Pap, Timea

Link to this page

Authority KeyName Variants
85696cba-84f9-446c-b391-e6b46e95a516
  • Pap, Timea (2)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Programi podrške za siblinge dece sa smetnjama u razvoju: Pregled literature

Pap, Timea; Sretenović, Ivana; Nedović, Goran; Ilić-Stošović, Danijela

(Društvo defektologa Srbije i Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2023)

TY  - JOUR
AU  - Pap, Timea
AU  - Sretenović, Ivana
AU  - Nedović, Goran
AU  - Ilić-Stošović, Danijela
PY  - 2023
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5417
AB  - Cilj ovog rada je da se pregledom dostupne literature izdvoje i analiziraju radovi čiji su predmet istraživanja programi podrške i njihovi efekti na siblinge dece sa smetnjama u razvoju. Pri pregledu literature korišćeni su Google Scholar i servis Konzorcijuma biblioteka Srbije za objedinjenu nabavku – KOBSON. Analizirano je 11 radova. Različiti programi podrške siblinzima dece sa smetnjama u razvoju daju pozitivne efekte na njihovo funkcionisanje. Najveći efekti su uočeni u oblasti većeg razumevanja stanja siblinga sa smetnjama u razvoju, povećanja kvaliteta sibling odnosa, unapređenja slike o sebi i strategija suočavanja sa problemima, kao i smanjenja osećaja izolacije i problema u ponašanju. Uočena je težnja za ranu identifikaciji potreba siblinga tipičnog razvoja i kreiranja odgovarajućih programa podrške.
AB  - T he aim of this paper is to review the available literature in order to select and analyze works whose research focuses on support programs and their effects on siblings of children with developmental disabilities. Google Scholar and the service of the Serbian Library Consortium for Coordinated Acquisition - KOBSON were used in the literature review. 11 papers were analyzed. Various support programs for siblings of children with disabilities have a positive impact on their functioning. The greatest effects were observed in the area of better understanding of the situation of siblings with developmental disabilities, improving the quality of sibling relationships, improving self-image and coping strategies, and reducing feelings of isolation and behavioral problems. A tendency toward early identification of the needs of typically developing siblings and the creation of appropriate support programs was noted.
PB  - Društvo defektologa Srbije i Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
T2  - Beogradska defektološka škola
T1  - Programi podrške za siblinge dece sa smetnjama u razvoju: Pregled literature
T1  - Support programs for siblings of children with disabilities: a literature review
EP  - 55
IS  - 3
SP  - 41
VL  - 29
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5417
ER  - 
@article{
author = "Pap, Timea and Sretenović, Ivana and Nedović, Goran and Ilić-Stošović, Danijela",
year = "2023",
abstract = "Cilj ovog rada je da se pregledom dostupne literature izdvoje i analiziraju radovi čiji su predmet istraživanja programi podrške i njihovi efekti na siblinge dece sa smetnjama u razvoju. Pri pregledu literature korišćeni su Google Scholar i servis Konzorcijuma biblioteka Srbije za objedinjenu nabavku – KOBSON. Analizirano je 11 radova. Različiti programi podrške siblinzima dece sa smetnjama u razvoju daju pozitivne efekte na njihovo funkcionisanje. Najveći efekti su uočeni u oblasti većeg razumevanja stanja siblinga sa smetnjama u razvoju, povećanja kvaliteta sibling odnosa, unapređenja slike o sebi i strategija suočavanja sa problemima, kao i smanjenja osećaja izolacije i problema u ponašanju. Uočena je težnja za ranu identifikaciji potreba siblinga tipičnog razvoja i kreiranja odgovarajućih programa podrške., T he aim of this paper is to review the available literature in order to select and analyze works whose research focuses on support programs and their effects on siblings of children with developmental disabilities. Google Scholar and the service of the Serbian Library Consortium for Coordinated Acquisition - KOBSON were used in the literature review. 11 papers were analyzed. Various support programs for siblings of children with disabilities have a positive impact on their functioning. The greatest effects were observed in the area of better understanding of the situation of siblings with developmental disabilities, improving the quality of sibling relationships, improving self-image and coping strategies, and reducing feelings of isolation and behavioral problems. A tendency toward early identification of the needs of typically developing siblings and the creation of appropriate support programs was noted.",
publisher = "Društvo defektologa Srbije i Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Beogradska defektološka škola",
title = "Programi podrške za siblinge dece sa smetnjama u razvoju: Pregled literature, Support programs for siblings of children with disabilities: a literature review",
pages = "55-41",
number = "3",
volume = "29",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5417"
}
Pap, T., Sretenović, I., Nedović, G.,& Ilić-Stošović, D.. (2023). Programi podrške za siblinge dece sa smetnjama u razvoju: Pregled literature. in Beogradska defektološka škola
Društvo defektologa Srbije i Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 29(3), 41-55.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5417
Pap T, Sretenović I, Nedović G, Ilić-Stošović D. Programi podrške za siblinge dece sa smetnjama u razvoju: Pregled literature. in Beogradska defektološka škola. 2023;29(3):41-55.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5417 .
Pap, Timea, Sretenović, Ivana, Nedović, Goran, Ilić-Stošović, Danijela, "Programi podrške za siblinge dece sa smetnjama u razvoju: Pregled literature" in Beogradska defektološka škola, 29, no. 3 (2023):41-55,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5417 .

Iskustva braće i sestara dece sa smetnjama u razvoju: pregled literature

Pap, Timea

(2022)

TY  - THES
AU  - Pap, Timea
PY  - 2022
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5214
AB  - Циљ: Циљ овог рада био је да се прегледом доступне литературе изврши анализа искуства браће и сестара деце са сметњама у развоју у домену академског, социјалног и емоционалног прилагођавања.
Методе: За претрагу литературе коришћен је Google Aкадемик претраживач, а применом критеријума селекције издвојено је 20 радова који су детаљније анализирани.
Посебна пажња приликом анализе радова посвећена је процени социо-емоционалног и академског прилагођавања браће и сестара деце са сметњама у развоју, факторима ризика и отпорности за наведене домене прилагођавања, као и доступним програмима подршке браћи и сестрама деце са сметњама у развоју и ефектима истих на њихово прилагођавање.
Резултати: Када је реч о социо-емоционалном прилагођавању браће и сестара деце са сметњама у развоју налази студија су подељени, док је академски учинак ове групе деце у нивоу просека. Сви анализирани програми подршке браћи и сестрама деце са сметњама у развоју показали су позитивне ефекте за успешност њиховог прилагођавања.
Закључак: Због повећаног ризика од развоја тешкоћа у прилагођавању браће и сестара деце са сметњама у развоју, од велике је важности проценити њихове потребе за подршком и адекватно и благовремено одговорити на њих.
AB  - Purpose: The purpose of this paper was to review and analyze the available literature about the experiences of siblings of children with developmental disabilities in the domain of their academic, social and emotional adjustment.
Metods: During an examination of the publications, the Google Scholar browser was used. By applying the selection criteria, 20 studies were singled out and analyzed in more detail.
During the analysis of this studies, focus was on the assessment of the socio-emotional and academic adjustment of siblings of children with developmental disabilities, risk and resilience factors for the mentioned domains of adjustment, as well as available support programs for siblings of children with developmental disabilities and their effects on their adjustment.
Results: When it comes to the socio-emotional adjustment of siblings of children with developmental disabilities, the findings of the studies stand diverged, while the academic performance of this group of children is at the average level. All analyzed support programs for siblings of children with developmental disabilities showed positive effects on their adjustment.
Conclusion: Due to the increased risk of developing difficulties in the adjustment of siblings of children with developmental disabilities, it is of great value to assess their needs for support and respond to them promptly.
T1  - Iskustva braće i sestara dece sa smetnjama u razvoju: pregled literature
EP  - 51
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5214
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Pap, Timea",
year = "2022",
abstract = "Циљ: Циљ овог рада био је да се прегледом доступне литературе изврши анализа искуства браће и сестара деце са сметњама у развоју у домену академског, социјалног и емоционалног прилагођавања.
Методе: За претрагу литературе коришћен је Google Aкадемик претраживач, а применом критеријума селекције издвојено је 20 радова који су детаљније анализирани.
Посебна пажња приликом анализе радова посвећена је процени социо-емоционалног и академског прилагођавања браће и сестара деце са сметњама у развоју, факторима ризика и отпорности за наведене домене прилагођавања, као и доступним програмима подршке браћи и сестрама деце са сметњама у развоју и ефектима истих на њихово прилагођавање.
Резултати: Када је реч о социо-емоционалном прилагођавању браће и сестара деце са сметњама у развоју налази студија су подељени, док је академски учинак ове групе деце у нивоу просека. Сви анализирани програми подршке браћи и сестрама деце са сметњама у развоју показали су позитивне ефекте за успешност њиховог прилагођавања.
Закључак: Због повећаног ризика од развоја тешкоћа у прилагођавању браће и сестара деце са сметњама у развоју, од велике је важности проценити њихове потребе за подршком и адекватно и благовремено одговорити на њих., Purpose: The purpose of this paper was to review and analyze the available literature about the experiences of siblings of children with developmental disabilities in the domain of their academic, social and emotional adjustment.
Metods: During an examination of the publications, the Google Scholar browser was used. By applying the selection criteria, 20 studies were singled out and analyzed in more detail.
During the analysis of this studies, focus was on the assessment of the socio-emotional and academic adjustment of siblings of children with developmental disabilities, risk and resilience factors for the mentioned domains of adjustment, as well as available support programs for siblings of children with developmental disabilities and their effects on their adjustment.
Results: When it comes to the socio-emotional adjustment of siblings of children with developmental disabilities, the findings of the studies stand diverged, while the academic performance of this group of children is at the average level. All analyzed support programs for siblings of children with developmental disabilities showed positive effects on their adjustment.
Conclusion: Due to the increased risk of developing difficulties in the adjustment of siblings of children with developmental disabilities, it is of great value to assess their needs for support and respond to them promptly.",
title = "Iskustva braće i sestara dece sa smetnjama u razvoju: pregled literature",
pages = "51-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5214"
}
Pap, T.. (2022). Iskustva braće i sestara dece sa smetnjama u razvoju: pregled literature. , 1-51.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5214
Pap T. Iskustva braće i sestara dece sa smetnjama u razvoju: pregled literature. 2022;:1-51.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5214 .
Pap, Timea, "Iskustva braće i sestara dece sa smetnjama u razvoju: pregled literature" (2022):1-51,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5214 .