Vučičević Miladinović, Lana

Link to this page

Authority KeyName Variants
771f8597-0f53-4222-8f40-04f3e1a4581a
  • Vučičević Miladinović, Lana (2)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Mentorska podrška u usavršavanju praktičara za Porodično orijentisane rane intervencije: Percepcija profesionalaca

Đorđević, Mirjana; Golubović, Špela; Ilić, Snežana; Vučičević Miladinović, Lana

(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)

TY  - CONF
AU  - Đorđević, Mirjana
AU  - Golubović, Špela
AU  - Ilić, Snežana
AU  - Vučičević Miladinović, Lana
PY  - 2023
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5326
AB  - Uvod: Porodično orijentisane rane intervencije karakteriše pružanje podrške
deci (mlađeg uzrasta sa razvojnim odstupanjima, smetnjama, netipičnim ponašanjem,
socijalnim i emocionalnim teškoćama) i porodicama u prirodnom
okruženju, uz oslanjanje na porodične rutine i jake strane roditelja i dece.
Profesionalci se na različite načine mogu usavršavati za sprovođenje porodično
orijentisanih ranih intervencija, što se posledično može odraziti na efekte
u njihovom radu sa decom i porodicama. Mentorska podrška smatra se
poželjnim oblikom profesionalnog usavršavanja praktičara.
Cilj: Cilj ovog istraživanja je da se utvrdi kako članovi timova za porodično orijentisane
rane intervencije percipiraju veštine mentora koji su ih podržavali,
kao i kako mentori sagledavaju svoje kompetencije.
Metode: Učešće u istraživanju uzelo je osam mentora i 70 članova timova za
porodično orijentisane rane intervencije iz Republike Srbije. U ovom istraživanju
korišćena su dva instrumenta – Upitnik za procenu mentora i Upitnik za
samoevaluaciju mentora (AOMP, 2016).
Rezultati i zaključak: Preko 88% članova timova za porodično orijentisane rane
intervencije saglasno je da su njihovi mentori pokazali empatiju, da su ih podsticali
na dublja razmišljanja, delili svoja iskustva, obezbeđivali poverljiv odnos
i da su pokazivali poštovanje, pružajući im pomoć kada je to potrebno.
Dodatno, članovi timova istakli su da im je ova podrška bila jako korisna i da
je neophodno da se ona planira i u daljem radu. S druge strane, i mentori su
kod sebe detektovali iste one vrednosti koje su prepoznali profesionalci koje
su podržavali. Dodatno, istakli su i veštine koje je potrebno još da unapređuju.
Ovi nalazi su značajni za kreatore politika, koji bi pri planiranju raspodele
resursa u oblasti ranog razvoja mogli da uvrste i mentorsku podršku kao oblik
obaveznog profesionalnog razvoja.
AB  - Introduction: Family-oriented early interventions are characterized by supporting
children (younger age with developmental disabilities, atypical behavior, social and
emotional difficulties) and families in a natural environment, relying on family routines and
the strengths of parents and children. Professionals can be trained in various ways to carry
out family-oriented early interventions, which can consequently be reflected in the effects of
their work with children and families. Mentoring support is considered a desirable form of
professional development for practitioners.
Aim: This research aims to determine how members of family-oriented early
intervention teams perceive the skills of the mentors who supported them and how mentors
perceive their competencies.
Methods: Eight mentors and 70 members of family-oriented early intervention teams
from the Republic of Serbia participated in the research. In this research, two instruments
were used – A mentor assessment questionnaire and A questionnaire for the self-evaluation
of mentors (AOMP, 2016).
Results and conclusion: Over 88% of family-oriented early intervention team members
agree that their mentors showed empathy, encouraged them to think deeper, shared their
experiences, secured a confidential relationship, and showed respect, helping them when
needed. In addition, members of the teams pointed out that this support was beneficial to
them and that it is necessary to plan it in further work. On the other hand, mentors also
detected in themselves the same values that were recognized by the professionals they supported. In addition, they highlighted those skills that need to be improved. These findings
are significant for policy makers who, when planning the allocation of resources in the field
of early development, could include mentoring support as a form of mandatory professional
development.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - 12. Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija danas Beograd, 27–28. oktobar 2023. Godine
T1  - Mentorska podrška u usavršavanju praktičara za Porodično orijentisane rane intervencije: Percepcija profesionalaca
T1  - Mentoring support in the implementation process of Family-oriented early interventions: Perceptions of professionals
EP  - 89
SP  - 79
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5326
ER  - 
@conference{
author = "Đorđević, Mirjana and Golubović, Špela and Ilić, Snežana and Vučičević Miladinović, Lana",
year = "2023",
abstract = "Uvod: Porodično orijentisane rane intervencije karakteriše pružanje podrške
deci (mlađeg uzrasta sa razvojnim odstupanjima, smetnjama, netipičnim ponašanjem,
socijalnim i emocionalnim teškoćama) i porodicama u prirodnom
okruženju, uz oslanjanje na porodične rutine i jake strane roditelja i dece.
Profesionalci se na različite načine mogu usavršavati za sprovođenje porodično
orijentisanih ranih intervencija, što se posledično može odraziti na efekte
u njihovom radu sa decom i porodicama. Mentorska podrška smatra se
poželjnim oblikom profesionalnog usavršavanja praktičara.
Cilj: Cilj ovog istraživanja je da se utvrdi kako članovi timova za porodično orijentisane
rane intervencije percipiraju veštine mentora koji su ih podržavali,
kao i kako mentori sagledavaju svoje kompetencije.
Metode: Učešće u istraživanju uzelo je osam mentora i 70 članova timova za
porodično orijentisane rane intervencije iz Republike Srbije. U ovom istraživanju
korišćena su dva instrumenta – Upitnik za procenu mentora i Upitnik za
samoevaluaciju mentora (AOMP, 2016).
Rezultati i zaključak: Preko 88% članova timova za porodično orijentisane rane
intervencije saglasno je da su njihovi mentori pokazali empatiju, da su ih podsticali
na dublja razmišljanja, delili svoja iskustva, obezbeđivali poverljiv odnos
i da su pokazivali poštovanje, pružajući im pomoć kada je to potrebno.
Dodatno, članovi timova istakli su da im je ova podrška bila jako korisna i da
je neophodno da se ona planira i u daljem radu. S druge strane, i mentori su
kod sebe detektovali iste one vrednosti koje su prepoznali profesionalci koje
su podržavali. Dodatno, istakli su i veštine koje je potrebno još da unapređuju.
Ovi nalazi su značajni za kreatore politika, koji bi pri planiranju raspodele
resursa u oblasti ranog razvoja mogli da uvrste i mentorsku podršku kao oblik
obaveznog profesionalnog razvoja., Introduction: Family-oriented early interventions are characterized by supporting
children (younger age with developmental disabilities, atypical behavior, social and
emotional difficulties) and families in a natural environment, relying on family routines and
the strengths of parents and children. Professionals can be trained in various ways to carry
out family-oriented early interventions, which can consequently be reflected in the effects of
their work with children and families. Mentoring support is considered a desirable form of
professional development for practitioners.
Aim: This research aims to determine how members of family-oriented early
intervention teams perceive the skills of the mentors who supported them and how mentors
perceive their competencies.
Methods: Eight mentors and 70 members of family-oriented early intervention teams
from the Republic of Serbia participated in the research. In this research, two instruments
were used – A mentor assessment questionnaire and A questionnaire for the self-evaluation
of mentors (AOMP, 2016).
Results and conclusion: Over 88% of family-oriented early intervention team members
agree that their mentors showed empathy, encouraged them to think deeper, shared their
experiences, secured a confidential relationship, and showed respect, helping them when
needed. In addition, members of the teams pointed out that this support was beneficial to
them and that it is necessary to plan it in further work. On the other hand, mentors also
detected in themselves the same values that were recognized by the professionals they supported. In addition, they highlighted those skills that need to be improved. These findings
are significant for policy makers who, when planning the allocation of resources in the field
of early development, could include mentoring support as a form of mandatory professional
development.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - 12. Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija danas Beograd, 27–28. oktobar 2023. Godine",
title = "Mentorska podrška u usavršavanju praktičara za Porodično orijentisane rane intervencije: Percepcija profesionalaca, Mentoring support in the implementation process of Family-oriented early interventions: Perceptions of professionals",
pages = "89-79",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5326"
}
Đorđević, M., Golubović, Š., Ilić, S.,& Vučičević Miladinović, L.. (2023). Mentorska podrška u usavršavanju praktičara za Porodično orijentisane rane intervencije: Percepcija profesionalaca. in Zbornik radova - 12. Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija danas Beograd, 27–28. oktobar 2023. Godine
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 79-89.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5326
Đorđević M, Golubović Š, Ilić S, Vučičević Miladinović L. Mentorska podrška u usavršavanju praktičara za Porodično orijentisane rane intervencije: Percepcija profesionalaca. in Zbornik radova - 12. Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija danas Beograd, 27–28. oktobar 2023. Godine. 2023;:79-89.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5326 .
Đorđević, Mirjana, Golubović, Špela, Ilić, Snežana, Vučičević Miladinović, Lana, "Mentorska podrška u usavršavanju praktičara za Porodično orijentisane rane intervencije: Percepcija profesionalaca" in Zbornik radova - 12. Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija danas Beograd, 27–28. oktobar 2023. Godine (2023):79-89,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5326 .

Konferencija „Razvoj sistema ranih intervencija u Srbiji – značaj intersektorskog, transdisciplinarnog i na porodicu usmerenog pristupa”

Vučičević Miladinović, Lana

(Drustvo defektologa Srbije, 2019)

TY  - JOUR
AU  - Vučičević Miladinović, Lana
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3618
PB  - Drustvo defektologa Srbije
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)
T2  - Beogradska defektološka škola
T1  - Konferencija „Razvoj sistema ranih intervencija u Srbiji – značaj intersektorskog, transdisciplinarnog i na porodicu usmerenog pristupa”
EP  - 72
IS  - 3
SP  - 69
VL  - 25
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3618
ER  - 
@article{
author = "Vučičević Miladinović, Lana",
year = "2019",
publisher = "Drustvo defektologa Srbije, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)",
journal = "Beogradska defektološka škola",
title = "Konferencija „Razvoj sistema ranih intervencija u Srbiji – značaj intersektorskog, transdisciplinarnog i na porodicu usmerenog pristupa”",
pages = "72-69",
number = "3",
volume = "25",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3618"
}
Vučičević Miladinović, L.. (2019). Konferencija „Razvoj sistema ranih intervencija u Srbiji – značaj intersektorskog, transdisciplinarnog i na porodicu usmerenog pristupa”. in Beogradska defektološka škola
Drustvo defektologa Srbije., 25(3), 69-72.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3618
Vučičević Miladinović L. Konferencija „Razvoj sistema ranih intervencija u Srbiji – značaj intersektorskog, transdisciplinarnog i na porodicu usmerenog pristupa”. in Beogradska defektološka škola. 2019;25(3):69-72.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3618 .
Vučičević Miladinović, Lana, "Konferencija „Razvoj sistema ranih intervencija u Srbiji – značaj intersektorskog, transdisciplinarnog i na porodicu usmerenog pristupa”" in Beogradska defektološka škola, 25, no. 3 (2019):69-72,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3618 .