Matović, Milica

Link to this page

Authority KeyName Variants
361e5c74-8602-4759-b189-bd614ad24e40
  • Matović, Milica (10)
Projects

Author's Bibliography

Negativna iskustva u detinjstvu u populaciji osoba koje su zavisne od kockanja

Bogetić, Dragica; Milošević, Slađana; Matović, Milica

(Društvo defektologa Srbije, 2023)

TY  - CONF
AU  - Bogetić, Dragica
AU  - Milošević, Slađana
AU  - Matović, Milica
PY  - 2023
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5068
AB  - Kada je u pitanju uloga negativnih iskustava u detinjstvu (zlostavljanja, zanemarivanja i različitih oblika porodičnih disfunkcionalnosti) kao faktora rizika u razvoju zloupotrebe i zavisnosti od alkohola i ilegalnih psihoaktivnih supstanci, istraživanja nedvosmisleno ukazuju na kontinuiranu pozitivnu povezanost ova dva društvena problema. Međutim, istraživanja po pitanju negativnih iskustava u detinjstvu kao faktora rizika razvoja zavisnosti od kockanja u odraslom dobu su manje istražena.
Cilj preglednog rada jeste da se sagleda uloga negativnih iskustava u detinjstvu u razvoju zavisnosti od kockanja, njihov kumulativni efekat, kao i uloga varijable života sa roditeljem koji ima probleme sa kockanjem kao specifičnog faktora rizika.
Kumulativni efekat negativnih iskustava u detinjstvu je povezan sa razvojem zavisnosti od kockanja. Istraživanja pokazuju da tri i više negativnih iskustava u detinjstvu povećavaju verovatnoću razvoja  zavisnosti od kockanja više od tri puta u poređenju sa onima bez ovih iskustava. Negativna iskustva najviše utiču na emocionalnu i bihevioralnu regulaciju, samopoštovanje i poremećaje nivoa pobuđenosti i raspoloženja. Ispoljavaju se i povećanom impulsivnošću, te kockanje može biti vid bega od bolnih emocionalnih stanja i koristi se kao strategija prevazilaženja. Istraživanja pokazuju i da negativna iskustva u detinjstvu i kognitivne strukture objašnjavaju 52% varijanse kockanja. Pregled istraživanja koja su pratila samo varijablu zlostavljanja u detinjstvu pokazuju da je ono u korelaciji sa zavisnošću od kockanja u odrasloj dobi, sa i dalje nedovoljno istraženim mehanizmima koji moderiraju ovu vezu. U okviru transgeneracijske transmisije kockanja, kockanje roditelja je najspecifičniji prediktor kockanja njihovih potomaka, što je u skladu sa teorijom socijalnog učenja.
Zaključna razmatranja ukazuju na značajnu ulogu negativnih iskustava u detinjstvu u razvoju zavisnosti od kockanja.  Na opštem preventivnom nivou, postoji kontinuirana potreba da se podržava sigurno i zdravo porodično i socijalno okruženje, kao i podsticanje implementiranja edukacije dece o adekvatnim strategijama nošenja sa izazovnim okolnostima, u školske kurikulume. Na nivou procene širokog spektra nepovoljnosti pod kojima deca mogu odrastati, važno je kontinuirano pratiti i faktor roditeljskog kockanja. Na tretmanskom nivou, potrebno je uključiti i saznanja o ulozi negativnih iskustava u detinjstvu u razvoju zavisničkog ponašanja, kao i o mehanizmima putem kojih se ova veza razvija.
PB  - Društvo defektologa Srbije
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
C3  - Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023
T1  - Negativna iskustva u detinjstvu u populaciji osoba koje su zavisne od kockanja
EP  - 196
SP  - 196
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5068
ER  - 
@conference{
author = "Bogetić, Dragica and Milošević, Slađana and Matović, Milica",
year = "2023",
abstract = "Kada je u pitanju uloga negativnih iskustava u detinjstvu (zlostavljanja, zanemarivanja i različitih oblika porodičnih disfunkcionalnosti) kao faktora rizika u razvoju zloupotrebe i zavisnosti od alkohola i ilegalnih psihoaktivnih supstanci, istraživanja nedvosmisleno ukazuju na kontinuiranu pozitivnu povezanost ova dva društvena problema. Međutim, istraživanja po pitanju negativnih iskustava u detinjstvu kao faktora rizika razvoja zavisnosti od kockanja u odraslom dobu su manje istražena.
Cilj preglednog rada jeste da se sagleda uloga negativnih iskustava u detinjstvu u razvoju zavisnosti od kockanja, njihov kumulativni efekat, kao i uloga varijable života sa roditeljem koji ima probleme sa kockanjem kao specifičnog faktora rizika.
Kumulativni efekat negativnih iskustava u detinjstvu je povezan sa razvojem zavisnosti od kockanja. Istraživanja pokazuju da tri i više negativnih iskustava u detinjstvu povećavaju verovatnoću razvoja  zavisnosti od kockanja više od tri puta u poređenju sa onima bez ovih iskustava. Negativna iskustva najviše utiču na emocionalnu i bihevioralnu regulaciju, samopoštovanje i poremećaje nivoa pobuđenosti i raspoloženja. Ispoljavaju se i povećanom impulsivnošću, te kockanje može biti vid bega od bolnih emocionalnih stanja i koristi se kao strategija prevazilaženja. Istraživanja pokazuju i da negativna iskustva u detinjstvu i kognitivne strukture objašnjavaju 52% varijanse kockanja. Pregled istraživanja koja su pratila samo varijablu zlostavljanja u detinjstvu pokazuju da je ono u korelaciji sa zavisnošću od kockanja u odrasloj dobi, sa i dalje nedovoljno istraženim mehanizmima koji moderiraju ovu vezu. U okviru transgeneracijske transmisije kockanja, kockanje roditelja je najspecifičniji prediktor kockanja njihovih potomaka, što je u skladu sa teorijom socijalnog učenja.
Zaključna razmatranja ukazuju na značajnu ulogu negativnih iskustava u detinjstvu u razvoju zavisnosti od kockanja.  Na opštem preventivnom nivou, postoji kontinuirana potreba da se podržava sigurno i zdravo porodično i socijalno okruženje, kao i podsticanje implementiranja edukacije dece o adekvatnim strategijama nošenja sa izazovnim okolnostima, u školske kurikulume. Na nivou procene širokog spektra nepovoljnosti pod kojima deca mogu odrastati, važno je kontinuirano pratiti i faktor roditeljskog kockanja. Na tretmanskom nivou, potrebno je uključiti i saznanja o ulozi negativnih iskustava u detinjstvu u razvoju zavisničkog ponašanja, kao i o mehanizmima putem kojih se ova veza razvija.",
publisher = "Društvo defektologa Srbije, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023",
title = "Negativna iskustva u detinjstvu u populaciji osoba koje su zavisne od kockanja",
pages = "196-196",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5068"
}
Bogetić, D., Milošević, S.,& Matović, M.. (2023). Negativna iskustva u detinjstvu u populaciji osoba koje su zavisne od kockanja. in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023
Društvo defektologa Srbije., 196-196.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5068
Bogetić D, Milošević S, Matović M. Negativna iskustva u detinjstvu u populaciji osoba koje su zavisne od kockanja. in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023. 2023;:196-196.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5068 .
Bogetić, Dragica, Milošević, Slađana, Matović, Milica, "Negativna iskustva u detinjstvu u populaciji osoba koje su zavisne od kockanja" in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023 (2023):196-196,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5068 .

Povezanost socijalne klime i preventivnog delovanja sa upotrebom alkohola i ilegalnih psihoaktivnih supstanci u studentskim domovima

Matović, Milica

(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)

TY  - CONF
AU  - Matović, Milica
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3691
AB  - Uvod: Studentske prilike stanovanja, koje odlikuju manje kontrolisani uslovi i specifična socijalna klima, mogu doprineti upotrebi alkohola i ilegalnih psihoaktivnih supstanci u ovoj populaciji.
Cilj: Cilj ovog istraživanja je da se utvrde različiti aspekti socijalne klime i načini preventivnog delovanja u studentskim domovima, kao i njihova povezanost sa učestalošću i karakteristikama upotrebe alkohola i ilegalnih psihoaktvinih supstanci.
Metod: Stanovanje u studentskom domu u poslednjih godinu dana bio je uslov za uključivanje ispitanika u ovo istraživanje. Za potrebe istraživanja korišćen je upitnik Korovog instituta forma za studentske domove (Community College Form).
Rezultati: Dobijeni rezultati pokazuju da više od 90% studenata ne zna da li postoje i smatra da ne postoje programi prevencije upotrebe alkohola i ilegalnih psihoaktivnih supstanci u studentskom domu u kom žive, da sami aktivno ne učestvuju u sprečavanju upotrebe ovih supstanci (92,38%), odnosno da atmosfera koja vlada u domu podstiče upotrebu alkohola (85,2%). Dalja analiza rezultata pokazala je da je učestalost upotrebe alkohola i ilegalnih psihoaktivnih supstanci u vezi sa pojedinim aspektima socijalne klime i preventivnog delovanja.
Zaključak: Studija pokazuje da uslovi koji odlikuju život u studentskom domu pogoduju upotrebi alkohola i psihoaktivnih supstanci. Izmenom socijalne klime moguće je uticati na ustaljene navike kod studenata u studentskom domu.
AB  - Introduction: Students’ living situation, characterized by less controlled environment and a specific social climate, may play a role in drinking habits and other illegal psychoactive substances of those students.
Aim: Therefore, the aim of this study is to investigate various aspects of the social climate and prevention strategies in student dormitories, as well as their relation to the frequency and characteristics of alcohol use and illegal psychoactive substances.
Method: Living in a student dormitory, for at least one year, was a condition for including respondents in this study. The questionnaire of the Core Institute, the Community College Form, was used for the purpose of the study.
Results: The results show that more than 90% of students do not know whether there are prevention programs addressing the use of alcohol and illegal psychoactive substances in student residence halls, 92.38% do not actively participate in preventing the use of these substances, 85.2% think that the atmosphere in student residence halls encourages the use of alcohol. Further analysis of these results showed that the frequency of using alcohol and illegal psychoactive substances is related to certain aspects of the social climate and preventive action.
Conclusion: The study implies that the environment of residence halls can lead to increased students’ alcohol and illegal psychoactive substance use. Changing the social climate might have an impact on residential students’ habits.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik rezimea – 11. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 29–30.10.2021.
T1  - Povezanost socijalne klime i preventivnog delovanja sa upotrebom alkohola i ilegalnih psihoaktivnih supstanci u studentskim domovima
T1  - Social climate and prevention strategies in student residence halls and their relation to alcohol and illegal psihoactive substance use
EP  - 72
SP  - 71
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3691
ER  - 
@conference{
author = "Matović, Milica",
year = "2021",
abstract = "Uvod: Studentske prilike stanovanja, koje odlikuju manje kontrolisani uslovi i specifična socijalna klima, mogu doprineti upotrebi alkohola i ilegalnih psihoaktivnih supstanci u ovoj populaciji.
Cilj: Cilj ovog istraživanja je da se utvrde različiti aspekti socijalne klime i načini preventivnog delovanja u studentskim domovima, kao i njihova povezanost sa učestalošću i karakteristikama upotrebe alkohola i ilegalnih psihoaktvinih supstanci.
Metod: Stanovanje u studentskom domu u poslednjih godinu dana bio je uslov za uključivanje ispitanika u ovo istraživanje. Za potrebe istraživanja korišćen je upitnik Korovog instituta forma za studentske domove (Community College Form).
Rezultati: Dobijeni rezultati pokazuju da više od 90% studenata ne zna da li postoje i smatra da ne postoje programi prevencije upotrebe alkohola i ilegalnih psihoaktivnih supstanci u studentskom domu u kom žive, da sami aktivno ne učestvuju u sprečavanju upotrebe ovih supstanci (92,38%), odnosno da atmosfera koja vlada u domu podstiče upotrebu alkohola (85,2%). Dalja analiza rezultata pokazala je da je učestalost upotrebe alkohola i ilegalnih psihoaktivnih supstanci u vezi sa pojedinim aspektima socijalne klime i preventivnog delovanja.
Zaključak: Studija pokazuje da uslovi koji odlikuju život u studentskom domu pogoduju upotrebi alkohola i psihoaktivnih supstanci. Izmenom socijalne klime moguće je uticati na ustaljene navike kod studenata u studentskom domu., Introduction: Students’ living situation, characterized by less controlled environment and a specific social climate, may play a role in drinking habits and other illegal psychoactive substances of those students.
Aim: Therefore, the aim of this study is to investigate various aspects of the social climate and prevention strategies in student dormitories, as well as their relation to the frequency and characteristics of alcohol use and illegal psychoactive substances.
Method: Living in a student dormitory, for at least one year, was a condition for including respondents in this study. The questionnaire of the Core Institute, the Community College Form, was used for the purpose of the study.
Results: The results show that more than 90% of students do not know whether there are prevention programs addressing the use of alcohol and illegal psychoactive substances in student residence halls, 92.38% do not actively participate in preventing the use of these substances, 85.2% think that the atmosphere in student residence halls encourages the use of alcohol. Further analysis of these results showed that the frequency of using alcohol and illegal psychoactive substances is related to certain aspects of the social climate and preventive action.
Conclusion: The study implies that the environment of residence halls can lead to increased students’ alcohol and illegal psychoactive substance use. Changing the social climate might have an impact on residential students’ habits.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik rezimea – 11. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 29–30.10.2021.",
title = "Povezanost socijalne klime i preventivnog delovanja sa upotrebom alkohola i ilegalnih psihoaktivnih supstanci u studentskim domovima, Social climate and prevention strategies in student residence halls and their relation to alcohol and illegal psihoactive substance use",
pages = "72-71",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3691"
}
Matović, M.. (2021). Povezanost socijalne klime i preventivnog delovanja sa upotrebom alkohola i ilegalnih psihoaktivnih supstanci u studentskim domovima. in Zbornik rezimea – 11. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 29–30.10.2021.
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 71-72.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3691
Matović M. Povezanost socijalne klime i preventivnog delovanja sa upotrebom alkohola i ilegalnih psihoaktivnih supstanci u studentskim domovima. in Zbornik rezimea – 11. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 29–30.10.2021.. 2021;:71-72.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3691 .
Matović, Milica, "Povezanost socijalne klime i preventivnog delovanja sa upotrebom alkohola i ilegalnih psihoaktivnih supstanci u studentskim domovima" in Zbornik rezimea – 11. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 29–30.10.2021. (2021):71-72,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3691 .

Onlajn nastava za učenike sa smetnjama u razvoju: potencijali i ograničenja

Matović, Milica; Žunić-Pavlović, Vesna

(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2020)

TY  - CONF
AU  - Matović, Milica
AU  - Žunić-Pavlović, Vesna
PY  - 2020
UR  - http://www.icf.fasper.bg.ac.rs/zbornici/20201221_1-ZBORNIK-RADOVA-SKUP-NAC_2020.pdf
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3456
AB  - Thanks to availability and some positive effects, online learning is the subject of longstanding interest of scientists and
professionals in the field of education. In the
context of the COVID-19 pandemic, online learning has become a common form of primary and secondary education, including for students with disabilities. Previous
research does not provide a clear answer to the question of whether online learning can be aligned with the needs of students with disabilities in order to achive educational outcomes. The aim of this paper is to contribute to the better understanding of the potentials and limitations of online learning in students with disabilities. The paper analyzes the roles of parents and teachers in online learning, as well as current problems in the implementation during the pandemic COVID-19. A further consideration of these issues can have important implications for creating an adequate online environment for these students and providing appropriate
support to teachers and parents.
AB  - Zahvaljujući pristupačnosti i nekim pozitivnim efektima, onlajn nastava je predmet dugogodišnjeg interesovanja naučnih i stručnih radnika u oblasti obrazovanja. U uslovima pandemije COVID-19 onlajn nastava postala je uobičajeni vid osnovnog i srednjeg obrazovanja, uključujući i učenike sa smetnjama u razvoju. Dosadašnja istraživanja ne daju jasan odgovor na pitanje da li onlajn nasta- va može da se uskladi sa potrebama učenika sa smetnjama u razvoju i omogući ostvarivanje ishoda obrazovanja. Cilj ovog rada je da doprinese razumevanju potencijala i ograničenja u primeni onlajn nastave kod učenika sa smetnjama u razvoju. U radu su analizirane uloge roditelja i nastavnika u onlajn nasta- vi, kao i aktuelni problemi u realizaciji nastave tokom pandemije COVID-19. Razmatranje ovih pitanja može imati važne implikacije za kreiranje adek- vatnog onlajn okruženja za ove učenike i obezbeđivanje odgovarajuće podrške na- stavnicima i roditeljima
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
C3  - Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova
T1  - Onlajn nastava za učenike sa smetnjama u razvoju: potencijali i ograničenja
T1  - Online learning for students with disabilities: potentials and limitations
EP  - 122
SP  - 115
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3456
ER  - 
@conference{
author = "Matović, Milica and Žunić-Pavlović, Vesna",
year = "2020",
abstract = "Thanks to availability and some positive effects, online learning is the subject of longstanding interest of scientists and
professionals in the field of education. In the
context of the COVID-19 pandemic, online learning has become a common form of primary and secondary education, including for students with disabilities. Previous
research does not provide a clear answer to the question of whether online learning can be aligned with the needs of students with disabilities in order to achive educational outcomes. The aim of this paper is to contribute to the better understanding of the potentials and limitations of online learning in students with disabilities. The paper analyzes the roles of parents and teachers in online learning, as well as current problems in the implementation during the pandemic COVID-19. A further consideration of these issues can have important implications for creating an adequate online environment for these students and providing appropriate
support to teachers and parents., Zahvaljujući pristupačnosti i nekim pozitivnim efektima, onlajn nastava je predmet dugogodišnjeg interesovanja naučnih i stručnih radnika u oblasti obrazovanja. U uslovima pandemije COVID-19 onlajn nastava postala je uobičajeni vid osnovnog i srednjeg obrazovanja, uključujući i učenike sa smetnjama u razvoju. Dosadašnja istraživanja ne daju jasan odgovor na pitanje da li onlajn nasta- va može da se uskladi sa potrebama učenika sa smetnjama u razvoju i omogući ostvarivanje ishoda obrazovanja. Cilj ovog rada je da doprinese razumevanju potencijala i ograničenja u primeni onlajn nastave kod učenika sa smetnjama u razvoju. U radu su analizirane uloge roditelja i nastavnika u onlajn nasta- vi, kao i aktuelni problemi u realizaciji nastave tokom pandemije COVID-19. Razmatranje ovih pitanja može imati važne implikacije za kreiranje adek- vatnog onlajn okruženja za ove učenike i obezbeđivanje odgovarajuće podrške na- stavnicima i roditeljima",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova",
title = "Onlajn nastava za učenike sa smetnjama u razvoju: potencijali i ograničenja, Online learning for students with disabilities: potentials and limitations",
pages = "122-115",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3456"
}
Matović, M.,& Žunić-Pavlović, V.. (2020). Onlajn nastava za učenike sa smetnjama u razvoju: potencijali i ograničenja. in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 115-122.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3456
Matović M, Žunić-Pavlović V. Onlajn nastava za učenike sa smetnjama u razvoju: potencijali i ograničenja. in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova. 2020;:115-122.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3456 .
Matović, Milica, Žunić-Pavlović, Vesna, "Onlajn nastava za učenike sa smetnjama u razvoju: potencijali i ograničenja" in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova (2020):115-122,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3456 .

Povezanost restriktivnih strategija roditeljskog nadzora i digitalnog nasilja u adolescenciji

Matović, Milica; Žunić-Pavlović, Vesna

(Institut za usmeravanje komunikacija, Novi Sad i Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd, 2020)

TY  - JOUR
AU  - Matović, Milica
AU  - Žunić-Pavlović, Vesna
PY  - 2020
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1279
AB  - Modern studies show that children and adolescents represent the population of users who spend the most time online and that are significantly more exposed to risk behaviors, mostly in cyberbullying. Therefore, the aim of this paper is to determine the effectiveness and frequency of using restrictive strategies in parental control over a child's online activities. The survey sample contains 183 first and fourth grade high school students answering questions about parental monitoring and cyberbullying. Parental monitoring was examined by a short questionnaire consisted of several categorical questions, while the Cyber Victim and Bullying Scale was used to examine cyberbullying. The results of this study show that parents infrequently use restrictive strategies in monitoring child's internet use. Parents use their strategies mostly to avoid child's chatting with strangers (51.9%) and leaving personal information on the Internet (35.5%), while certain parents have a password of the devices that child uses to access the Internet (37.2%). Only one in five parents limit access to certain websites, while one in ten limit amount of time their teen can go online. The final analysis showed that there is no statistically significant association of restrictive strategies in parental control and digital violence. Parental control can become a significant role in preventing and reducing digital violence in adolescents, but it is necessary to direct parents to make decisions about online rules of conduct in agreement with children and in accordance with their activities and encourage them to use other, adequate parental control strategies.
AB  - Savremene studije pokazuju da deca i adolescenti predstavljaju populaciju korisnika koja najviše vremena provodi na internetu, te su znatno više izloženi rizičnim ponašanjima, a najviše digitalnom nasilju. Stoga je cilj u ovom radu utvrđivanje razlika u učestalosti digitalnog nasilja kod adolescenata u zavisnosti od primene restriktivnih strategija roditeljskog nadzora. Uzorak istraživanja čini 183 učenika prvog i četvrtog razreda gimnazije koji su odgovarali na pitanja o roditeljskom nadzoru i digitalnom nasilju. Roditeljski nadzor ispitivan je kratkim upitnikom, koji se sastojao iz niza kategoričkih pitanja, dok je za ispitivanje digitalnog nasilja korišćena Skala sajber žrtve i nasilnog ponašanja (Cyber Victim and Bullying Scale). Rezultati ovog istraživanja pokazuju da roditelji neredovno koriste restriktivne strategije u vršenju roditeljskog nadzora nad aktivnostima deteta na internetu. Roditeljski nadzor se najčešće svodi na zabranu dopisivanja sa nepoznatim ljudima (51,9%) i nešto manje na zabranu ostavljanja ličnih podataka (35,5%) i posedovanje šifre od uređaja preko kog dete pristupa internetu (37,2%). Završna analiza pokazala je da ne postoji statistički značajna povezanost restriktivnih strategija roditeljskog nadzora sa učinjenim nasiljem na internetu, niti sa doživljenim nasiljem. Kako bi roditeljski nadzor imao značajnu ulogu u prevenciji i redukovanju digitalnog nasilja kod dece adolescentnog uzrasta neophodno je usmeriti roditelje da odluke o pravilima ponašanja na internetu donose u dogovoru sa decom i u skadu sa njihovim aktivnostima i podstaći ih na korišćenje drugih, adekvatnih strategija roditeljskog nadzora.
PB  - Institut za usmeravanje komunikacija, Novi Sad i Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd
T2  - CM: Communication and Media
T1  - Povezanost restriktivnih strategija roditeljskog nadzora i digitalnog nasilja u adolescenciji
T1  - Relationship between restrictive strategies of parental control and digital violence in adolescence
EP  - 56
IS  - 47
SP  - 35
VL  - 15
DO  - 10.5937/cm15-27100
ER  - 
@article{
author = "Matović, Milica and Žunić-Pavlović, Vesna",
year = "2020",
abstract = "Modern studies show that children and adolescents represent the population of users who spend the most time online and that are significantly more exposed to risk behaviors, mostly in cyberbullying. Therefore, the aim of this paper is to determine the effectiveness and frequency of using restrictive strategies in parental control over a child's online activities. The survey sample contains 183 first and fourth grade high school students answering questions about parental monitoring and cyberbullying. Parental monitoring was examined by a short questionnaire consisted of several categorical questions, while the Cyber Victim and Bullying Scale was used to examine cyberbullying. The results of this study show that parents infrequently use restrictive strategies in monitoring child's internet use. Parents use their strategies mostly to avoid child's chatting with strangers (51.9%) and leaving personal information on the Internet (35.5%), while certain parents have a password of the devices that child uses to access the Internet (37.2%). Only one in five parents limit access to certain websites, while one in ten limit amount of time their teen can go online. The final analysis showed that there is no statistically significant association of restrictive strategies in parental control and digital violence. Parental control can become a significant role in preventing and reducing digital violence in adolescents, but it is necessary to direct parents to make decisions about online rules of conduct in agreement with children and in accordance with their activities and encourage them to use other, adequate parental control strategies., Savremene studije pokazuju da deca i adolescenti predstavljaju populaciju korisnika koja najviše vremena provodi na internetu, te su znatno više izloženi rizičnim ponašanjima, a najviše digitalnom nasilju. Stoga je cilj u ovom radu utvrđivanje razlika u učestalosti digitalnog nasilja kod adolescenata u zavisnosti od primene restriktivnih strategija roditeljskog nadzora. Uzorak istraživanja čini 183 učenika prvog i četvrtog razreda gimnazije koji su odgovarali na pitanja o roditeljskom nadzoru i digitalnom nasilju. Roditeljski nadzor ispitivan je kratkim upitnikom, koji se sastojao iz niza kategoričkih pitanja, dok je za ispitivanje digitalnog nasilja korišćena Skala sajber žrtve i nasilnog ponašanja (Cyber Victim and Bullying Scale). Rezultati ovog istraživanja pokazuju da roditelji neredovno koriste restriktivne strategije u vršenju roditeljskog nadzora nad aktivnostima deteta na internetu. Roditeljski nadzor se najčešće svodi na zabranu dopisivanja sa nepoznatim ljudima (51,9%) i nešto manje na zabranu ostavljanja ličnih podataka (35,5%) i posedovanje šifre od uređaja preko kog dete pristupa internetu (37,2%). Završna analiza pokazala je da ne postoji statistički značajna povezanost restriktivnih strategija roditeljskog nadzora sa učinjenim nasiljem na internetu, niti sa doživljenim nasiljem. Kako bi roditeljski nadzor imao značajnu ulogu u prevenciji i redukovanju digitalnog nasilja kod dece adolescentnog uzrasta neophodno je usmeriti roditelje da odluke o pravilima ponašanja na internetu donose u dogovoru sa decom i u skadu sa njihovim aktivnostima i podstaći ih na korišćenje drugih, adekvatnih strategija roditeljskog nadzora.",
publisher = "Institut za usmeravanje komunikacija, Novi Sad i Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd",
journal = "CM: Communication and Media",
title = "Povezanost restriktivnih strategija roditeljskog nadzora i digitalnog nasilja u adolescenciji, Relationship between restrictive strategies of parental control and digital violence in adolescence",
pages = "56-35",
number = "47",
volume = "15",
doi = "10.5937/cm15-27100"
}
Matović, M.,& Žunić-Pavlović, V.. (2020). Povezanost restriktivnih strategija roditeljskog nadzora i digitalnog nasilja u adolescenciji. in CM: Communication and Media
Institut za usmeravanje komunikacija, Novi Sad i Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd., 15(47), 35-56.
https://doi.org/10.5937/cm15-27100
Matović M, Žunić-Pavlović V. Povezanost restriktivnih strategija roditeljskog nadzora i digitalnog nasilja u adolescenciji. in CM: Communication and Media. 2020;15(47):35-56.
doi:10.5937/cm15-27100 .
Matović, Milica, Žunić-Pavlović, Vesna, "Povezanost restriktivnih strategija roditeljskog nadzora i digitalnog nasilja u adolescenciji" in CM: Communication and Media, 15, no. 47 (2020):35-56,
https://doi.org/10.5937/cm15-27100 . .
4

Prevencija zloupotrebe alkohola i ilegalnih psihoaktivnih supstanci u studentskoj populaciji

Bogetić, Dragica; Matović, Milica

(2019)

TY  - CONF
AU  - Bogetić, Dragica
AU  - Matović, Milica
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3051
AB  - Apstrakt. Integrišući različite teorijske i metodske pravce.
multisistemska terapija predstavlja intenzivnu i sveobuhvatnu formu tretmana,
namenjenu mladima sa ozbiljnim prestupničkim ponašanjem i njihovim
porodicama.
Fokus rada jeste na analizi doprinosa tradicionalnih teorija društvene
devijantnosti na koncipiranje postulata multisistemske terapije, poput
Saderlendove teorije diferencijalnih asocijacija, Hiršijeve teorije socijalne
kontrole i teorija devijantnih supkultura. Sa druge strane, postulati
Bronfenbrenerove socijalno - ekološke teorije, sistemske porodične
(strukturalne i strategijske) terapije i kognitivno-bihejvioralnih tehnika čine
jedan deo osnove multisistemske terapije.
Cilj rada jeste da se kroz prizmu tradicionalnih i savremenih teorijskih
postavki, empirijskih studija etiologije prestupništva mladih i metodskih
pravaca koji se koriste u radu sa ciljnom grupom analizira značaj primene
multisistemskih intervencija u radu sa mladima sa ozbiljnim prestupničkim
ponašanjem.
S obzirom na to da postoji bogata empirijska potpora efektivnosti
multisistemske terapije, završni deo rada jeste usmeren na pregled ključnih
longitudinalnih studija efektivnosti multisistemske terapije (kroz
komparaciju sa drugim vidovima tretmana) u smislu redukcije ponovnog hapšenja,
redukcije zloupotrebe psihoaktivnih supstanci i redukcije izvršenja nasilnih
delikata mladih koji su bili uključeni u multisistemsku terapiju
C3  - Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
T1  - Prevencija zloupotrebe alkohola i ilegalnih psihoaktivnih supstanci u studentskoj populaciji
EP  - 179
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3051
ER  - 
@conference{
author = "Bogetić, Dragica and Matović, Milica",
year = "2019",
abstract = "Apstrakt. Integrišući različite teorijske i metodske pravce.
multisistemska terapija predstavlja intenzivnu i sveobuhvatnu formu tretmana,
namenjenu mladima sa ozbiljnim prestupničkim ponašanjem i njihovim
porodicama.
Fokus rada jeste na analizi doprinosa tradicionalnih teorija društvene
devijantnosti na koncipiranje postulata multisistemske terapije, poput
Saderlendove teorije diferencijalnih asocijacija, Hiršijeve teorije socijalne
kontrole i teorija devijantnih supkultura. Sa druge strane, postulati
Bronfenbrenerove socijalno - ekološke teorije, sistemske porodične
(strukturalne i strategijske) terapije i kognitivno-bihejvioralnih tehnika čine
jedan deo osnove multisistemske terapije.
Cilj rada jeste da se kroz prizmu tradicionalnih i savremenih teorijskih
postavki, empirijskih studija etiologije prestupništva mladih i metodskih
pravaca koji se koriste u radu sa ciljnom grupom analizira značaj primene
multisistemskih intervencija u radu sa mladima sa ozbiljnim prestupničkim
ponašanjem.
S obzirom na to da postoji bogata empirijska potpora efektivnosti
multisistemske terapije, završni deo rada jeste usmeren na pregled ključnih
longitudinalnih studija efektivnosti multisistemske terapije (kroz
komparaciju sa drugim vidovima tretmana) u smislu redukcije ponovnog hapšenja,
redukcije zloupotrebe psihoaktivnih supstanci i redukcije izvršenja nasilnih
delikata mladih koji su bili uključeni u multisistemsku terapiju",
journal = "Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije",
title = "Prevencija zloupotrebe alkohola i ilegalnih psihoaktivnih supstanci u studentskoj populaciji",
pages = "179",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3051"
}
Bogetić, D.,& Matović, M.. (2019). Prevencija zloupotrebe alkohola i ilegalnih psihoaktivnih supstanci u studentskoj populaciji. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3051
Bogetić D, Matović M. Prevencija zloupotrebe alkohola i ilegalnih psihoaktivnih supstanci u studentskoj populaciji. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije. 2019;:null-179.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3051 .
Bogetić, Dragica, Matović, Milica, "Prevencija zloupotrebe alkohola i ilegalnih psihoaktivnih supstanci u studentskoj populaciji" in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije (2019),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3051 .

Multisistemska terapija u radu sa maloletnim prestupnicima: teorijske osnove i praktične implikacije

Bogetić, Dragica; Matović, Milica

(Društvo defektologa Srbije, 2019)

TY  - CONF
AU  - Bogetić, Dragica
AU  - Matović, Milica
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3239
AB  - Apstrakt. Integrišući različite teorijske i metodske pravce.
multisistemska terapija predstavlja intenzivnu i sveobuhvatnu formu tretmana,
namenjenu mladima sa ozbiljnim prestupničkim ponašanjem i njihovim
porodicama.
Fokus rada jeste na analizi doprinosa tradicionalnih teorija društvene
devijantnosti na koncipiranje postulata multisistemske terapije, poput
Saderlendove teorije diferencijalnih asocijacija, Hiršijeve teorije socijalne
kontrole i teorija devijantnih supkultura. Sa druge strane, postulati
Bronfenbrenerove socijalno - ekološke teorije, sistemske porodične
(strukturalne i strategijske) terapije i kognitivno-bihejvioralnih tehnika čine
jedan deo osnove multisistemske terapije.
Cilj rada jeste da se kroz prizmu tradicionalnih i savremenih teorijskih
postavki, empirijskih studija etiologije prestupništva mladih i metodskih
pravaca koji se koriste u radu sa ciljnom grupom analizira značaj primene
multisistemskih intervencija u radu sa mladima sa ozbiljnim prestupničkim
ponašanjem.
S obzirom na to da postoji bogata empirijska potpora efektivnosti
multisistemske terapije, završni deo rada jeste usmeren na pregled ključnih
longitudinalnih studija efektivnosti multisistemske terapije (kroz
komparaciju sa drugim vidovima tretmana) u smislu redukcije ponovnog hapšenja,
redukcije zloupotrebe psihoaktivnih supstanci i redukcije izvršenja nasilnih
delikata mladih koji su bili uključeni u multisistemsku terapiju.
PB  - Društvo defektologa Srbije
C3  - Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem 'Dani defektologa Srbije“
C3  - Zbornik rezimea
Stručno-naučna konferencija sa
Međunarodnim učešćem
T1  - Multisistemska terapija u radu sa maloletnim prestupnicima: teorijske osnove i praktične implikacije
EP  - 176
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3239
ER  - 
@conference{
author = "Bogetić, Dragica and Matović, Milica",
year = "2019",
abstract = "Apstrakt. Integrišući različite teorijske i metodske pravce.
multisistemska terapija predstavlja intenzivnu i sveobuhvatnu formu tretmana,
namenjenu mladima sa ozbiljnim prestupničkim ponašanjem i njihovim
porodicama.
Fokus rada jeste na analizi doprinosa tradicionalnih teorija društvene
devijantnosti na koncipiranje postulata multisistemske terapije, poput
Saderlendove teorije diferencijalnih asocijacija, Hiršijeve teorije socijalne
kontrole i teorija devijantnih supkultura. Sa druge strane, postulati
Bronfenbrenerove socijalno - ekološke teorije, sistemske porodične
(strukturalne i strategijske) terapije i kognitivno-bihejvioralnih tehnika čine
jedan deo osnove multisistemske terapije.
Cilj rada jeste da se kroz prizmu tradicionalnih i savremenih teorijskih
postavki, empirijskih studija etiologije prestupništva mladih i metodskih
pravaca koji se koriste u radu sa ciljnom grupom analizira značaj primene
multisistemskih intervencija u radu sa mladima sa ozbiljnim prestupničkim
ponašanjem.
S obzirom na to da postoji bogata empirijska potpora efektivnosti
multisistemske terapije, završni deo rada jeste usmeren na pregled ključnih
longitudinalnih studija efektivnosti multisistemske terapije (kroz
komparaciju sa drugim vidovima tretmana) u smislu redukcije ponovnog hapšenja,
redukcije zloupotrebe psihoaktivnih supstanci i redukcije izvršenja nasilnih
delikata mladih koji su bili uključeni u multisistemsku terapiju.",
publisher = "Društvo defektologa Srbije",
journal = "Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem 'Dani defektologa Srbije“, Zbornik rezimea
Stručno-naučna konferencija sa
Međunarodnim učešćem",
title = "Multisistemska terapija u radu sa maloletnim prestupnicima: teorijske osnove i praktične implikacije",
pages = "176",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3239"
}
Bogetić, D.,& Matović, M.. (2019). Multisistemska terapija u radu sa maloletnim prestupnicima: teorijske osnove i praktične implikacije. in Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem 'Dani defektologa Srbije“
Društvo defektologa Srbije..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3239
Bogetić D, Matović M. Multisistemska terapija u radu sa maloletnim prestupnicima: teorijske osnove i praktične implikacije. in Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem 'Dani defektologa Srbije“. 2019;:null-176.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3239 .
Bogetić, Dragica, Matović, Milica, "Multisistemska terapija u radu sa maloletnim prestupnicima: teorijske osnove i praktične implikacije" in Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem 'Dani defektologa Srbije“ (2019),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3239 .

Uloga roditeljskog nadzora u prevenciji vršnjačkog nasilja na internetu

Matović, Milica; Žunić-Pavlović, Vesna

(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2019)

TY  - CONF
AU  - Matović, Milica
AU  - Žunić-Pavlović, Vesna
PY  - 2019
UR  - http://www.fasper.bg.ac.rs/nauka/nacionalni-skup-doc/20191224_1-ZBORNIK-RADOVA-SKUP-NAC2019.pdf
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3494
AB  - Numerous studies show that the prevalence
of bullying on the Internet is increasing.
Preventing exposure and manifestation of this
form of bullying is a particular challenge for
parents. Their protective role is diminished,
as children are more information-technology
literate and have devices that allow unlimited
internet access. Supervision of a child’s
activities on the Internet is a specific type
of parental monitoring. Most parents use
restrictive strategies, in the form of time
and content limitations, which have weak
effects. There is a need to educate parents
about effective strategies to monitor child’s
activities on the Internet that can contribute
to preventing and reducing bully
AB  - Brojna istraživanja pokazuju da je prevalencija vršnjačkog nasilja na inter- netu u porastu. Prevencija izloženosti i ispoljavanja ovog oblika vršnjačkog nasilja predstavlja poseban izazov za roditelje. Njihova protektivna uloga je umanjena, jer su deca informaciono-tehnološki pismenija i poseduju uređaje koji omogućavaju neograničen pristup internetu. Nadzor nad aktivnostima dete- ta na internetu predstavlja specifičnu vrstu roditeljskog nadzora. Većina roditelja koristi restriktivne strategije, u vidu ograničavanja vremena i sadržaja, koje imaju slabe efekte. Postoji potreba za edukacijom roditelja o efektivnim strategijama nadziranja aktivnosti deteta na internetu koje mogu doprineti prevenciji i redukovanju vršnjačkog nasilja.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
C3  - Nacionalni naučni skup „edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji” zbornik radova
T1  - Uloga roditeljskog nadzora u prevenciji vršnjačkog nasilja na internetu
T1  - Role of parental monitoring in the prevention of peer violence on the internet
EP  - 70
SP  - 65
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3494
ER  - 
@conference{
author = "Matović, Milica and Žunić-Pavlović, Vesna",
year = "2019",
abstract = "Numerous studies show that the prevalence
of bullying on the Internet is increasing.
Preventing exposure and manifestation of this
form of bullying is a particular challenge for
parents. Their protective role is diminished,
as children are more information-technology
literate and have devices that allow unlimited
internet access. Supervision of a child’s
activities on the Internet is a specific type
of parental monitoring. Most parents use
restrictive strategies, in the form of time
and content limitations, which have weak
effects. There is a need to educate parents
about effective strategies to monitor child’s
activities on the Internet that can contribute
to preventing and reducing bully, Brojna istraživanja pokazuju da je prevalencija vršnjačkog nasilja na inter- netu u porastu. Prevencija izloženosti i ispoljavanja ovog oblika vršnjačkog nasilja predstavlja poseban izazov za roditelje. Njihova protektivna uloga je umanjena, jer su deca informaciono-tehnološki pismenija i poseduju uređaje koji omogućavaju neograničen pristup internetu. Nadzor nad aktivnostima dete- ta na internetu predstavlja specifičnu vrstu roditeljskog nadzora. Većina roditelja koristi restriktivne strategije, u vidu ograničavanja vremena i sadržaja, koje imaju slabe efekte. Postoji potreba za edukacijom roditelja o efektivnim strategijama nadziranja aktivnosti deteta na internetu koje mogu doprineti prevenciji i redukovanju vršnjačkog nasilja.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Nacionalni naučni skup „edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji” zbornik radova",
title = "Uloga roditeljskog nadzora u prevenciji vršnjačkog nasilja na internetu, Role of parental monitoring in the prevention of peer violence on the internet",
pages = "70-65",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3494"
}
Matović, M.,& Žunić-Pavlović, V.. (2019). Uloga roditeljskog nadzora u prevenciji vršnjačkog nasilja na internetu. in Nacionalni naučni skup „edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji” zbornik radova
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 65-70.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3494
Matović M, Žunić-Pavlović V. Uloga roditeljskog nadzora u prevenciji vršnjačkog nasilja na internetu. in Nacionalni naučni skup „edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji” zbornik radova. 2019;:65-70.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3494 .
Matović, Milica, Žunić-Pavlović, Vesna, "Uloga roditeljskog nadzora u prevenciji vršnjačkog nasilja na internetu" in Nacionalni naučni skup „edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji” zbornik radova (2019):65-70,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3494 .

Upotreba ilegalnih psihoaktivnih supstanci kod mladih u studentskim domovima

Matović, Milica; Žunić-Pavlović, Vesna

(2019)

TY  - CONF
AU  - Matović, Milica
AU  - Žunić-Pavlović, Vesna
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3117
C3  - Tematski zbornik "Unapređenje kvalitete života djece i mladih" (I dio)
T1  - Upotreba ilegalnih psihoaktivnih supstanci kod mladih u studentskim domovima
EP  - 415
SP  - 404
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3117
ER  - 
@conference{
author = "Matović, Milica and Žunić-Pavlović, Vesna",
year = "2019",
journal = "Tematski zbornik "Unapređenje kvalitete života djece i mladih" (I dio)",
title = "Upotreba ilegalnih psihoaktivnih supstanci kod mladih u studentskim domovima",
pages = "415-404",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3117"
}
Matović, M.,& Žunić-Pavlović, V.. (2019). Upotreba ilegalnih psihoaktivnih supstanci kod mladih u studentskim domovima. in Tematski zbornik "Unapređenje kvalitete života djece i mladih" (I dio), 404-415.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3117
Matović M, Žunić-Pavlović V. Upotreba ilegalnih psihoaktivnih supstanci kod mladih u studentskim domovima. in Tematski zbornik "Unapređenje kvalitete života djece i mladih" (I dio). 2019;:404-415.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3117 .
Matović, Milica, Žunić-Pavlović, Vesna, "Upotreba ilegalnih psihoaktivnih supstanci kod mladih u studentskim domovima" in Tematski zbornik "Unapređenje kvalitete života djece i mladih" (I dio) (2019):404-415,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3117 .

Alcohol use among youth in student dormitories

Matović, Milica; Žunić-Pavlović, Vesna

(Institut za kriminološka i sociološka istraživanja, Beograd, 2019)

TY  - JOUR
AU  - Matović, Milica
AU  - Žunić-Pavlović, Vesna
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1226
AB  - The aim of this paper is to examine the prevalence and characteristics of alcohol use among students in student dormitories. The sample contains 223 students of University of Belgrade, aged 19-30, who lived in student dormitories during the research. The questionnaire of the Core Institute was used for this research. The results of this study show that one-fifth of students in student dormitories consumes alcohol four or more times a week, while in the past two weeks 40% of students have consumed five or more drinks in one occasion. Most students have positive attitudes toward alcohol use, despite the fact they have experienced negative consequences of drinking. The final analysis showed that the use of alcohol among students in student dormitories is associated with some study characteristics and socio-demographic characteristics of the student.
AB  - Cilj ovog rada je utvrđivanje učestalosti i karakteristika upotrebe alkohola kod studenata u studentskim domovima. Uzorak čini 223 studenta Univerziteta u Beogradu, uzrasta od 19 do 30 godina, koji su u vreme istraživanja živeli u studenskom domu. Za potrebe istraživanja korišćen je upitnik Korovog instituta (The Core Institut). Rezultati ovog istraživanja pokazuju da petina studenata u studentskim domovima konzumira alkohol četiri ili više puta nedeljno, dok je u prethodne dve nedelje 40% studenata popilo pet ili više pića u jednoj prilici. Većina studenata ima pozitivne stavove prema upotrebi alkohola, iako su iskusili negativne posledice pijenja. Završna analiza pokazala je da je upotreba alkohola kod studenata u studentskim domovima povezana sa nekim sociodemografskim karakteristikama i karakteristikama studiranja.
PB  - Institut za kriminološka i sociološka istraživanja, Beograd
T2  - Zbornik Instituta za kriminološka i sociološka istraživanja
T1  - Alcohol use among youth in student dormitories
T1  - Upotreba alkohola kod mladih u studentskim domovima
EP  - 50
IS  - 1
SP  - 39
VL  - 38
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1226
ER  - 
@article{
author = "Matović, Milica and Žunić-Pavlović, Vesna",
year = "2019",
abstract = "The aim of this paper is to examine the prevalence and characteristics of alcohol use among students in student dormitories. The sample contains 223 students of University of Belgrade, aged 19-30, who lived in student dormitories during the research. The questionnaire of the Core Institute was used for this research. The results of this study show that one-fifth of students in student dormitories consumes alcohol four or more times a week, while in the past two weeks 40% of students have consumed five or more drinks in one occasion. Most students have positive attitudes toward alcohol use, despite the fact they have experienced negative consequences of drinking. The final analysis showed that the use of alcohol among students in student dormitories is associated with some study characteristics and socio-demographic characteristics of the student., Cilj ovog rada je utvrđivanje učestalosti i karakteristika upotrebe alkohola kod studenata u studentskim domovima. Uzorak čini 223 studenta Univerziteta u Beogradu, uzrasta od 19 do 30 godina, koji su u vreme istraživanja živeli u studenskom domu. Za potrebe istraživanja korišćen je upitnik Korovog instituta (The Core Institut). Rezultati ovog istraživanja pokazuju da petina studenata u studentskim domovima konzumira alkohol četiri ili više puta nedeljno, dok je u prethodne dve nedelje 40% studenata popilo pet ili više pića u jednoj prilici. Većina studenata ima pozitivne stavove prema upotrebi alkohola, iako su iskusili negativne posledice pijenja. Završna analiza pokazala je da je upotreba alkohola kod studenata u studentskim domovima povezana sa nekim sociodemografskim karakteristikama i karakteristikama studiranja.",
publisher = "Institut za kriminološka i sociološka istraživanja, Beograd",
journal = "Zbornik Instituta za kriminološka i sociološka istraživanja",
title = "Alcohol use among youth in student dormitories, Upotreba alkohola kod mladih u studentskim domovima",
pages = "50-39",
number = "1",
volume = "38",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1226"
}
Matović, M.,& Žunić-Pavlović, V.. (2019). Alcohol use among youth in student dormitories. in Zbornik Instituta za kriminološka i sociološka istraživanja
Institut za kriminološka i sociološka istraživanja, Beograd., 38(1), 39-50.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1226
Matović M, Žunić-Pavlović V. Alcohol use among youth in student dormitories. in Zbornik Instituta za kriminološka i sociološka istraživanja. 2019;38(1):39-50.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1226 .
Matović, Milica, Žunić-Pavlović, Vesna, "Alcohol use among youth in student dormitories" in Zbornik Instituta za kriminološka i sociološka istraživanja, 38, no. 1 (2019):39-50,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1226 .

Problem seksualnog nasilja nad decom i maloletnicima u Republici Srbiji

Bogetić, Dragica; Matović, Milica

(2018)

TY  - CONF
AU  - Bogetić, Dragica
AU  - Matović, Milica
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2824
C3  - IX Međunarodna naučno-stručna konferencija 'Unapređenje kvaliteta života djece i mladih“
T1  - Problem seksualnog nasilja nad decom i maloletnicima u Republici Srbiji
EP  - 306
SP  - 295
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2824
ER  - 
@conference{
author = "Bogetić, Dragica and Matović, Milica",
year = "2018",
journal = "IX Međunarodna naučno-stručna konferencija 'Unapređenje kvaliteta života djece i mladih“",
title = "Problem seksualnog nasilja nad decom i maloletnicima u Republici Srbiji",
pages = "306-295",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2824"
}
Bogetić, D.,& Matović, M.. (2018). Problem seksualnog nasilja nad decom i maloletnicima u Republici Srbiji. in IX Međunarodna naučno-stručna konferencija 'Unapređenje kvaliteta života djece i mladih“, 295-306.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2824
Bogetić D, Matović M. Problem seksualnog nasilja nad decom i maloletnicima u Republici Srbiji. in IX Međunarodna naučno-stručna konferencija 'Unapređenje kvaliteta života djece i mladih“. 2018;:295-306.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2824 .
Bogetić, Dragica, Matović, Milica, "Problem seksualnog nasilja nad decom i maloletnicima u Republici Srbiji" in IX Međunarodna naučno-stručna konferencija 'Unapređenje kvaliteta života djece i mladih“ (2018):295-306,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2824 .