Milošević, Simonida

Link to this page

Authority KeyName Variants
1468cfab-4a09-4870-983c-62bca28e19a4
  • Milošević, Simonida (4)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Trening socijalnih veština sa učenicima sa Aspergerovim sindromom/visokofunkcionalnim autizmom

Banković, Slobodan; Vidojković, Sara; Antonijević, Marina; Milošević, Simonida

(Društvo defektologa Srbije, 2023)

TY  - CONF
AU  - Banković, Slobodan
AU  - Vidojković, Sara
AU  - Antonijević, Marina
AU  - Milošević, Simonida
PY  - 2023
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5042
AB  - Deficiti u domenu socijalnih veština kod učenika sa Aspergerovim sindromom/visokofunkcionalnim autizmom mogu dovesti do pojave vršnjačkog odbacivanja, rizika da budu žrtve vršnjačkog nasilja, anksioznosti i depresije.
Trening socijalnih veština predstavlja jednu od potencijalnih intervencija kojom se može unaprediti socijalno funkcionisanje dece, ali se pregledom dostupne literature uočava nedovoljan broj radova na teritoriji Republike Srbije u vezi sa primenom treninga u ovoj populaciji učenika.
Cilj ovog rada je da se predstavi grupni trening socijalnih veština za učenike sa Aspergerovim sindromom/visokofunkcionalnim autizmom koji se realizuje u Osnovnoj školi za učenike sa smetnjama u razvoju i invaliditetom „Miloje Pavlović“, u Beogradu.
Realizacija treninga se oslanja na metodologiju dr Džeda Bejkera, jednog od poznatijih autora u oblasti treninga socijalnih veština dece sa poremećajem iz spektra autizma. Nakon aktivnosti procene socijalnih veština koje je potrebno razvijati i unapređivati, određuju se adekvatne strategije koje bi bile najefikasnije za podučavanje.
Direktan rad sa decom odvija se kroz strukturisano učenje koje podrazumeva identifikovanje potrebe za učenje određene veštine, davanje didaktičkih instrukcija, modelovanje, igranje uloga i vežbanja unutar i van grupe. Trening se na ovaj način realizuje dva puta nedeljno, za dve grupe učenika (mlađi i stariji školski uzrast) u trajanju od 60 minuta.
Dosadašanja primena treninga i procena njegove socijalne validnosti iz perspektive roditelja ukazuju na to da je trening prihvatljiv i efikasan način za unapređivanje socijalnog funkcionisanja ove dece.
PB  - Društvo defektologa Srbije
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
C3  - Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023
T1  - Trening socijalnih veština sa učenicima sa Aspergerovim sindromom/visokofunkcionalnim autizmom
EP  - 56
SP  - 56
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5042
ER  - 
@conference{
author = "Banković, Slobodan and Vidojković, Sara and Antonijević, Marina and Milošević, Simonida",
year = "2023",
abstract = "Deficiti u domenu socijalnih veština kod učenika sa Aspergerovim sindromom/visokofunkcionalnim autizmom mogu dovesti do pojave vršnjačkog odbacivanja, rizika da budu žrtve vršnjačkog nasilja, anksioznosti i depresije.
Trening socijalnih veština predstavlja jednu od potencijalnih intervencija kojom se može unaprediti socijalno funkcionisanje dece, ali se pregledom dostupne literature uočava nedovoljan broj radova na teritoriji Republike Srbije u vezi sa primenom treninga u ovoj populaciji učenika.
Cilj ovog rada je da se predstavi grupni trening socijalnih veština za učenike sa Aspergerovim sindromom/visokofunkcionalnim autizmom koji se realizuje u Osnovnoj školi za učenike sa smetnjama u razvoju i invaliditetom „Miloje Pavlović“, u Beogradu.
Realizacija treninga se oslanja na metodologiju dr Džeda Bejkera, jednog od poznatijih autora u oblasti treninga socijalnih veština dece sa poremećajem iz spektra autizma. Nakon aktivnosti procene socijalnih veština koje je potrebno razvijati i unapređivati, određuju se adekvatne strategije koje bi bile najefikasnije za podučavanje.
Direktan rad sa decom odvija se kroz strukturisano učenje koje podrazumeva identifikovanje potrebe za učenje određene veštine, davanje didaktičkih instrukcija, modelovanje, igranje uloga i vežbanja unutar i van grupe. Trening se na ovaj način realizuje dva puta nedeljno, za dve grupe učenika (mlađi i stariji školski uzrast) u trajanju od 60 minuta.
Dosadašanja primena treninga i procena njegove socijalne validnosti iz perspektive roditelja ukazuju na to da je trening prihvatljiv i efikasan način za unapređivanje socijalnog funkcionisanja ove dece.",
publisher = "Društvo defektologa Srbije, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023",
title = "Trening socijalnih veština sa učenicima sa Aspergerovim sindromom/visokofunkcionalnim autizmom",
pages = "56-56",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5042"
}
Banković, S., Vidojković, S., Antonijević, M.,& Milošević, S.. (2023). Trening socijalnih veština sa učenicima sa Aspergerovim sindromom/visokofunkcionalnim autizmom. in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023
Društvo defektologa Srbije., 56-56.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5042
Banković S, Vidojković S, Antonijević M, Milošević S. Trening socijalnih veština sa učenicima sa Aspergerovim sindromom/visokofunkcionalnim autizmom. in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023. 2023;:56-56.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5042 .
Banković, Slobodan, Vidojković, Sara, Antonijević, Marina, Milošević, Simonida, "Trening socijalnih veština sa učenicima sa Aspergerovim sindromom/visokofunkcionalnim autizmom" in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023 (2023):56-56,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5042 .

Nastavnička procena teškoća u domenu pažnje kod dece mlađeg školskog uzrasta

Buha, Nataša; Milošević, Simonida; Gligorović, Milica

(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2020)

TY  - CONF
AU  - Buha, Nataša
AU  - Milošević, Simonida
AU  - Gligorović, Milica
PY  - 2020
UR  - http://www.icf.fasper.bg.ac.rs/zbornici/20201221_1-ZBORNIK-RADOVA-SKUP-NAC_2020.pdf
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3449
AB  - The aim of this research is to determine the
relationship between teacher and direct assessment of the presence of attentional difficulties in younger school-aged children.
Thirty-eight children (42.1% of girls), aged between 7 and 11 years (expressed in months: M=106.2, SD=13.05) participated in the research. They attend I-IV grade of primary
school.
According to teacher’s opinion based on the observation of the child’s attention during school activities, the participants were grouped into two categories: attentive
(44.7%) and inattentive (55.3%) students.
Direct assessment of attention was conducted using tasks for assessing the span, maintenance and selectivity of attention that are part of the Protocol for the Assessment of Cognitive Abilities. Data on the presence
of ADHD symptoms were collected using a diagnostic interview of ADHD in children (ACE).
The analysis of the results revealed
statistically significant differences between groups of students who were characterized by teachers as attentive and inattentive on the attention span (p = 0.010) and selectivity
(p = 0.021) of visual attention.
The correlation between indirect and direct assessment of attention is statistically
significant in the domains of nonverbal auditory attention, attention maintenance and the number of errors on the task of selectivity of visual attention.
AB  - Cilj ovog istraživanja je da se utvrdi odnos između nastavničke i direktne procene prisustva teškoća u domenu pažnje kod dece mlađeg školskog uzrasta. U istraživanju je učestvovalo trideset osmoro ispitanika (42,1% devojčica), uzrasta 7-11 godina (izraženo u mesecima, AS = 106,21, SD = 13,05), učenika I-IV raz- reda osnovne škole. Na osnovu mišljenja nastavnika, zasnovanog na opservaciji pažnje deteta tokom školskih aktivnosti, ispitanici su grupisani u dve kategorije: pažljivi (44,7%) i nepažljivi (55,3%) učenici. Direktna procena pažnje sprovedena je primenom zadataka za procenu raspona, održavanja i selektivnosti pažnje koji pripadaju Protokolu za procenu kogni- tivnih sposobnosti. Podaci o prisustvu simptoma ADHD prikupljeni su pomoću Intervjua za evaluaciju prisustva ADHD kod dece. Analizom rezultata utvrđene su statistički značajne razlike među grupama učenika koje su nastavnici okarakterisali kao pažljive i nepažljive u dome- nu raspona (p = 0,010) i selektivnosti (p = 0,021) vizuelne pažnje. Korelacija rezultata Intervjua za evaluaciju prisustva ADHD kod dece i direktne pro- cene pažnje je statistički značajna u domenima neverbalne auditivne pažnje, održavanja pažnje i broja grešaka tokom rešavanja zadatka selektivnosti vizuelne pažnje.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
C3  - Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova
T1  - Nastavnička procena teškoća u domenu pažnje kod dece mlađeg školskog uzrasta
T1  - Teacher assessment of difficulties in the field of attention in younger school,aged
EP  - 61
SP  - 55
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3449
ER  - 
@conference{
author = "Buha, Nataša and Milošević, Simonida and Gligorović, Milica",
year = "2020",
abstract = "The aim of this research is to determine the
relationship between teacher and direct assessment of the presence of attentional difficulties in younger school-aged children.
Thirty-eight children (42.1% of girls), aged between 7 and 11 years (expressed in months: M=106.2, SD=13.05) participated in the research. They attend I-IV grade of primary
school.
According to teacher’s opinion based on the observation of the child’s attention during school activities, the participants were grouped into two categories: attentive
(44.7%) and inattentive (55.3%) students.
Direct assessment of attention was conducted using tasks for assessing the span, maintenance and selectivity of attention that are part of the Protocol for the Assessment of Cognitive Abilities. Data on the presence
of ADHD symptoms were collected using a diagnostic interview of ADHD in children (ACE).
The analysis of the results revealed
statistically significant differences between groups of students who were characterized by teachers as attentive and inattentive on the attention span (p = 0.010) and selectivity
(p = 0.021) of visual attention.
The correlation between indirect and direct assessment of attention is statistically
significant in the domains of nonverbal auditory attention, attention maintenance and the number of errors on the task of selectivity of visual attention., Cilj ovog istraživanja je da se utvrdi odnos između nastavničke i direktne procene prisustva teškoća u domenu pažnje kod dece mlađeg školskog uzrasta. U istraživanju je učestvovalo trideset osmoro ispitanika (42,1% devojčica), uzrasta 7-11 godina (izraženo u mesecima, AS = 106,21, SD = 13,05), učenika I-IV raz- reda osnovne škole. Na osnovu mišljenja nastavnika, zasnovanog na opservaciji pažnje deteta tokom školskih aktivnosti, ispitanici su grupisani u dve kategorije: pažljivi (44,7%) i nepažljivi (55,3%) učenici. Direktna procena pažnje sprovedena je primenom zadataka za procenu raspona, održavanja i selektivnosti pažnje koji pripadaju Protokolu za procenu kogni- tivnih sposobnosti. Podaci o prisustvu simptoma ADHD prikupljeni su pomoću Intervjua za evaluaciju prisustva ADHD kod dece. Analizom rezultata utvrđene su statistički značajne razlike među grupama učenika koje su nastavnici okarakterisali kao pažljive i nepažljive u dome- nu raspona (p = 0,010) i selektivnosti (p = 0,021) vizuelne pažnje. Korelacija rezultata Intervjua za evaluaciju prisustva ADHD kod dece i direktne pro- cene pažnje je statistički značajna u domenima neverbalne auditivne pažnje, održavanja pažnje i broja grešaka tokom rešavanja zadatka selektivnosti vizuelne pažnje.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova",
title = "Nastavnička procena teškoća u domenu pažnje kod dece mlađeg školskog uzrasta, Teacher assessment of difficulties in the field of attention in younger school,aged",
pages = "61-55",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3449"
}
Buha, N., Milošević, S.,& Gligorović, M.. (2020). Nastavnička procena teškoća u domenu pažnje kod dece mlađeg školskog uzrasta. in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 55-61.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3449
Buha N, Milošević S, Gligorović M. Nastavnička procena teškoća u domenu pažnje kod dece mlađeg školskog uzrasta. in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova. 2020;:55-61.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3449 .
Buha, Nataša, Milošević, Simonida, Gligorović, Milica, "Nastavnička procena teškoća u domenu pažnje kod dece mlađeg školskog uzrasta" in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova (2020):55-61,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3449 .

odnos pažnje i pola kod dece mlađeg školskog uzrasta

Gligorović, Milica; Milošević, Simonida; Buha, Nataša

(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2020)

TY  - CONF
AU  - Gligorović, Milica
AU  - Milošević, Simonida
AU  - Buha, Nataša
PY  - 2020
UR  - http://www.icf.fasper.bg.ac.rs/zbornici/20201221_1-ZBORNIK-RADOVA-SKUP-NAC_2020.pd
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3448
AB  - The aim of this research is to determine the relationship between gender and success in attention assessment tasks in younger school-aged children.
Fifty-two children participated in the study
(46,2% of girls), aged between 7 and 11 years (expressed in months, M=106.9, SD=12.0) who attend I-IV grades of primary school.
Direct assessment of attention was
conducted using tasks for assessing the span, maintenance and selectivity of attention. These tasks are part of The Protocol for the Assessment of Cognitive Abilities.
The analysis of the relationship between gender and overall score on attention assessment tasks revealed the existence of a statistically significant difference in the
achievement (p = 0.043). Using two-way
analysis of variance, it was determined that gender (p = 0.018) and age (p = 0.002) are statistically important factors of achievement on tasks assessing attention.
Detailed analysis showed that the difference
in the overall score is based on better results of girls on the selectivity of visual attention tasks, while the differences in mean values on the span tasks and attention maintenance are
noticeable, but not statistically significant
AB  - Cilj ovog istraživanja su da se utvrdi odnos pola i uspešnosti na zadacima za procenu pažnje kod dece mlađeg školskog uzrasta. U istraživanju je učestvovalo pedeset dvoje ispitanika (46,2% devojčica), uzrasta 7-11 godina (izraženo u mesecima, AS=106, 9, SD=12,0), učenika I-IV raz- reda osnovne škole. Direktna procena pažnje sprovedena je primenom zadataka za procenu raspona, održavanja i selektivnosti pažnje koji pripadaju Protokolu za procenu kogni- tivnih sposobnosti. Analizom odnosa pola i ukupnog skora na zadacima za procenu pažnje utvrđeno je postojanje statistički značajne razlike u postignućima devojčica i deča- ka (p=0,043). Primenom dvofaktorske analize varijanse utvrđeno je da su pol (p=0,018) i uzrast (p=0,002) statistički značajni činioci postignuća na za- dacima za procenu pažnje. Detaljnijom analizom utvrđeno je da razlika u ukup- nom skoru počiva na boljim rezultatima devojčica na zadacima selektivno- sti vizuelne pažnje, dok su razlike srednjih vrednosti na zadacima raspona i održavanja pažnje uočljive, ali ne i statistički značajne.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
C3  - Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova
T1  - odnos pažnje i pola kod dece mlađeg školskog uzrasta
T1  - Relationship between gender and attention in younger school,aged children
EP  - 54
SP  - 49
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3448
ER  - 
@conference{
author = "Gligorović, Milica and Milošević, Simonida and Buha, Nataša",
year = "2020",
abstract = "The aim of this research is to determine the relationship between gender and success in attention assessment tasks in younger school-aged children.
Fifty-two children participated in the study
(46,2% of girls), aged between 7 and 11 years (expressed in months, M=106.9, SD=12.0) who attend I-IV grades of primary school.
Direct assessment of attention was
conducted using tasks for assessing the span, maintenance and selectivity of attention. These tasks are part of The Protocol for the Assessment of Cognitive Abilities.
The analysis of the relationship between gender and overall score on attention assessment tasks revealed the existence of a statistically significant difference in the
achievement (p = 0.043). Using two-way
analysis of variance, it was determined that gender (p = 0.018) and age (p = 0.002) are statistically important factors of achievement on tasks assessing attention.
Detailed analysis showed that the difference
in the overall score is based on better results of girls on the selectivity of visual attention tasks, while the differences in mean values on the span tasks and attention maintenance are
noticeable, but not statistically significant, Cilj ovog istraživanja su da se utvrdi odnos pola i uspešnosti na zadacima za procenu pažnje kod dece mlađeg školskog uzrasta. U istraživanju je učestvovalo pedeset dvoje ispitanika (46,2% devojčica), uzrasta 7-11 godina (izraženo u mesecima, AS=106, 9, SD=12,0), učenika I-IV raz- reda osnovne škole. Direktna procena pažnje sprovedena je primenom zadataka za procenu raspona, održavanja i selektivnosti pažnje koji pripadaju Protokolu za procenu kogni- tivnih sposobnosti. Analizom odnosa pola i ukupnog skora na zadacima za procenu pažnje utvrđeno je postojanje statistički značajne razlike u postignućima devojčica i deča- ka (p=0,043). Primenom dvofaktorske analize varijanse utvrđeno je da su pol (p=0,018) i uzrast (p=0,002) statistički značajni činioci postignuća na za- dacima za procenu pažnje. Detaljnijom analizom utvrđeno je da razlika u ukup- nom skoru počiva na boljim rezultatima devojčica na zadacima selektivno- sti vizuelne pažnje, dok su razlike srednjih vrednosti na zadacima raspona i održavanja pažnje uočljive, ali ne i statistički značajne.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova",
title = "odnos pažnje i pola kod dece mlađeg školskog uzrasta, Relationship between gender and attention in younger school,aged children",
pages = "54-49",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3448"
}
Gligorović, M., Milošević, S.,& Buha, N.. (2020). odnos pažnje i pola kod dece mlađeg školskog uzrasta. in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 49-54.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3448
Gligorović M, Milošević S, Buha N. odnos pažnje i pola kod dece mlađeg školskog uzrasta. in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova. 2020;:49-54.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3448 .
Gligorović, Milica, Milošević, Simonida, Buha, Nataša, "odnos pažnje i pola kod dece mlađeg školskog uzrasta" in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova (2020):49-54,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3448 .

Odnos pažnje, inhibicije i akademskog postignuća kod dece mlađeg školskog uzrasta

Milošević, Simonida

(2020)

TY  - THES
AU  - Milošević, Simonida
PY  - 2020
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3940
AB  - Млађи школски узраст је динамичан период живота у коме се одвија низ развојних промена у области неуропсихичких функција. Школско постигнуће и школски успех односи се на степен овладавања ученика знањима, интелектуалним и практичним вештинама, когнитивним стратегијама неопходним за извршавање задатака и савладавање градива које је предвиђено школским планом и програмом, различитих школских дисциплина.
Циљ рада је да се увидом у доступну литературу сагледа однос пажње и инхибиције, као и њихов утицај на академско постигнуће деце млађег школског узраста.
Пажња представља базичну психичку функцију, која игра веома значајну улогу у процесу обраде информација, учествујући у активној селекцији стимулуса, чији је значај условљен како индивидуалним преференцијама, мотивацијом и когнитивним стратегијама које појединац користи тако и спољашњим карактеристикама стимулуса. Инхибиторна контрола (инхибиција) представља основни механизам регулације понашања који занемаривањем дистрактора, супресијом предоминантног одговора и елиминацијом ирелевантних садржаја омогућава фокус на постављени циљ.
На основу увида у доступну литературу пронађено је да пажња и инхибиција играју значајну улогу у академском постигнућу, посебно у области читања писања и математичких вештина. Налази о односу инхибиције и матемстичког постигнућа су неусаглашени. Инхибиторна контрола процењивана на раном узрасту може предвиђати будући академски успех и квалитет пажње. Највећи број истраживања у овој области у оквиру узорка обухватио је децу са AD/HD-ом. Деца са AD/HD-ом имају изразите потешкоће у области пажње и инхибиције што се одражава на њихово лошије академско постигнуће, што је и утврђено одређеним бројем истраживања.
AB  - Younger school aged is dynamic period of life during which there are a number of developmental changes, especially in the field of neuropsychic functions. Academic achievement represent extent of student’s ability to master knowledge, intellectual and practical skills, cognitive strategies estimated by different school plans, programs and disciplines.
Main aim of this paper is to look at the relationship between attention and inhibition, as well as their impact on the academic achievement of young school-aged children, by reviewing the available literature.
Attention is a basic psychological function, which plays a very important role in the process of information processing, participating in the active selection of stimuli, whose importance is conditioned by individual preferences, motivation and cognitive strategies used by the individual and external characteristics of the stimulus. Inhibitory control (inhibition) is a basic mechanism of behavioral regulation which, by neglecting the distractor, suppressing the predominant response and eliminating irrelevant contents, enables focus on the set goal.
Based on the review of the available literature, it was found that attention and inhibition play a significant role in academic achievement, especially in the field of reading writing and mathematical skills. Findings on the relationship between inhibition and mathematical achievement are inconsistent. Inhibitory control assessed at an early age may predict future academic success and quality of attention. The largest number of studies in this area within the sample included children with AD/HD. Children with AD/HD have marked difficulties in attention and inhibition, which is reflected in their poorer academic achievement, which has been determined by a number of studies.
T1  - Odnos pažnje, inhibicije i akademskog postignuća kod dece mlađeg školskog uzrasta
EP  - 52
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3940
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Milošević, Simonida",
year = "2020",
abstract = "Млађи школски узраст је динамичан период живота у коме се одвија низ развојних промена у области неуропсихичких функција. Школско постигнуће и школски успех односи се на степен овладавања ученика знањима, интелектуалним и практичним вештинама, когнитивним стратегијама неопходним за извршавање задатака и савладавање градива које је предвиђено школским планом и програмом, различитих школских дисциплина.
Циљ рада је да се увидом у доступну литературу сагледа однос пажње и инхибиције, као и њихов утицај на академско постигнуће деце млађег школског узраста.
Пажња представља базичну психичку функцију, која игра веома значајну улогу у процесу обраде информација, учествујући у активној селекцији стимулуса, чији је значај условљен како индивидуалним преференцијама, мотивацијом и когнитивним стратегијама које појединац користи тако и спољашњим карактеристикама стимулуса. Инхибиторна контрола (инхибиција) представља основни механизам регулације понашања који занемаривањем дистрактора, супресијом предоминантног одговора и елиминацијом ирелевантних садржаја омогућава фокус на постављени циљ.
На основу увида у доступну литературу пронађено је да пажња и инхибиција играју значајну улогу у академском постигнућу, посебно у области читања писања и математичких вештина. Налази о односу инхибиције и матемстичког постигнућа су неусаглашени. Инхибиторна контрола процењивана на раном узрасту може предвиђати будући академски успех и квалитет пажње. Највећи број истраживања у овој области у оквиру узорка обухватио је децу са AD/HD-ом. Деца са AD/HD-ом имају изразите потешкоће у области пажње и инхибиције што се одражава на њихово лошије академско постигнуће, што је и утврђено одређеним бројем истраживања., Younger school aged is dynamic period of life during which there are a number of developmental changes, especially in the field of neuropsychic functions. Academic achievement represent extent of student’s ability to master knowledge, intellectual and practical skills, cognitive strategies estimated by different school plans, programs and disciplines.
Main aim of this paper is to look at the relationship between attention and inhibition, as well as their impact on the academic achievement of young school-aged children, by reviewing the available literature.
Attention is a basic psychological function, which plays a very important role in the process of information processing, participating in the active selection of stimuli, whose importance is conditioned by individual preferences, motivation and cognitive strategies used by the individual and external characteristics of the stimulus. Inhibitory control (inhibition) is a basic mechanism of behavioral regulation which, by neglecting the distractor, suppressing the predominant response and eliminating irrelevant contents, enables focus on the set goal.
Based on the review of the available literature, it was found that attention and inhibition play a significant role in academic achievement, especially in the field of reading writing and mathematical skills. Findings on the relationship between inhibition and mathematical achievement are inconsistent. Inhibitory control assessed at an early age may predict future academic success and quality of attention. The largest number of studies in this area within the sample included children with AD/HD. Children with AD/HD have marked difficulties in attention and inhibition, which is reflected in their poorer academic achievement, which has been determined by a number of studies.",
title = "Odnos pažnje, inhibicije i akademskog postignuća kod dece mlađeg školskog uzrasta",
pages = "52-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3940"
}
Milošević, S.. (2020). Odnos pažnje, inhibicije i akademskog postignuća kod dece mlađeg školskog uzrasta. , 1-52.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3940
Milošević S. Odnos pažnje, inhibicije i akademskog postignuća kod dece mlađeg školskog uzrasta. 2020;:1-52.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3940 .
Milošević, Simonida, "Odnos pažnje, inhibicije i akademskog postignuća kod dece mlađeg školskog uzrasta" (2020):1-52,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3940 .