Čelarević, Dragana

Link to this page

Authority KeyName Variants
b0a80279-79a2-4c58-83fc-365fb7f82d35
  • Čelarević, Dragana (1)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Procena razvojnih sposobnosti i podrška dečaku sa PDD-NOS

Đurić-Zdravković, Aleksandra; Bokun, Aleksandra; Čelarević, Dragana; Dragović, Sandra

(Društvo defektologa Srbije, 2019)

TY  - CONF
AU  - Đurić-Zdravković, Aleksandra
AU  - Bokun, Aleksandra
AU  - Čelarević, Dragana
AU  - Dragović, Sandra
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3048
AB  - U Službenom glasniku Republike Srbije br. 74/2018 objavljen je novi
Pravilnik o bližim uputstvima za utvrđivanje prava na individualni obrazovni
plan, njegovu primenu i vrednovanje. Novi članovi Pravilnika podrazumevali su
potrebu za dopunom dosadašnje dokumentacije koja je činila sadržaj IOP-a. Ovaj
rad ima za cilj da prikaže mogućnost procene razvojnih sposobnosti
petogodišnjeg dečaka s dijagnozom F84.9 Nespecifikovani pervazivni poremećaj
razvoja (PDD-NOS) prema još uvek aktuelnoj ICD-10. Objavljivanjem
dijagnostičkog priručnika DSM-V, navedena dijagnostička kategorija integriše
se sa srodnom simptomatologijom u Poremećaj iz spektra autizma. Rezultati
procene sposobnosti dečaka koja je izvršena uz pomoć Battelle Developmental
Inventory 2nd Edition (Newborg, 2005), uvršteni su u Pedagoški profil u kojem
su utvrđena područja u kojima je potrebna dodatna podrška i u Plan mera
individualizacije. Navedeni instrument testira pet razvojnih domena
utvrđujući jake strane i potrebe u socijalnom, adaptivnom, motoričkom,
komunikacijskom i kognitivnom skupu veština. Za potrebe ovog rada biće
navedeni samo neki rezultati procene pretočeni u odgovarajuće segmente obavezne
dokumentacije, kao primeri. U okviru socijalnog razvoja detektovano je da
samostalni socijalni kontakt dečak češće ostvaruje sa odraslima, nego sa decom
iz grupe. U okviru podrške, predlaže se da se socijalni kontakt sa vršnjacima
podstiče uz strukturisanu igru i dečakove preferentne aktivnosti, zbog lakše
obrade tranzicija između starih i novih signala. Procena govora i komunikacije
detektuje da dečak koristi jednostavne rečenice sastavljene od subjekta i
predikata, a u polju podrške planira se podsticanje pravilnog naglašavanja
slogova u rečima, uz uvođenje predloga u ekspresivni govor. Planiranom
procenom i merama podrške moguće je sa velikom sigurnošću utvrditi spremnost
dečaka za nastavak školovanja u redovnom sistemu i potrebu za dodatnim
obrazovnim uslugama.
PB  - Društvo defektologa Srbije
C3  - Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
T1  - Procena razvojnih sposobnosti i podrška dečaku sa PDD-NOS
EP  - 71
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3048
ER  - 
@conference{
author = "Đurić-Zdravković, Aleksandra and Bokun, Aleksandra and Čelarević, Dragana and Dragović, Sandra",
year = "2019",
abstract = "U Službenom glasniku Republike Srbije br. 74/2018 objavljen je novi
Pravilnik o bližim uputstvima za utvrđivanje prava na individualni obrazovni
plan, njegovu primenu i vrednovanje. Novi članovi Pravilnika podrazumevali su
potrebu za dopunom dosadašnje dokumentacije koja je činila sadržaj IOP-a. Ovaj
rad ima za cilj da prikaže mogućnost procene razvojnih sposobnosti
petogodišnjeg dečaka s dijagnozom F84.9 Nespecifikovani pervazivni poremećaj
razvoja (PDD-NOS) prema još uvek aktuelnoj ICD-10. Objavljivanjem
dijagnostičkog priručnika DSM-V, navedena dijagnostička kategorija integriše
se sa srodnom simptomatologijom u Poremećaj iz spektra autizma. Rezultati
procene sposobnosti dečaka koja je izvršena uz pomoć Battelle Developmental
Inventory 2nd Edition (Newborg, 2005), uvršteni su u Pedagoški profil u kojem
su utvrđena područja u kojima je potrebna dodatna podrška i u Plan mera
individualizacije. Navedeni instrument testira pet razvojnih domena
utvrđujući jake strane i potrebe u socijalnom, adaptivnom, motoričkom,
komunikacijskom i kognitivnom skupu veština. Za potrebe ovog rada biće
navedeni samo neki rezultati procene pretočeni u odgovarajuće segmente obavezne
dokumentacije, kao primeri. U okviru socijalnog razvoja detektovano je da
samostalni socijalni kontakt dečak češće ostvaruje sa odraslima, nego sa decom
iz grupe. U okviru podrške, predlaže se da se socijalni kontakt sa vršnjacima
podstiče uz strukturisanu igru i dečakove preferentne aktivnosti, zbog lakše
obrade tranzicija između starih i novih signala. Procena govora i komunikacije
detektuje da dečak koristi jednostavne rečenice sastavljene od subjekta i
predikata, a u polju podrške planira se podsticanje pravilnog naglašavanja
slogova u rečima, uz uvođenje predloga u ekspresivni govor. Planiranom
procenom i merama podrške moguće je sa velikom sigurnošću utvrditi spremnost
dečaka za nastavak školovanja u redovnom sistemu i potrebu za dodatnim
obrazovnim uslugama.",
publisher = "Društvo defektologa Srbije",
journal = "Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije",
title = "Procena razvojnih sposobnosti i podrška dečaku sa PDD-NOS",
pages = "71",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3048"
}
Đurić-Zdravković, A., Bokun, A., Čelarević, D.,& Dragović, S.. (2019). Procena razvojnih sposobnosti i podrška dečaku sa PDD-NOS. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
Društvo defektologa Srbije..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3048
Đurić-Zdravković A, Bokun A, Čelarević D, Dragović S. Procena razvojnih sposobnosti i podrška dečaku sa PDD-NOS. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije. 2019;:null-71.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3048 .
Đurić-Zdravković, Aleksandra, Bokun, Aleksandra, Čelarević, Dragana, Dragović, Sandra, "Procena razvojnih sposobnosti i podrška dečaku sa PDD-NOS" in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije (2019),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3048 .