Beslać, Ema

Link to this page

Authority KeyName Variants
7caeb6b1-6170-4bff-9f83-03960e29dfb1
  • Beslać, Ema (3)
Projects

Author's Bibliography

Rani intervencijski program: Denverski model sa ranim početkom u tretmanu dece s poremećajem iz spektra autizma

Beslać, Ema; Đurić-Zdravković, Aleksandra; Čizmar, Gordana

(Društvo defektologa Srbije i Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2023)

TY  - JOUR
AU  - Beslać, Ema
AU  - Đurić-Zdravković, Aleksandra
AU  - Čizmar, Gordana
PY  - 2023
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5313
AB  - Denverski model sa ranim početkom predstavlja ranu, naturalističku razvojno-bihevioralnu intervenciju, zasnovanu na dokazima. Ova intervencija podrazumeva primenu bihevioralnih tehnika tokom nestrukturisanih aktivnosti, sa ciljem podsticanja socijalne uključenosti i socijalnih interakcija
deteta sa poremećajem iz spektra autizma, kroz koje se stvaraju mogućnosti
za dalje učenje i napredovanje. Koristi se tokom perioda ranog tretmana kod
dece sa poremećajem iz spektra autizma, uzrasta od 12 do 60 meseci. Cilj
ovog rada je da se prikaže primena i uspešnost Denverskog modela sa ranim
početkom u radu sa decom sa poremećajem iz spektra autizma. Relevantna
literatura pronađena je pretraživanjem elektronskih baza podataka, dostupnih preko Konzorcijuma biblioteke Srbije za objedinjenu nabavku i preko
baze Google Scholar. Izdvojena su istraživanja objavljena u poslednih pet
godina. Ova intervencija pokazala se kao uspešna u pogledu razvojnih ishoda dece sa poremećajem iz spektra autizma u socio-komunikacionom, adaptivnom, kognitivnom, motoričkom i govornom razvoju. Takođe, prikazanim istraživanjima upućuje se na široku primenljivost Denverskog modela sa ranim početkom, s obzirom na mogućnost njegove primene različitim intenzitetom, u različitim kontekstima i sa različitim akterima koji učestvuju
u njemu. Imajući u vidu prednosti ove intervencije, preporučuje se da se u
budućnosti sprovedu istraživanja kojima bi se ispitala njena uspešnost i u
našoj sredini.
AB  - Early Start Denver Model represents an early, naturalistic, evidencebased developmental-behavioral intervention. Tis intervention involves the
application of behavioral techniques during unstructured activities, with the
aim of encouraging social inclusion and social interactions of a child with an
autism spectrum disorder, through which opportunities for further learning
and progress are created. It is used during the early treatment period in children
with autism spectrum disorder, aged 12 to 60 months. Te aim of this paper is
to show the application and success of Early Start Denver Model in working
with children with autism spectrum disorder. Relevant literature was found by
searching electronic databases, available through Te Consortium of Libraries
of Serbia for Unifed Procurement and through the Google Scholar database.
Research published in the last fve years have been isolated. Tis intervention
has been shown to be successful in terms of developmental outcomes of
children with autism spectrum disorder in socio-communicative, adaptive,
cognitive, motor and speech development. Likewise, the presented research
points to the wide applicability of the Early Start Denver Model, considering
the possibility of its application with different intensity, in different contexts
and with different participants partaking in it. Bearing in mind the advantages
of this intervention, it is recommended that in the future, research should be
carried out to examine its effectiveness in our environment as well.
PB  - Društvo defektologa Srbije i Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
T2  - Beogradska defektološka škola
T1  - Rani intervencijski program: Denverski model sa ranim početkom u tretmanu dece s poremećajem iz spektra autizma
T1  - Early intervention program: early start denver model in treatment of children with autism spectrum disorder
EP  - 43
IS  - 2
SP  - 23
VL  - 29
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5313
ER  - 
@article{
author = "Beslać, Ema and Đurić-Zdravković, Aleksandra and Čizmar, Gordana",
year = "2023",
abstract = "Denverski model sa ranim početkom predstavlja ranu, naturalističku razvojno-bihevioralnu intervenciju, zasnovanu na dokazima. Ova intervencija podrazumeva primenu bihevioralnih tehnika tokom nestrukturisanih aktivnosti, sa ciljem podsticanja socijalne uključenosti i socijalnih interakcija
deteta sa poremećajem iz spektra autizma, kroz koje se stvaraju mogućnosti
za dalje učenje i napredovanje. Koristi se tokom perioda ranog tretmana kod
dece sa poremećajem iz spektra autizma, uzrasta od 12 do 60 meseci. Cilj
ovog rada je da se prikaže primena i uspešnost Denverskog modela sa ranim
početkom u radu sa decom sa poremećajem iz spektra autizma. Relevantna
literatura pronađena je pretraživanjem elektronskih baza podataka, dostupnih preko Konzorcijuma biblioteke Srbije za objedinjenu nabavku i preko
baze Google Scholar. Izdvojena su istraživanja objavljena u poslednih pet
godina. Ova intervencija pokazala se kao uspešna u pogledu razvojnih ishoda dece sa poremećajem iz spektra autizma u socio-komunikacionom, adaptivnom, kognitivnom, motoričkom i govornom razvoju. Takođe, prikazanim istraživanjima upućuje se na široku primenljivost Denverskog modela sa ranim početkom, s obzirom na mogućnost njegove primene različitim intenzitetom, u različitim kontekstima i sa različitim akterima koji učestvuju
u njemu. Imajući u vidu prednosti ove intervencije, preporučuje se da se u
budućnosti sprovedu istraživanja kojima bi se ispitala njena uspešnost i u
našoj sredini., Early Start Denver Model represents an early, naturalistic, evidencebased developmental-behavioral intervention. Tis intervention involves the
application of behavioral techniques during unstructured activities, with the
aim of encouraging social inclusion and social interactions of a child with an
autism spectrum disorder, through which opportunities for further learning
and progress are created. It is used during the early treatment period in children
with autism spectrum disorder, aged 12 to 60 months. Te aim of this paper is
to show the application and success of Early Start Denver Model in working
with children with autism spectrum disorder. Relevant literature was found by
searching electronic databases, available through Te Consortium of Libraries
of Serbia for Unifed Procurement and through the Google Scholar database.
Research published in the last fve years have been isolated. Tis intervention
has been shown to be successful in terms of developmental outcomes of
children with autism spectrum disorder in socio-communicative, adaptive,
cognitive, motor and speech development. Likewise, the presented research
points to the wide applicability of the Early Start Denver Model, considering
the possibility of its application with different intensity, in different contexts
and with different participants partaking in it. Bearing in mind the advantages
of this intervention, it is recommended that in the future, research should be
carried out to examine its effectiveness in our environment as well.",
publisher = "Društvo defektologa Srbije i Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Beogradska defektološka škola",
title = "Rani intervencijski program: Denverski model sa ranim početkom u tretmanu dece s poremećajem iz spektra autizma, Early intervention program: early start denver model in treatment of children with autism spectrum disorder",
pages = "43-23",
number = "2",
volume = "29",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5313"
}
Beslać, E., Đurić-Zdravković, A.,& Čizmar, G.. (2023). Rani intervencijski program: Denverski model sa ranim početkom u tretmanu dece s poremećajem iz spektra autizma. in Beogradska defektološka škola
Društvo defektologa Srbije i Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 29(2), 23-43.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5313
Beslać E, Đurić-Zdravković A, Čizmar G. Rani intervencijski program: Denverski model sa ranim početkom u tretmanu dece s poremećajem iz spektra autizma. in Beogradska defektološka škola. 2023;29(2):23-43.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5313 .
Beslać, Ema, Đurić-Zdravković, Aleksandra, Čizmar, Gordana, "Rani intervencijski program: Denverski model sa ranim početkom u tretmanu dece s poremećajem iz spektra autizma" in Beogradska defektološka škola, 29, no. 2 (2023):23-43,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5313 .

Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma

Beslać, Ema; Banković, Slobodan

(Drustvo defektologa Srbije, 2022)

TY  - JOUR
AU  - Beslać, Ema
AU  - Banković, Slobodan
PY  - 2022
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4803
AB  - Vršnjački posredovane intervencije se primenjuju u radu sa učenicima sa intelektualnom
ometenošću (IO) i/ili poremećajem iz spektra autizma (PSA),
kako bi se poboljšalo socijalno funkcionisanje i akademsko postignuće ovih
učenika. Ove intervencije podrazumevaju podučavanje vršnjaka tipičnog
razvoja (TR) da na adekvatan način pružaju podršku učenicima sa IO i/
ili PSA, kako bi povećali njihovo učešće u školskim aktivnostima. Cilj ovog
rada je da se prikaže primena i uspešnost vršnjački posredovanih intervencija
u radu sa učenicima sa IO i/ili PSA. Relevantna literatura je pronađena
putem pretraživača Google Scholar i izdvojeni su oni radovi u kojima su
vršnjački posredovane intervencije primenjene kod učenika sa IO i/ili PSA,
bilo samostalno, bilo u sklopu šireg uzorka dece s ometenošću. Za prikaz su
korišćena istraživanja u kojima su primenjene vršnjački posredovane intervencije
u školskim uslovima, za vreme ili van časova, sa ciljem poboljšanja
socijalnih i/ili akademskih postignuća učenika sa ometenošću. Prikazana
istraživanja upućuju na široku primenljivost vršnjački posredovanih intervencija
kada je populacija osoba s IO i/ili PSA u pitanju s obzirom na to da
su intervencije primenjivane na različitim uzrastima (od osnovnoškolskog
do srednjoškolskog), kod učenika sa PSA i učenika različitih nivoa IO (od
lake IO do teške IO), kao i kod učenika sa komorbiditetom (IO i PSA). Ova vrsta intervencija pokazala se kao uspešna u radu sa učenicima sa IO i/ili
PSA. Učenici sa ometenošću koji su učestvovali u vršnjački posredovanim
intervencijama češće su ostvarivali socijalne interakcije sa vršnjacima i imali
su povećano učešće u školskim aktivnostima. Imajući u vidu aktuelnost inkluzivnog
obrazovanja, s jedne strane, i prednosti i dobijene pozitivne efekte
vršnjački posredovanih intervencija u prikazanim inostranim istraživanjima,
s druge, bilo bi dobro da se u budućnosti sprovedu istraživanja kojima bi
se ispitala uspešnost ove vrste intervencija i kod nas.
AB  - Peer-mediated interventions are used in working with students with
intellectual disabilities (ID) and/or autism spectrum disorders (ASD), to
improve the social functioning and academic achievement of these students.
These interventions involve teaching peers of typical development (TD) to
adequately support students with ID and/or ASD, in order to increase their
participation in school activities. The aim of this paper is to show the application
and success of peer-mediated interventions in working with students with ID
and/or ASD. Relevant literature was found through the Google Scholar search
engine and those papers were singled out in which peer-mediated interventions
were applied to students with ID and/or ASD, either independently or as part of
a wider sample of children with disabilities. Research was used in which peermediated
interventions were applied in school conditions, during or outside
classes, with the aim of improving the social and / or academic achievements
of students with disabilities. The presented research indicates the wide
applicability of peer-mediated interventions when the population of persons
with ID and/or ASD is in question, given that the interventions were applied
at different ages (from elementary to secondary school), among students with
ASD and students of different levels of ID (mild ID to severe ID), as well as in
students with comorbidity (ID and ASD). This type of intervention has proven
to be successful in working with students with ID and/or ASD. Students with
disabilities who participated in peer-mediated interventions were more likely
to have social interactions with peers and had increased participation in school
activities. Having in mind the topicality of inclusive education, on the one
hand, and the advantages and positive effects of peer-mediated interventions in
the presented foreign studies, on the other hand, it would be good to conduct
research in the future to examine the success of this type of intervention in our
country.
PB  - Drustvo defektologa Srbije
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
T2  - Beogradska defektološka škola
T1  - Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma
T1  - Peer-mediated interventions in students with intellectual disability and/or autism spectrum disorder
EP  - 72
IS  - 1
SP  - 53
VL  - 28
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4803
ER  - 
@article{
author = "Beslać, Ema and Banković, Slobodan",
year = "2022",
abstract = "Vršnjački posredovane intervencije se primenjuju u radu sa učenicima sa intelektualnom
ometenošću (IO) i/ili poremećajem iz spektra autizma (PSA),
kako bi se poboljšalo socijalno funkcionisanje i akademsko postignuće ovih
učenika. Ove intervencije podrazumevaju podučavanje vršnjaka tipičnog
razvoja (TR) da na adekvatan način pružaju podršku učenicima sa IO i/
ili PSA, kako bi povećali njihovo učešće u školskim aktivnostima. Cilj ovog
rada je da se prikaže primena i uspešnost vršnjački posredovanih intervencija
u radu sa učenicima sa IO i/ili PSA. Relevantna literatura je pronađena
putem pretraživača Google Scholar i izdvojeni su oni radovi u kojima su
vršnjački posredovane intervencije primenjene kod učenika sa IO i/ili PSA,
bilo samostalno, bilo u sklopu šireg uzorka dece s ometenošću. Za prikaz su
korišćena istraživanja u kojima su primenjene vršnjački posredovane intervencije
u školskim uslovima, za vreme ili van časova, sa ciljem poboljšanja
socijalnih i/ili akademskih postignuća učenika sa ometenošću. Prikazana
istraživanja upućuju na široku primenljivost vršnjački posredovanih intervencija
kada je populacija osoba s IO i/ili PSA u pitanju s obzirom na to da
su intervencije primenjivane na različitim uzrastima (od osnovnoškolskog
do srednjoškolskog), kod učenika sa PSA i učenika različitih nivoa IO (od
lake IO do teške IO), kao i kod učenika sa komorbiditetom (IO i PSA). Ova vrsta intervencija pokazala se kao uspešna u radu sa učenicima sa IO i/ili
PSA. Učenici sa ometenošću koji su učestvovali u vršnjački posredovanim
intervencijama češće su ostvarivali socijalne interakcije sa vršnjacima i imali
su povećano učešće u školskim aktivnostima. Imajući u vidu aktuelnost inkluzivnog
obrazovanja, s jedne strane, i prednosti i dobijene pozitivne efekte
vršnjački posredovanih intervencija u prikazanim inostranim istraživanjima,
s druge, bilo bi dobro da se u budućnosti sprovedu istraživanja kojima bi
se ispitala uspešnost ove vrste intervencija i kod nas., Peer-mediated interventions are used in working with students with
intellectual disabilities (ID) and/or autism spectrum disorders (ASD), to
improve the social functioning and academic achievement of these students.
These interventions involve teaching peers of typical development (TD) to
adequately support students with ID and/or ASD, in order to increase their
participation in school activities. The aim of this paper is to show the application
and success of peer-mediated interventions in working with students with ID
and/or ASD. Relevant literature was found through the Google Scholar search
engine and those papers were singled out in which peer-mediated interventions
were applied to students with ID and/or ASD, either independently or as part of
a wider sample of children with disabilities. Research was used in which peermediated
interventions were applied in school conditions, during or outside
classes, with the aim of improving the social and / or academic achievements
of students with disabilities. The presented research indicates the wide
applicability of peer-mediated interventions when the population of persons
with ID and/or ASD is in question, given that the interventions were applied
at different ages (from elementary to secondary school), among students with
ASD and students of different levels of ID (mild ID to severe ID), as well as in
students with comorbidity (ID and ASD). This type of intervention has proven
to be successful in working with students with ID and/or ASD. Students with
disabilities who participated in peer-mediated interventions were more likely
to have social interactions with peers and had increased participation in school
activities. Having in mind the topicality of inclusive education, on the one
hand, and the advantages and positive effects of peer-mediated interventions in
the presented foreign studies, on the other hand, it would be good to conduct
research in the future to examine the success of this type of intervention in our
country.",
publisher = "Drustvo defektologa Srbije, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Beogradska defektološka škola",
title = "Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma, Peer-mediated interventions in students with intellectual disability and/or autism spectrum disorder",
pages = "72-53",
number = "1",
volume = "28",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4803"
}
Beslać, E.,& Banković, S.. (2022). Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma. in Beogradska defektološka škola
Drustvo defektologa Srbije., 28(1), 53-72.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4803
Beslać E, Banković S. Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma. in Beogradska defektološka škola. 2022;28(1):53-72.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4803 .
Beslać, Ema, Banković, Slobodan, "Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma" in Beogradska defektološka škola, 28, no. 1 (2022):53-72,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4803 .

Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma

Beslać, Ema

(2021)

TY  - THES
AU  - Beslać, Ema
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4909
AB  - Вршњачки посредоване интервенције се примењују у раду са ученицима са интелектуалном ометеношћу (ИО) и/или поремећајем из спектра аутизма (ПСА), како би се побољшало социјално функционисање и академско постигнуће ових ученика. Ове интервенције подразумевају подучавање вршњака типичног развоја (ТР) да на адекватан начин пружају подршку ученицима са ИО и/или ПСА, како би повећали њихово учешће у школским активностима.
Циљ овог рада је да се прикаже примена и успешност вршњачки посредованих интервенција у раду са ученицима са ИО и/или ПСА.
Релевантна литература је пронађена путем претраживача Google Scholar и издвојени су они радови у којима су вршњачки посредоване интервенције примењене код ученика са ИО и/или ПСА, било самостално, било у склопу ширег узорка деце с ометеношћу. За приказ су коришћена истраживања у којима су примењене вршњачки посредоване интервенције у школским условима, за време или ван часова, са циљем побољшања социјалних и/или академских постигнућа ученика са ометеношћу.
Приказана истраживања упућују на широку применљивост вршњачки посредованих интервенција када је популација особа с ИО и/или ПСА у питању с обзиром на то да су интервенције примењиване на различитим узрастима (од основношколског до средњошколског), код ученика са ПСА и ученика различитих нивоа ИО (од лаке ИО до тешке ИО), као и код ученика са коморбидитетом (ИО и ПСА). Ова врста интервенција показала  се као успешна у раду са ученицима са ИО и/или ПСА. Ученици са ометеношћу који су учествовали у вршњачки посредованим интервенцијама чешће су остваривали социјалне интеракције са вршњацима и имали су повећано учешће у школским активностима.
У доба када је инклузивно образовање актуелно у нашој средини, и с обзиром на приказане предности вршњачки посредованих интервенција, било би добро да се у будућности спроведу истраживања којима би се испитала успешност ове врсте интервенција и код нас.
AB  - Peer-mediated interventions are used in working with students with intellectual disabilities (ID) and/or autism spectrum disorders (ASD), to improve the social functioning and academic achievement of these students. These interventions involve teaching peers of typical development (TD) to adequately support students with ID and/or ASD, in order to increase their participation in school activities.
The aim of this paper is to show the application and success of peer-mediated interventions in working with students with ID and/or ASD.
Relevant literature was found through the Google Scholar search engine and those papers were singled out in which peer-mediated interventions were applied to students with ID and/or ASD, either independently or as part of a wider sample of children with disabilities. Research was used in which peer-mediated interventions were applied in school conditions, during or outside classes, with the aim of improving the social and / or academic achievements of students with disabilities.
The presented research indicates the wide applicability of peer-mediated interventions when the population of persons with ID and/or ASD is in question, given that the interventions were applied at different ages (from elementary to secondary school), among students with ASD and students of different levels of ID (mild ID to severe ID), as well as in students with comorbidity (ID and ASD). This type of intervention has proven to be successful in working with students with ID and/or ASD. Students with disabilities who participated in peer-mediated interventions were more likely to have social interactions with peers and had increased participation in school activities.
At a time when inclusive education is current in our environment, and given the advantages of peer-mediated interventions, it would be good to conduct research in the future to examine the success of this type of intervention in our country.
T1  - Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma
EP  - 19
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4909
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Beslać, Ema",
year = "2021",
abstract = "Вршњачки посредоване интервенције се примењују у раду са ученицима са интелектуалном ометеношћу (ИО) и/или поремећајем из спектра аутизма (ПСА), како би се побољшало социјално функционисање и академско постигнуће ових ученика. Ове интервенције подразумевају подучавање вршњака типичног развоја (ТР) да на адекватан начин пружају подршку ученицима са ИО и/или ПСА, како би повећали њихово учешће у школским активностима.
Циљ овог рада је да се прикаже примена и успешност вршњачки посредованих интервенција у раду са ученицима са ИО и/или ПСА.
Релевантна литература је пронађена путем претраживача Google Scholar и издвојени су они радови у којима су вршњачки посредоване интервенције примењене код ученика са ИО и/или ПСА, било самостално, било у склопу ширег узорка деце с ометеношћу. За приказ су коришћена истраживања у којима су примењене вршњачки посредоване интервенције у школским условима, за време или ван часова, са циљем побољшања социјалних и/или академских постигнућа ученика са ометеношћу.
Приказана истраживања упућују на широку применљивост вршњачки посредованих интервенција када је популација особа с ИО и/или ПСА у питању с обзиром на то да су интервенције примењиване на различитим узрастима (од основношколског до средњошколског), код ученика са ПСА и ученика различитих нивоа ИО (од лаке ИО до тешке ИО), као и код ученика са коморбидитетом (ИО и ПСА). Ова врста интервенција показала  се као успешна у раду са ученицима са ИО и/или ПСА. Ученици са ометеношћу који су учествовали у вршњачки посредованим интервенцијама чешће су остваривали социјалне интеракције са вршњацима и имали су повећано учешће у школским активностима.
У доба када је инклузивно образовање актуелно у нашој средини, и с обзиром на приказане предности вршњачки посредованих интервенција, било би добро да се у будућности спроведу истраживања којима би се испитала успешност ове врсте интервенција и код нас., Peer-mediated interventions are used in working with students with intellectual disabilities (ID) and/or autism spectrum disorders (ASD), to improve the social functioning and academic achievement of these students. These interventions involve teaching peers of typical development (TD) to adequately support students with ID and/or ASD, in order to increase their participation in school activities.
The aim of this paper is to show the application and success of peer-mediated interventions in working with students with ID and/or ASD.
Relevant literature was found through the Google Scholar search engine and those papers were singled out in which peer-mediated interventions were applied to students with ID and/or ASD, either independently or as part of a wider sample of children with disabilities. Research was used in which peer-mediated interventions were applied in school conditions, during or outside classes, with the aim of improving the social and / or academic achievements of students with disabilities.
The presented research indicates the wide applicability of peer-mediated interventions when the population of persons with ID and/or ASD is in question, given that the interventions were applied at different ages (from elementary to secondary school), among students with ASD and students of different levels of ID (mild ID to severe ID), as well as in students with comorbidity (ID and ASD). This type of intervention has proven to be successful in working with students with ID and/or ASD. Students with disabilities who participated in peer-mediated interventions were more likely to have social interactions with peers and had increased participation in school activities.
At a time when inclusive education is current in our environment, and given the advantages of peer-mediated interventions, it would be good to conduct research in the future to examine the success of this type of intervention in our country.",
title = "Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma",
pages = "19-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4909"
}
Beslać, E.. (2021). Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma. , 1-19.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4909
Beslać E. Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma. 2021;:1-19.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4909 .
Beslać, Ema, "Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma" (2021):1-19,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4909 .