeova baterija za
ispitivanje preoperacionog mišljenja. Rezultati istraživanja
ukazuju da postoji statistički značajna razlika u pogledu
razvoja kognitivnih sposobnosti dece predškolskog uzrasta koja
pohađaju vrtić u gradskoj ili seoskoj sredini.
Statistički značajnu razliku beležimo u okviru nivoa
usvojenosti kognitivnih sposobnosti kod ispitanika ženskog i
muškog pola., The aim of the research was to study the influence of the environment in the
development of cognitive abilities of children of preschool age.
The study sample consisted of 50 patients. One group of respondents included children
attending kindergarten in the city, a second group of children who attend kindergarten
in rural areas. Both groups were included in the preschool program.
We used the battery of preoperative cognitive abilities – Handbook exercises in
development psychology.
The research results indicate that there is a difference in the development of cognitive
abilities of preschool children who attend kindergarten in the city or the country, this
difference is statistically significant.
Statistically significant difference was recorded within the level of adoption of
cognitive ability in female and male.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016",
title = "Environmental influence on cognitive development of preschool children, Environmental influence on cognitive development of preschool children",
pages = "77-69",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2467"
}
Ilić, S., Nikolić, S., Stefanović, J.,& Rapaić, D.. (2016). Environmental influence on cognitive development of preschool children. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 69-77.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2467
Ilić S, Nikolić S, Stefanović J, Rapaić D. Environmental influence on cognitive development of preschool children. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016. 2016;:69-77.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2467 .
Ilić, Snežana, Nikolić, Snežana, Stefanović, Jelena, Rapaić, Dragan, "Environmental influence on cognitive development of preschool children" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 (2016):69-77,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2467 .