Dukanac, Vesna

Link to this page

Authority KeyName Variants
771b0507-18de-4c2a-be0f-896b38812e66
  • Dukanac, Vesna (6)
Projects

Author's Bibliography

Samopoštovanje adolescenata sa teškoćama u emocionalnom i socijalnom razvoju

Popović-Ćitić, Branislava; Bukvić, Lidija; Dukanac, Vesna

(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019)

TY  - CONF
AU  - Popović-Ćitić, Branislava
AU  - Bukvić, Lidija
AU  - Dukanac, Vesna
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3118
AB  - Samoregulacija predstavlja sposobnost upravljanja ponašanjem u procesu 
ostvarivanja ciljeva u okolnostima koje se vremenom menjaju. Imajući u vidu da 
prilagođavanje na uslove realizacije cilja zavisi od prethodnog iskustva, samo regulacija je cikličan proces koji bitno određuje karakteristike emocionalnog ra zvoja. Cilj istraživanja je utvrđivanje odnosa između veština samoregulacije i za dovoljstva akademskom podrškom kod studenata sa invaliditetom. Uzorkom su 
obuhvaćena 84 studenta sa invaliditetom (oštećenjem vida, oštećenjem sluha, 
motoričkim poremećajem, hroničnim oboljenjem i specifičnim teškoćama uče nja). U istraživanju je korišćen Upitnik zadovoljstva studenata sa invaliditetom 
akademskom podrškom i Upitnik za procenu samoregulacije. U obradi dobije nih podataka korišćena je deskriptivna statistika i analiza varijanse. Praćenjem 
postignuća na subskalama Upitnika za procenu samoregulacije zaključeno je da 
studentima sa invaliditetom najveći problem predstavlja planiranje (AS = 27,98; 
Min = 19; Max = 37), a najmanje teškoća se javlja kod procene sprovođenja 
plana (AS = 32,69; Min = 19; Max = 42). Studenti koji pozitivnije procenjuju ve štine samoregulacije zadovoljniji su akademskom podrškom na univerzitetu (p = 
0,008). Posmatrano po domenima, studenti koji se suočavaju sa manje teškoća 
u veštinama traženja opcija (p = 0,005), aktivnostima planiranja (p = 0,035) i 
implementacije plana (p = 0,023) pozitivnije procenjuju kvalitet akademske po drške dobijene na univerzitetu. Sistematizacija podataka o odnosu između ve ština samoregulacije i zadovoljstva akademskom podrškom može da doprinese 
unapređenju položaja studenata sa invaliditetom na univerzitetu. Kako im naj veći problem predstavlja planiranje, a najmanji sprovođenje plana, moglo bi se 
zaključiti da im manjak planova i olakšava njihovu realizacij
AB  - Self-regulation is the ability to manage behavior in the process of achieving goals in 
circumstances that change over time. The adaptation to the conditions of realizing a goal 
depends on previous experience; hence self-regulation is a cyclical process which significantly 
determines the characteristics of emotional development. The aim of this research was to 
determine the relationship between self-regulation skills and satisfaction with academic 
support in students with disability. The sample included 84 students with disability (visual 
impairment, hearing impairment, motor disorder, chronic illness and specific learning 
disability). The Questionnaire on students with disability satisfaction with academic support 
and the Questionnaire for assessing self-regulation were used in this research. Descriptive 
statistics and Variance analysis were used in the analysis of the obtained data. By monitoring 
the achievements on the questionnaire for assessing self-regulation subscales, it was 
determined that planning represented the biggest problem for students with disability (M = 
27.98; Min = 19; Маx = 37), while they had the least problems with the assessment of plan 
implementation (M = 32.69; Min = 19; Маx = 42). Students who assessed self-regulation skills 
more positively were more satisfied with academic support at the University in Serbia (р = 
0.008). With regard to specific domains, students who faced fewer difficulties in looking for 
options (р = 0.005), planning (p = 0.035), and plan implementation (p = 0.023) assessed the 
quality of academic support at the University more positively. Systematization of data on the 
relation between self-regulation skills and satisfaction with academic support can contribute 
to the improvement of the position of students with disabilities at university. With planning 
being their biggest, and plan implementation their least problem, it can be concluded that 
the lack of plans makes their implementation easier
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - 10. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija,
T1  - Samopoštovanje adolescenata sa teškoćama u emocionalnom i socijalnom razvoju
T1  - Misperception of alcohol and illicit drug use in
peers as a risk factor
EP  - 389
SP  - 383
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3118
ER  - 
@conference{
author = "Popović-Ćitić, Branislava and Bukvić, Lidija and Dukanac, Vesna",
year = "2019",
abstract = "Samoregulacija predstavlja sposobnost upravljanja ponašanjem u procesu 
ostvarivanja ciljeva u okolnostima koje se vremenom menjaju. Imajući u vidu da 
prilagođavanje na uslove realizacije cilja zavisi od prethodnog iskustva, samo regulacija je cikličan proces koji bitno određuje karakteristike emocionalnog ra zvoja. Cilj istraživanja je utvrđivanje odnosa između veština samoregulacije i za dovoljstva akademskom podrškom kod studenata sa invaliditetom. Uzorkom su 
obuhvaćena 84 studenta sa invaliditetom (oštećenjem vida, oštećenjem sluha, 
motoričkim poremećajem, hroničnim oboljenjem i specifičnim teškoćama uče nja). U istraživanju je korišćen Upitnik zadovoljstva studenata sa invaliditetom 
akademskom podrškom i Upitnik za procenu samoregulacije. U obradi dobije nih podataka korišćena je deskriptivna statistika i analiza varijanse. Praćenjem 
postignuća na subskalama Upitnika za procenu samoregulacije zaključeno je da 
studentima sa invaliditetom najveći problem predstavlja planiranje (AS = 27,98; 
Min = 19; Max = 37), a najmanje teškoća se javlja kod procene sprovođenja 
plana (AS = 32,69; Min = 19; Max = 42). Studenti koji pozitivnije procenjuju ve štine samoregulacije zadovoljniji su akademskom podrškom na univerzitetu (p = 
0,008). Posmatrano po domenima, studenti koji se suočavaju sa manje teškoća 
u veštinama traženja opcija (p = 0,005), aktivnostima planiranja (p = 0,035) i 
implementacije plana (p = 0,023) pozitivnije procenjuju kvalitet akademske po drške dobijene na univerzitetu. Sistematizacija podataka o odnosu između ve ština samoregulacije i zadovoljstva akademskom podrškom može da doprinese 
unapređenju položaja studenata sa invaliditetom na univerzitetu. Kako im naj veći problem predstavlja planiranje, a najmanji sprovođenje plana, moglo bi se 
zaključiti da im manjak planova i olakšava njihovu realizacij, Self-regulation is the ability to manage behavior in the process of achieving goals in 
circumstances that change over time. The adaptation to the conditions of realizing a goal 
depends on previous experience; hence self-regulation is a cyclical process which significantly 
determines the characteristics of emotional development. The aim of this research was to 
determine the relationship between self-regulation skills and satisfaction with academic 
support in students with disability. The sample included 84 students with disability (visual 
impairment, hearing impairment, motor disorder, chronic illness and specific learning 
disability). The Questionnaire on students with disability satisfaction with academic support 
and the Questionnaire for assessing self-regulation were used in this research. Descriptive 
statistics and Variance analysis were used in the analysis of the obtained data. By monitoring 
the achievements on the questionnaire for assessing self-regulation subscales, it was 
determined that planning represented the biggest problem for students with disability (M = 
27.98; Min = 19; Маx = 37), while they had the least problems with the assessment of plan 
implementation (M = 32.69; Min = 19; Маx = 42). Students who assessed self-regulation skills 
more positively were more satisfied with academic support at the University in Serbia (р = 
0.008). With regard to specific domains, students who faced fewer difficulties in looking for 
options (р = 0.005), planning (p = 0.035), and plan implementation (p = 0.023) assessed the 
quality of academic support at the University more positively. Systematization of data on the 
relation between self-regulation skills and satisfaction with academic support can contribute 
to the improvement of the position of students with disabilities at university. With planning 
being their biggest, and plan implementation their least problem, it can be concluded that 
the lack of plans makes their implementation easier",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - 10. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija,",
title = "Samopoštovanje adolescenata sa teškoćama u emocionalnom i socijalnom razvoju, Misperception of alcohol and illicit drug use in
peers as a risk factor",
pages = "389-383",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3118"
}
Popović-Ćitić, B., Bukvić, L.,& Dukanac, V.. (2019). Samopoštovanje adolescenata sa teškoćama u emocionalnom i socijalnom razvoju. in Zbornik radova - 10. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija,
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 383-389.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3118
Popović-Ćitić B, Bukvić L, Dukanac V. Samopoštovanje adolescenata sa teškoćama u emocionalnom i socijalnom razvoju. in Zbornik radova - 10. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija,. 2019;:383-389.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3118 .
Popović-Ćitić, Branislava, Bukvić, Lidija, Dukanac, Vesna, "Samopoštovanje adolescenata sa teškoćama u emocionalnom i socijalnom razvoju" in Zbornik radova - 10. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, (2019):383-389,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3118 .

Funkcionalnost primarne porodice i zavisnost od droga

Popović-Ćitić, Branislava; Knežević, Ana; Bukvić, Lidija; Dukanac, Vesna

(2016)

TY  - CONF
AU  - Popović-Ćitić, Branislava
AU  - Knežević, Ana
AU  - Bukvić, Lidija
AU  - Dukanac, Vesna
PY  - 2016
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2489
C3  - Zbornik sažetaka
T1  - Funkcionalnost primarne porodice i zavisnost od droga
EP  - 36
SP  - 36
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2489
ER  - 
@conference{
author = "Popović-Ćitić, Branislava and Knežević, Ana and Bukvić, Lidija and Dukanac, Vesna",
year = "2016",
journal = "Zbornik sažetaka",
title = "Funkcionalnost primarne porodice i zavisnost od droga",
pages = "36-36",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2489"
}
Popović-Ćitić, B., Knežević, A., Bukvić, L.,& Dukanac, V.. (2016). Funkcionalnost primarne porodice i zavisnost od droga. in Zbornik sažetaka, 36-36.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2489
Popović-Ćitić B, Knežević A, Bukvić L, Dukanac V. Funkcionalnost primarne porodice i zavisnost od droga. in Zbornik sažetaka. 2016;:36-36.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2489 .
Popović-Ćitić, Branislava, Knežević, Ana, Bukvić, Lidija, Dukanac, Vesna, "Funkcionalnost primarne porodice i zavisnost od droga" in Zbornik sažetaka (2016):36-36,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2489 .

Differences in temperament and character dimensions in adolescents with various conduct disorders

Dukanac, Vesna; Džamonja-Ignjatović, Tamara; Milanović, Marko; Popović-Ćitić, Branislava

(Vojnomedicinska akademija - Institut za naučne informacije, Beograd, 2016)

TY  - JOUR
AU  - Dukanac, Vesna
AU  - Džamonja-Ignjatović, Tamara
AU  - Milanović, Marko
AU  - Popović-Ćitić, Branislava
PY  - 2016
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1001
AB  - Background/Aim. Adolescence is characterized both by a large developmental potential and by an increased risk for emergence of different forms of psychopathology. International classifications of mental disorders recognize the psychopathology of adolescence at the age of 15-18 through the categories of conduct disorders and some forms of addiction: chemical and non-chemical. The aim of this research was to analyse the personality structure among four groups of adolescents manifesting different types of conduct disorder based on Cloninger's Psychobiological theory of personality. Methods. The research sample consisted of 140 respondents at the age of 16-18, divided into five groups: 30 respondents manifesting socialized conduct disorder, 20 adolescents in conflict with the law, 30 respondents manifesting abuse of psychoactive substances, 30 respondents with the problem of the Internet addiction and 30 from general population. The Belgrade Adolescent Personality Inventory (BAPI) questionnaire was used for the purpose of assessment of personality. Multivariate analysis of variance (MANOVA), followed by univariate analysis of variance (ANOVA) was used to examine differences between the given groups of adolescents. Results. The results of MANOVA show differences in the personality structure among the groups, both in the dimensions of temperament, F (20,418.84) = 2.71, p  lt  0.001, Wilks's lambda 0.67, and in the dimensions of character, F (12,344.24) = 3.27,p  lt  0.001, Wilks's lambda is 0.75. Socialized conduct disorder is characterized by low self-directedness and average cooperativeness. Adolescents in conflict with the law have the lowest persistence, together with low self-directedness and cooperativeness. Adolescents abusing psychoactive substances have low harm avoidance and self-transcendence. Adolescents with Internet addiction are characterized by high novelty seeking (impulsivity and curiosity), low self-directedness and the lowest cooperativeness. Conclusion. The results show that the dimensions of personality can play an important role in etiopathogenesis of various disorders in adolescents.
AB  - Uvod/Cilj. Adolescenciju karakteriše veliki razvojni potencijal, ali i pojačani rizik od formiranja različitih vidova psihopatologije. Psihopatologiju adolescencije uzrasta od 15 do 18 godina, međunarodne klasifikacije mentalnih poremećaja prepoznaju kroz kategorije poremećaja ponašanja i neke vidove bolesti zavisnosti: hemijskih i nehemijskih. Cilj istraživanja bio je da se na osnovu Klonindžerove psihobiološke teorije ličnosti analizira struktura ličnosti kod četiri grupe adolescenata koji manifestuju različite oblike poremećaja ponašanja. Metode. Uzorak istraživanja sastojao se od 140 ispitanika uzrasta od 16 do 18 godina, podeljenih u pet grupa: 30 ispitanika koji su manifestovali socijalizovani poremećaj ponašanja, 20 adolescenata sa poremećajem ponašanja u sukobu sa zakonom, 30 ispitanika sa problemom zloupotrebe psihoaktivnih supstanci, 30 ispitanika sa problemom zavisnosti od interneta i 30 ispitanika kontrolne grupe. Za procenu strukture ličnosti korišćen je upitnik Belgrade Adolescent Personality Inventory (BAPI). Razlike između grupa adolescenata ispitane su multivarijatnom (MANOVA) i univarijatnom (ANOVA) analizom varijanse. Rezultati. Rezultati multivarijatne analize varijanse pokazuju da postoje razlike u strukturi ličnosti između svih grupa, kako na dimenzijama temperamenta, F(20,418.84) = 2.71,p  lt  0.001, Vilksova lambda 0,67, tako i na dimenzijama karaktera, F (12,344.24) = 3,27, p  lt  0,001, Vilksova lambda 0,75. Socijalizovani poremećaj ponašanja karakteriše niska samousmerenost, Ali prosečna kooperativnost. Adolescenti u sukobu sa zakonom imaju najnižu perzistenciju, kao i nisku samousmerenost i kooperativnost. Adolescenti koji zloupotrebljavaju psihoaktivne supstance imaju nisko izbegavanje štete i autotranscedenciju. Za adolescente sa internet zavisnošću karakteristična je visoka potraga za novinama (impulsivnost i radoznalost), niska samousmerenost i najniža kooperativnost. Zaključak. Rezultati ukazuju da dimenzije ličnosti mogu igrati značajnu ulogu u etiopatogenezi različitih poremećaja adolescenata.
PB  - Vojnomedicinska akademija - Institut za naučne informacije, Beograd
T2  - Vojnosanitetski pregled
T1  - Differences in temperament and character dimensions in adolescents with various conduct disorders
T1  - Razlike u temperamentu i karakteru kod adolescenata sa raznim poremećajima ponašanja
EP  - 359
IS  - 4
SP  - 353
VL  - 73
DO  - 10.2298/vsp141007022D
ER  - 
@article{
author = "Dukanac, Vesna and Džamonja-Ignjatović, Tamara and Milanović, Marko and Popović-Ćitić, Branislava",
year = "2016",
abstract = "Background/Aim. Adolescence is characterized both by a large developmental potential and by an increased risk for emergence of different forms of psychopathology. International classifications of mental disorders recognize the psychopathology of adolescence at the age of 15-18 through the categories of conduct disorders and some forms of addiction: chemical and non-chemical. The aim of this research was to analyse the personality structure among four groups of adolescents manifesting different types of conduct disorder based on Cloninger's Psychobiological theory of personality. Methods. The research sample consisted of 140 respondents at the age of 16-18, divided into five groups: 30 respondents manifesting socialized conduct disorder, 20 adolescents in conflict with the law, 30 respondents manifesting abuse of psychoactive substances, 30 respondents with the problem of the Internet addiction and 30 from general population. The Belgrade Adolescent Personality Inventory (BAPI) questionnaire was used for the purpose of assessment of personality. Multivariate analysis of variance (MANOVA), followed by univariate analysis of variance (ANOVA) was used to examine differences between the given groups of adolescents. Results. The results of MANOVA show differences in the personality structure among the groups, both in the dimensions of temperament, F (20,418.84) = 2.71, p  lt  0.001, Wilks's lambda 0.67, and in the dimensions of character, F (12,344.24) = 3.27,p  lt  0.001, Wilks's lambda is 0.75. Socialized conduct disorder is characterized by low self-directedness and average cooperativeness. Adolescents in conflict with the law have the lowest persistence, together with low self-directedness and cooperativeness. Adolescents abusing psychoactive substances have low harm avoidance and self-transcendence. Adolescents with Internet addiction are characterized by high novelty seeking (impulsivity and curiosity), low self-directedness and the lowest cooperativeness. Conclusion. The results show that the dimensions of personality can play an important role in etiopathogenesis of various disorders in adolescents., Uvod/Cilj. Adolescenciju karakteriše veliki razvojni potencijal, ali i pojačani rizik od formiranja različitih vidova psihopatologije. Psihopatologiju adolescencije uzrasta od 15 do 18 godina, međunarodne klasifikacije mentalnih poremećaja prepoznaju kroz kategorije poremećaja ponašanja i neke vidove bolesti zavisnosti: hemijskih i nehemijskih. Cilj istraživanja bio je da se na osnovu Klonindžerove psihobiološke teorije ličnosti analizira struktura ličnosti kod četiri grupe adolescenata koji manifestuju različite oblike poremećaja ponašanja. Metode. Uzorak istraživanja sastojao se od 140 ispitanika uzrasta od 16 do 18 godina, podeljenih u pet grupa: 30 ispitanika koji su manifestovali socijalizovani poremećaj ponašanja, 20 adolescenata sa poremećajem ponašanja u sukobu sa zakonom, 30 ispitanika sa problemom zloupotrebe psihoaktivnih supstanci, 30 ispitanika sa problemom zavisnosti od interneta i 30 ispitanika kontrolne grupe. Za procenu strukture ličnosti korišćen je upitnik Belgrade Adolescent Personality Inventory (BAPI). Razlike između grupa adolescenata ispitane su multivarijatnom (MANOVA) i univarijatnom (ANOVA) analizom varijanse. Rezultati. Rezultati multivarijatne analize varijanse pokazuju da postoje razlike u strukturi ličnosti između svih grupa, kako na dimenzijama temperamenta, F(20,418.84) = 2.71,p  lt  0.001, Vilksova lambda 0,67, tako i na dimenzijama karaktera, F (12,344.24) = 3,27, p  lt  0,001, Vilksova lambda 0,75. Socijalizovani poremećaj ponašanja karakteriše niska samousmerenost, Ali prosečna kooperativnost. Adolescenti u sukobu sa zakonom imaju najnižu perzistenciju, kao i nisku samousmerenost i kooperativnost. Adolescenti koji zloupotrebljavaju psihoaktivne supstance imaju nisko izbegavanje štete i autotranscedenciju. Za adolescente sa internet zavisnošću karakteristična je visoka potraga za novinama (impulsivnost i radoznalost), niska samousmerenost i najniža kooperativnost. Zaključak. Rezultati ukazuju da dimenzije ličnosti mogu igrati značajnu ulogu u etiopatogenezi različitih poremećaja adolescenata.",
publisher = "Vojnomedicinska akademija - Institut za naučne informacije, Beograd",
journal = "Vojnosanitetski pregled",
title = "Differences in temperament and character dimensions in adolescents with various conduct disorders, Razlike u temperamentu i karakteru kod adolescenata sa raznim poremećajima ponašanja",
pages = "359-353",
number = "4",
volume = "73",
doi = "10.2298/vsp141007022D"
}
Dukanac, V., Džamonja-Ignjatović, T., Milanović, M.,& Popović-Ćitić, B.. (2016). Differences in temperament and character dimensions in adolescents with various conduct disorders. in Vojnosanitetski pregled
Vojnomedicinska akademija - Institut za naučne informacije, Beograd., 73(4), 353-359.
https://doi.org/10.2298/vsp141007022D
Dukanac V, Džamonja-Ignjatović T, Milanović M, Popović-Ćitić B. Differences in temperament and character dimensions in adolescents with various conduct disorders. in Vojnosanitetski pregled. 2016;73(4):353-359.
doi:10.2298/vsp141007022D .
Dukanac, Vesna, Džamonja-Ignjatović, Tamara, Milanović, Marko, Popović-Ćitić, Branislava, "Differences in temperament and character dimensions in adolescents with various conduct disorders" in Vojnosanitetski pregled, 73, no. 4 (2016):353-359,
https://doi.org/10.2298/vsp141007022D . .
4
2

Forum teatar u funkciji prevencije vršnjačkog nasilja

Popović-Ćitić, Branislava; Nešić, Marija; Popović, Vesna; Jovanović, Marija; Bukvić, Lidija; Dukanac, Vesna

(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2015)

TY  - CONF
AU  - Popović-Ćitić, Branislava
AU  - Nešić, Marija
AU  - Popović, Vesna
AU  - Jovanović, Marija
AU  - Bukvić, Lidija
AU  - Dukanac, Vesna
PY  - 2015
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2334
AB  - Forum teatar, kao oblik participatornog pozorišta i najpoznatija tehnika
teatra potlačenih, smatra se jednom od efektivnih strategija prevencije
vršnjačkog nasilja u školskom okruženju. Reč je o dramskom performansu
u kome se, kroz priču jednog ili više glavnih junaka, ukazuje na tipične
probleme u određenom socijalnom kontekstu, nastale kao rezultat nesrazmere
moći (odnos žrtve-protagoniste i tlačitelja-antagoniste), pri čemu situacije
koje dovode do poraza glavnog junaka ostavljaju prostor publici da
svojim intervencijama promeni negativan ishod i ukaže na postupke kojima
se poraz mogao izbeći. Karakter forum predstave, zasnovan na aktivnom
uključivanju i interaktivnom odnosu glumaca i publike, pruža okvir za sagledavanje
problema iz različitih perspektiva, te iznalaženje konstruktivnih
rešenja u cilju postizanja pozitivnih promena i ishoda. Uvažavajući preventivni
potencijal forum teatra, postavljena je februara 2015. godine, u organizaciji
Centra za pozitivan razvoj dece i omladine, predstava forum teatra
„Je l’ jasno?!” koja se bavi problemima vršnjačkog nasilja, pritiska vršnjaka
i nepravde u školskom okruženju. Na osnovu analize sadržaja prikazanih
priča, sagledavanja prirode i toka intervencija upućenih od strane publike,
kao i zabeleženih reakcija i komentara učesnika predstave, u radu će, nakon
objašnjenja suštine forum teatra i procesa kreiranja forum scena predstave,
biti izvedeni zaključci o efektima i opravdanosti primene ovog oblika primenjenog
pozorišta u školskim programima prevencije vršnjačkog nasilja.
AB  - Forum theatre, as a form of participatory theatre and the most famous techniques
of theatre of the oppressed, is considered one of the effective strategy of violence
prevention in the school environment. It is a drama performance in which is indicated
a typical problems in a specific social context, through a story of one or more main
characters. These problems are results of imbalance of power (of the victim-protagonists
and oppressor-antagonists), and situations of main character`s defeats are left for the
audience to interveen and to change the negative outcome and indicate the actions
which would avoid the defeat. Character of forum performances, based on active
and interactive relationship between actors and the audience, provides a framework
for understanding the problem from different perspectives, and finding constructive
solutions in order to achieve positive change and outcomes. Taking into account
the preventive potential of forum theatre, the organization Center for Positive Youth
Development, set a forum theatre performance “Is that clear?!” in February 2015, dealing
with the problems of bullying, peer pressure and injustice in the school environment.
In this paper, conclusions will be drawn about the effects and justification of the usage
of this form of applied theatre in school bullying prevention programs, based on the
content analysis of stories presented and on the assessment of nature and the course of
the interventions, reactions and comments of the audience. In addition, the essence of
forum theatre and the process of creating forum scenes for the play will be explained.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - 9. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–27.9.2015
T1  - Forum teatar u funkciji prevencije vršnjačkog nasilja
T1  - Forum theatre in the function of bullying prevention
EP  - 195
SP  - 191
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2334
ER  - 
@conference{
author = "Popović-Ćitić, Branislava and Nešić, Marija and Popović, Vesna and Jovanović, Marija and Bukvić, Lidija and Dukanac, Vesna",
year = "2015",
abstract = "Forum teatar, kao oblik participatornog pozorišta i najpoznatija tehnika
teatra potlačenih, smatra se jednom od efektivnih strategija prevencije
vršnjačkog nasilja u školskom okruženju. Reč je o dramskom performansu
u kome se, kroz priču jednog ili više glavnih junaka, ukazuje na tipične
probleme u određenom socijalnom kontekstu, nastale kao rezultat nesrazmere
moći (odnos žrtve-protagoniste i tlačitelja-antagoniste), pri čemu situacije
koje dovode do poraza glavnog junaka ostavljaju prostor publici da
svojim intervencijama promeni negativan ishod i ukaže na postupke kojima
se poraz mogao izbeći. Karakter forum predstave, zasnovan na aktivnom
uključivanju i interaktivnom odnosu glumaca i publike, pruža okvir za sagledavanje
problema iz različitih perspektiva, te iznalaženje konstruktivnih
rešenja u cilju postizanja pozitivnih promena i ishoda. Uvažavajući preventivni
potencijal forum teatra, postavljena je februara 2015. godine, u organizaciji
Centra za pozitivan razvoj dece i omladine, predstava forum teatra
„Je l’ jasno?!” koja se bavi problemima vršnjačkog nasilja, pritiska vršnjaka
i nepravde u školskom okruženju. Na osnovu analize sadržaja prikazanih
priča, sagledavanja prirode i toka intervencija upućenih od strane publike,
kao i zabeleženih reakcija i komentara učesnika predstave, u radu će, nakon
objašnjenja suštine forum teatra i procesa kreiranja forum scena predstave,
biti izvedeni zaključci o efektima i opravdanosti primene ovog oblika primenjenog
pozorišta u školskim programima prevencije vršnjačkog nasilja., Forum theatre, as a form of participatory theatre and the most famous techniques
of theatre of the oppressed, is considered one of the effective strategy of violence
prevention in the school environment. It is a drama performance in which is indicated
a typical problems in a specific social context, through a story of one or more main
characters. These problems are results of imbalance of power (of the victim-protagonists
and oppressor-antagonists), and situations of main character`s defeats are left for the
audience to interveen and to change the negative outcome and indicate the actions
which would avoid the defeat. Character of forum performances, based on active
and interactive relationship between actors and the audience, provides a framework
for understanding the problem from different perspectives, and finding constructive
solutions in order to achieve positive change and outcomes. Taking into account
the preventive potential of forum theatre, the organization Center for Positive Youth
Development, set a forum theatre performance “Is that clear?!” in February 2015, dealing
with the problems of bullying, peer pressure and injustice in the school environment.
In this paper, conclusions will be drawn about the effects and justification of the usage
of this form of applied theatre in school bullying prevention programs, based on the
content analysis of stories presented and on the assessment of nature and the course of
the interventions, reactions and comments of the audience. In addition, the essence of
forum theatre and the process of creating forum scenes for the play will be explained.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - 9. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–27.9.2015",
title = "Forum teatar u funkciji prevencije vršnjačkog nasilja, Forum theatre in the function of bullying prevention",
pages = "195-191",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2334"
}
Popović-Ćitić, B., Nešić, M., Popović, V., Jovanović, M., Bukvić, L.,& Dukanac, V.. (2015). Forum teatar u funkciji prevencije vršnjačkog nasilja. in Zbornik radova - 9. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–27.9.2015
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 191-195.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2334
Popović-Ćitić B, Nešić M, Popović V, Jovanović M, Bukvić L, Dukanac V. Forum teatar u funkciji prevencije vršnjačkog nasilja. in Zbornik radova - 9. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–27.9.2015. 2015;:191-195.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2334 .
Popović-Ćitić, Branislava, Nešić, Marija, Popović, Vesna, Jovanović, Marija, Bukvić, Lidija, Dukanac, Vesna, "Forum teatar u funkciji prevencije vršnjačkog nasilja" in Zbornik radova - 9. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–27.9.2015 (2015):191-195,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2334 .

The characteristics of internet addiction adolescents and their families

Dukanac, Vesna; Džamonja-Ignjatović, Tamara; Milanović, Marko; Popović-Ćitić, Branislava

(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2015)

TY  - JOUR
AU  - Dukanac, Vesna
AU  - Džamonja-Ignjatović, Tamara
AU  - Milanović, Marko
AU  - Popović-Ćitić, Branislava
PY  - 2015
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/930
AB  - The goal of the study was to identify specific personality characteristics of adolescents who have a problem with 'internet addiction', as well as the characteristics of their parents' personalities and of thefunctioning of their families. The sample consisted of 60 adolescents of both genders, agedbetween 15 and18. There were 30'internet addicts' belonging to the clinical group and 30 participants from the general population as the control group. Also, 120 parentswere examined; there were 30 parent couples of eachof the two groups of adolescents. The following measures were used in the research: Young's Internet Addiction Test -IAT, the Belgrade Adolescent Personality Inventory - BAPI, the Temperament and Character Inventory-Revisited -TCI-R (for the assessment of parental personality) and the Family Adaptability and Cohesion Evaluation Scale -FACES IV.The results indicate that adolescents with internet addiction difficulties exhibit a high degree of impulsiveness, low persistence, and immaturity in the personality domains which regulate responsible, goal-directed and co-operative behaviour. The fathers of adolescents from the clinical group were highly ambitious and less available to their children, while their mothers were more impulsive and prone to change versus continuity, which means that they were also less accessible to their children, albeit in a different way than the fathers. All dimensions associated with the positive aspects of family functioning, such as Cohesiveness, Flexibility, Communication and Satisfaction were lower in the clinical group, while the dimension of Chaotic relations was higher. The results have shownthat the parents of adolescents from the clinical group have formed a specific kindof disengaged and distant parenting style that has resultedin avoiding behaviours of adolescents and their withdrawal into the 'virtual world'. These findings could have a significant role in understanding the originsof internet addiction, planning prevention programs and defining guidelines for effective therapeutic treatment.
AB  - Istraživanje se bavi utvrđivanjem specifičnih dimenzija ličnosti adolescenata 'internet-zavisnika', ličnosti njihovih roditelja i karakteristika porodičnog funkcionisanja s ciljem boljeg razumevanja faktora rizika za razvojovog poremećaja. Uzorak je činilo 60 adolescenata oba pola, uzrasta od 15 do 18 godina, od toga 30 iz kliničke grupe 'internet- zavisnika' i 30 ispitanika kontrolne grupe iz opšte populacije, kao i 120 roditelja, odnosno po 30 parova roditelja obe grupe adolescenata. U istraživanju su primenjeni upitnici za procenu zavisnosti od interneta (Young's Internet Adiction Test - IAT), za procenu ličnosti adolescenata (Belgrade Adolescent Personality Inventory - BAPI), ličnosti roditelja (Temperament and Character Inventory-Revisited - TCI-R) i procenu porodičnog funkcionisanja (Family Adaptability and Cohesion Evaluation Scale - FACES IV). Rezultati ukazuju na to da adolescente s problemom zavisnosti od interneta karakteriše visok stepen impulsivnosti i niska istrajnost, kao i nezreli aspekti karaktera koji regulišu odgovorno, ka cilju usmereno i kooperativno ponašanje. Očeviispitanika kliničke grupe imaju značajno više skorove na dimenziji Perzistencije, a majke na dimenziji Potrage za novinama, dok oba roditelja imaju povišene skorove na Self-transcendenciji, što potencijalno ukazuje na to da su manje dostupnisvojoj deci. Sve dimenzije koje se odnose na pozitivne aspekte porodičnog funkcionisanja kliničke grupe niske su prema proceni oba roditelja, dok je negativna dimenzija porodičnog funkcionisanja Haotičnost procenjena kao visoko izražena kod oba roditelja, a Neuključenost samo kod očeva. Dobijeni rezultati ukazuju na to da roditelji ispitanika kliničke grupe formiraju specifičan oblik dezangažovanog i distanciranog roditeljskog stila, koji rezultira izbegavajućim ponašanjem adolescenata i njihovim povlačenjem u 'virtuelni svet'. Takvi nalazi mogu imati značajnu ulogu u razumevanju nastanka zavisnosti od interneta, u koncipiranju preventivnih programa i definisanju smernica za efikasniji terapijski tretman.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd
T2  - Psihološka istraživanja
T1  - The characteristics of internet addiction adolescents and their families
T1  - Ličnost adol escenata s problemom zavisnosti od interneta i karakteristike njihovih porodica
EP  - 180
IS  - 2
SP  - 165
VL  - 18
DO  - 10.5937/PsIstra1502165D
ER  - 
@article{
author = "Dukanac, Vesna and Džamonja-Ignjatović, Tamara and Milanović, Marko and Popović-Ćitić, Branislava",
year = "2015",
abstract = "The goal of the study was to identify specific personality characteristics of adolescents who have a problem with 'internet addiction', as well as the characteristics of their parents' personalities and of thefunctioning of their families. The sample consisted of 60 adolescents of both genders, agedbetween 15 and18. There were 30'internet addicts' belonging to the clinical group and 30 participants from the general population as the control group. Also, 120 parentswere examined; there were 30 parent couples of eachof the two groups of adolescents. The following measures were used in the research: Young's Internet Addiction Test -IAT, the Belgrade Adolescent Personality Inventory - BAPI, the Temperament and Character Inventory-Revisited -TCI-R (for the assessment of parental personality) and the Family Adaptability and Cohesion Evaluation Scale -FACES IV.The results indicate that adolescents with internet addiction difficulties exhibit a high degree of impulsiveness, low persistence, and immaturity in the personality domains which regulate responsible, goal-directed and co-operative behaviour. The fathers of adolescents from the clinical group were highly ambitious and less available to their children, while their mothers were more impulsive and prone to change versus continuity, which means that they were also less accessible to their children, albeit in a different way than the fathers. All dimensions associated with the positive aspects of family functioning, such as Cohesiveness, Flexibility, Communication and Satisfaction were lower in the clinical group, while the dimension of Chaotic relations was higher. The results have shownthat the parents of adolescents from the clinical group have formed a specific kindof disengaged and distant parenting style that has resultedin avoiding behaviours of adolescents and their withdrawal into the 'virtual world'. These findings could have a significant role in understanding the originsof internet addiction, planning prevention programs and defining guidelines for effective therapeutic treatment., Istraživanje se bavi utvrđivanjem specifičnih dimenzija ličnosti adolescenata 'internet-zavisnika', ličnosti njihovih roditelja i karakteristika porodičnog funkcionisanja s ciljem boljeg razumevanja faktora rizika za razvojovog poremećaja. Uzorak je činilo 60 adolescenata oba pola, uzrasta od 15 do 18 godina, od toga 30 iz kliničke grupe 'internet- zavisnika' i 30 ispitanika kontrolne grupe iz opšte populacije, kao i 120 roditelja, odnosno po 30 parova roditelja obe grupe adolescenata. U istraživanju su primenjeni upitnici za procenu zavisnosti od interneta (Young's Internet Adiction Test - IAT), za procenu ličnosti adolescenata (Belgrade Adolescent Personality Inventory - BAPI), ličnosti roditelja (Temperament and Character Inventory-Revisited - TCI-R) i procenu porodičnog funkcionisanja (Family Adaptability and Cohesion Evaluation Scale - FACES IV). Rezultati ukazuju na to da adolescente s problemom zavisnosti od interneta karakteriše visok stepen impulsivnosti i niska istrajnost, kao i nezreli aspekti karaktera koji regulišu odgovorno, ka cilju usmereno i kooperativno ponašanje. Očeviispitanika kliničke grupe imaju značajno više skorove na dimenziji Perzistencije, a majke na dimenziji Potrage za novinama, dok oba roditelja imaju povišene skorove na Self-transcendenciji, što potencijalno ukazuje na to da su manje dostupnisvojoj deci. Sve dimenzije koje se odnose na pozitivne aspekte porodičnog funkcionisanja kliničke grupe niske su prema proceni oba roditelja, dok je negativna dimenzija porodičnog funkcionisanja Haotičnost procenjena kao visoko izražena kod oba roditelja, a Neuključenost samo kod očeva. Dobijeni rezultati ukazuju na to da roditelji ispitanika kliničke grupe formiraju specifičan oblik dezangažovanog i distanciranog roditeljskog stila, koji rezultira izbegavajućim ponašanjem adolescenata i njihovim povlačenjem u 'virtuelni svet'. Takvi nalazi mogu imati značajnu ulogu u razumevanju nastanka zavisnosti od interneta, u koncipiranju preventivnih programa i definisanju smernica za efikasniji terapijski tretman.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd",
journal = "Psihološka istraživanja",
title = "The characteristics of internet addiction adolescents and their families, Ličnost adol escenata s problemom zavisnosti od interneta i karakteristike njihovih porodica",
pages = "180-165",
number = "2",
volume = "18",
doi = "10.5937/PsIstra1502165D"
}
Dukanac, V., Džamonja-Ignjatović, T., Milanović, M.,& Popović-Ćitić, B.. (2015). The characteristics of internet addiction adolescents and their families. in Psihološka istraživanja
Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd., 18(2), 165-180.
https://doi.org/10.5937/PsIstra1502165D
Dukanac V, Džamonja-Ignjatović T, Milanović M, Popović-Ćitić B. The characteristics of internet addiction adolescents and their families. in Psihološka istraživanja. 2015;18(2):165-180.
doi:10.5937/PsIstra1502165D .
Dukanac, Vesna, Džamonja-Ignjatović, Tamara, Milanović, Marko, Popović-Ćitić, Branislava, "The characteristics of internet addiction adolescents and their families" in Psihološka istraživanja, 18, no. 2 (2015):165-180,
https://doi.org/10.5937/PsIstra1502165D . .
2

Porodično funkcionisanje i ličnosti roditelja i adolescenata kao rizični faktori zavisnosti od interneta

Dukanac, Vesna; Popović-Ćitić, Branislava; Džamonja-Ignjatović, Tamara; Milanović, Marko

(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)

TY  - CONF
AU  - Dukanac, Vesna
AU  - Popović-Ćitić, Branislava
AU  - Džamonja-Ignjatović, Tamara
AU  - Milanović, Marko
PY  - 2014
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4257
AB  - Zavisnost od interneta predstavlja psihički poremećаj koji se mаnifestuje
opsesivnom željom za prekomernim provođenjem vremena nа internetu,
što remeti uobičajeno funkcionisanje. Uvažavajući značaj preventivnog reagovanja
na opisani problem kod adolescenata, postavljeno je istraživanje
sa ciljem analize dimenzija porodičnog funkcionisanja, ličnosti roditelja i
ličnosti adolescenata, kao potencijalnih faktora rizika nastanka i razvijanja
zavisnosti od interneta.
Uzorak istrazivanja činilo je 60 adolescenata oba pola, prosečne starosti
od 17 godina (od kojih je 30 imalo problem zavisnosti od interneta, dok je 30
činilo kontrolnu grupu) i njihovi roditelji (120 odraslih). Prisustvo poremećaja
upotrebe interneta kod adolescenata utvrđeno je testom IAT, dimenzije
porodičnog funkcionisanja procenjene su upitnikom FACES IV, ličnost roditelja
upitnikom ТCI-R i ličnosti adolescenata upitnikom BAPI. Rezultati
procene porodičnog funkcionisanja ukazuju na prisustvo nezainteresovanog
i odbacujućeg roditeljskog stila oca i nezainteresovanog roditeljskog stila
majke. Struktura ličnosti očeva ukazuje na njihovu nedostupnost, dok
struktura licnosti majke statistički nije značajna za nastanak poremećaja.
U strukturi ličnosti adolescenata ističu se visoko izražena temperamentna
dimenzija Potraga za novinama i nisko izražene karakterne dimenzije
Samousmerenosti i Kooperativnosti, koje ukazuju na nezrelost i probleme
adekvatnog socijalnog funkcionisanja.
AB  - The problem of Internet Addiction, represents a psychological disorder which
is manifested as obsessive urge to spend time on the Internet, which deviates usual
functioning. Considering the importance of prevention reaction to problem of the Internet
Addiction in adolescent population, a research has been set up to analyze dimensions
of family adaptability, personalities of parents and adolescents as potential factors that
increase the probability for occurrence and development of Internet Addiction. The
sample consists of 60 female and male adolescents, aged 17 (half of them had Internet
Addiction problems and half of them were the control group) and their parents (120 of
them). Presence of Internet Use Disorder is established with IAT test, dimensions of
family adaptability are assessed through FACES IV, personality of parents are evaluated
with TCI-R questionnaire, while the questionnaire BAPI served to assess personality
of adolescents.Results of family functioning assessment show that there is a presence
of uninterested and rejection parental style in fathers` and uninterested parental style
in mothers`. Fathers` personality structure implicates on their unavailability, while the
personality structure in mothers is not statistically significant for disorder initiation. In
adolescents, dimension related to temper such as Novelty Seeking, especially Impulsivity
and Explorative Curiosity subscales, and low level of character dimensions such as
Cooperativeness and Self-directedness, implicates to immaturity and problems with
adequate social functioning.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - 8. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 7-9. 11. 2014
T1  - Porodično funkcionisanje i ličnosti roditelja i adolescenata kao rizični faktori zavisnosti od interneta
T1  - Family adaptability and personalities of parents and adolescents as risk factors for internet addiction
EP  - 217
SP  - 211
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4257
ER  - 
@conference{
author = "Dukanac, Vesna and Popović-Ćitić, Branislava and Džamonja-Ignjatović, Tamara and Milanović, Marko",
year = "2014",
abstract = "Zavisnost od interneta predstavlja psihički poremećаj koji se mаnifestuje
opsesivnom željom za prekomernim provođenjem vremena nа internetu,
što remeti uobičajeno funkcionisanje. Uvažavajući značaj preventivnog reagovanja
na opisani problem kod adolescenata, postavljeno je istraživanje
sa ciljem analize dimenzija porodičnog funkcionisanja, ličnosti roditelja i
ličnosti adolescenata, kao potencijalnih faktora rizika nastanka i razvijanja
zavisnosti od interneta.
Uzorak istrazivanja činilo je 60 adolescenata oba pola, prosečne starosti
od 17 godina (od kojih je 30 imalo problem zavisnosti od interneta, dok je 30
činilo kontrolnu grupu) i njihovi roditelji (120 odraslih). Prisustvo poremećaja
upotrebe interneta kod adolescenata utvrđeno je testom IAT, dimenzije
porodičnog funkcionisanja procenjene su upitnikom FACES IV, ličnost roditelja
upitnikom ТCI-R i ličnosti adolescenata upitnikom BAPI. Rezultati
procene porodičnog funkcionisanja ukazuju na prisustvo nezainteresovanog
i odbacujućeg roditeljskog stila oca i nezainteresovanog roditeljskog stila
majke. Struktura ličnosti očeva ukazuje na njihovu nedostupnost, dok
struktura licnosti majke statistički nije značajna za nastanak poremećaja.
U strukturi ličnosti adolescenata ističu se visoko izražena temperamentna
dimenzija Potraga za novinama i nisko izražene karakterne dimenzije
Samousmerenosti i Kooperativnosti, koje ukazuju na nezrelost i probleme
adekvatnog socijalnog funkcionisanja., The problem of Internet Addiction, represents a psychological disorder which
is manifested as obsessive urge to spend time on the Internet, which deviates usual
functioning. Considering the importance of prevention reaction to problem of the Internet
Addiction in adolescent population, a research has been set up to analyze dimensions
of family adaptability, personalities of parents and adolescents as potential factors that
increase the probability for occurrence and development of Internet Addiction. The
sample consists of 60 female and male adolescents, aged 17 (half of them had Internet
Addiction problems and half of them were the control group) and their parents (120 of
them). Presence of Internet Use Disorder is established with IAT test, dimensions of
family adaptability are assessed through FACES IV, personality of parents are evaluated
with TCI-R questionnaire, while the questionnaire BAPI served to assess personality
of adolescents.Results of family functioning assessment show that there is a presence
of uninterested and rejection parental style in fathers` and uninterested parental style
in mothers`. Fathers` personality structure implicates on their unavailability, while the
personality structure in mothers is not statistically significant for disorder initiation. In
adolescents, dimension related to temper such as Novelty Seeking, especially Impulsivity
and Explorative Curiosity subscales, and low level of character dimensions such as
Cooperativeness and Self-directedness, implicates to immaturity and problems with
adequate social functioning.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - 8. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 7-9. 11. 2014",
title = "Porodično funkcionisanje i ličnosti roditelja i adolescenata kao rizični faktori zavisnosti od interneta, Family adaptability and personalities of parents and adolescents as risk factors for internet addiction",
pages = "217-211",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4257"
}
Dukanac, V., Popović-Ćitić, B., Džamonja-Ignjatović, T.,& Milanović, M.. (2014). Porodično funkcionisanje i ličnosti roditelja i adolescenata kao rizični faktori zavisnosti od interneta. in Zbornik radova - 8. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 7-9. 11. 2014
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 211-217.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4257
Dukanac V, Popović-Ćitić B, Džamonja-Ignjatović T, Milanović M. Porodično funkcionisanje i ličnosti roditelja i adolescenata kao rizični faktori zavisnosti od interneta. in Zbornik radova - 8. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 7-9. 11. 2014. 2014;:211-217.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4257 .
Dukanac, Vesna, Popović-Ćitić, Branislava, Džamonja-Ignjatović, Tamara, Milanović, Marko, "Porodično funkcionisanje i ličnosti roditelja i adolescenata kao rizični faktori zavisnosti od interneta" in Zbornik radova - 8. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 7-9. 11. 2014 (2014):211-217,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4257 .