Maletić, Ivana

Link to this page

Authority KeyName Variants
3ff50fe8-37f3-4df0-9d02-5b0e6aef3012
  • Maletić, Ivana (1)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Primena govorne audiometrije kod dece oštećenog sluha

Maletić, Ivana; Mirić, Danica; Asanović, Maja

(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2010)

TY  - JOUR
AU  - Maletić, Ivana
AU  - Mirić, Danica
AU  - Asanović, Maja
PY  - 2010
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4128
AB  - Govorna audiometrija, kao jedna od metoda za ispitivanje sluha
nije našla svoju široku primenu u našoj zemlji. Koristi se kod dece
i odraslih osoba za procenu razumljivosti govora. Takođe se koristi i
za procenu mogućnosti habilitacije sluha i govora pomoću slušnih
pomagala.
Procena se izvodi u polukabini gde se ispitaniku na odgovarajućem
intenzitetu puštaju reči preko slušalica ili u slobodnom polju. Ispitanik
treba da, bez čitanja sa lica i usana ispitivača, ponovi reč koja mu
je prezentovana. Cilj ovog rada je da se ispita efikasnosti auditivnog
pomagala kod dece oštećenog sluha govornom audiometrijom u
slobodnom polju. Uzorakom je obuhvaćeno 20-oro dece oba pola sa
obostranim prelingvalnim senzorineuralnim oštećenjem sluha veoma
teškog stepena (> 90 dB), hronološkog uzrasta od 3-8 godina koja su
bila uključena u habilitacioni program. Eksperimentalnu grupu su
činili ispitanici sa kohlearnim implantom a kontrolnu oni koji koriste
slušni aparat. Dobijeni rezultati potvrđuju činjenicu da govorna
audiometrija u slobodnom polju može da nađe primenu prvenstveno
kao jedna od metoda za utvrđivanje efikasnosti auditivnog pomagala
i habilitacionog postupka kao i verifikaciju fitting-a auditivnih pomagala.
Dobijeni rezultati nas upućuju na činjenicu da je prosečan prag
razumljivosti ispitivanih reči na govonoj audiometriji u slobodnom polju bio bolji kod dece sa kohlearnim implantom u odnosu na decu sa
slušnim aparatima.
AB  - Speech audiometry, as one of the hearing tests, has not been
widely used in our country. It is used in children and adults to
assess the intelligibility of speech. It is also used in evaluating the
likelihood of hearing and speech rehabilitation with hearing aids.
This method is performed in a semi cab where words are played
at appropriate intensity level to the subject through headphones
or in a free field. The candidate should the given word without
reading from the examiner’s lips or face. The aim of this paper is to
investigate the efficacy of auditory aids in hearing impaired children
by means of speech audiometry in a free field. The sample included
20 children of both sexes with a very severe bilateral prelingual
hearing loss (>90 dB), aged betwen 3 and 8, and who are involved
in the habilitation program. The children were divided into two
groups: experimental (cochlear implant) and control (hearing aids)
group. They were examined by a list of words intended to test
hearing using speech audiometry. The results confirm that speech
audiometry in a free field may be applied primarily as a method
for determining the effectiveness of auditory aids and assisted the
habilitation procedure, and the verification of fitting auditory aids.
The results indicate that the average threshold level for intelligibility
of words tested by speech audiometry in a free field was better in
children with cochlear implants than in children with hearing aids.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
T2  - Specijalna edukacija i rehabilitacija
T1  - Primena govorne audiometrije kod dece oštećenog sluha
T1  - Application of speech audiometry In hearing impaired children
IS  - 1
SP  - 65
VL  - 9
VL  - 73
DO  - 2406-1328 (eISSN)
ER  - 
@article{
author = "Maletić, Ivana and Mirić, Danica and Asanović, Maja",
year = "2010",
abstract = "Govorna audiometrija, kao jedna od metoda za ispitivanje sluha
nije našla svoju široku primenu u našoj zemlji. Koristi se kod dece
i odraslih osoba za procenu razumljivosti govora. Takođe se koristi i
za procenu mogućnosti habilitacije sluha i govora pomoću slušnih
pomagala.
Procena se izvodi u polukabini gde se ispitaniku na odgovarajućem
intenzitetu puštaju reči preko slušalica ili u slobodnom polju. Ispitanik
treba da, bez čitanja sa lica i usana ispitivača, ponovi reč koja mu
je prezentovana. Cilj ovog rada je da se ispita efikasnosti auditivnog
pomagala kod dece oštećenog sluha govornom audiometrijom u
slobodnom polju. Uzorakom je obuhvaćeno 20-oro dece oba pola sa
obostranim prelingvalnim senzorineuralnim oštećenjem sluha veoma
teškog stepena (> 90 dB), hronološkog uzrasta od 3-8 godina koja su
bila uključena u habilitacioni program. Eksperimentalnu grupu su
činili ispitanici sa kohlearnim implantom a kontrolnu oni koji koriste
slušni aparat. Dobijeni rezultati potvrđuju činjenicu da govorna
audiometrija u slobodnom polju može da nađe primenu prvenstveno
kao jedna od metoda za utvrđivanje efikasnosti auditivnog pomagala
i habilitacionog postupka kao i verifikaciju fitting-a auditivnih pomagala.
Dobijeni rezultati nas upućuju na činjenicu da je prosečan prag
razumljivosti ispitivanih reči na govonoj audiometriji u slobodnom polju bio bolji kod dece sa kohlearnim implantom u odnosu na decu sa
slušnim aparatima., Speech audiometry, as one of the hearing tests, has not been
widely used in our country. It is used in children and adults to
assess the intelligibility of speech. It is also used in evaluating the
likelihood of hearing and speech rehabilitation with hearing aids.
This method is performed in a semi cab where words are played
at appropriate intensity level to the subject through headphones
or in a free field. The candidate should the given word without
reading from the examiner’s lips or face. The aim of this paper is to
investigate the efficacy of auditory aids in hearing impaired children
by means of speech audiometry in a free field. The sample included
20 children of both sexes with a very severe bilateral prelingual
hearing loss (>90 dB), aged betwen 3 and 8, and who are involved
in the habilitation program. The children were divided into two
groups: experimental (cochlear implant) and control (hearing aids)
group. They were examined by a list of words intended to test
hearing using speech audiometry. The results confirm that speech
audiometry in a free field may be applied primarily as a method
for determining the effectiveness of auditory aids and assisted the
habilitation procedure, and the verification of fitting auditory aids.
The results indicate that the average threshold level for intelligibility
of words tested by speech audiometry in a free field was better in
children with cochlear implants than in children with hearing aids.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija",
title = "Primena govorne audiometrije kod dece oštećenog sluha, Application of speech audiometry In hearing impaired children",
number = "1",
pages = "65",
volume = "9, 73",
doi = "2406-1328 (eISSN)"
}
Maletić, I., Mirić, D.,& Asanović, M.. (2010). Primena govorne audiometrije kod dece oštećenog sluha. in Specijalna edukacija i rehabilitacija
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 9(1), 65.
https://doi.org/2406-1328 (eISSN)
Maletić I, Mirić D, Asanović M. Primena govorne audiometrije kod dece oštećenog sluha. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2010;9(1):65.
doi:2406-1328 (eISSN) .
Maletić, Ivana, Mirić, Danica, Asanović, Maja, "Primena govorne audiometrije kod dece oštećenog sluha" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, 9, no. 1 (2010):65,
https://doi.org/2406-1328 (eISSN) . .