Obradović, Anja

Link to this page

Authority KeyName Variants
7a029242-a1d5-4bca-8417-ca3bdaec1f0b
  • Obradović, Anja (2)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Efekti primene hortikulturnih intervencija kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju

Obradović, Anja

(2022)

TY  - THES
AU  - Obradović, Anja
PY  - 2022
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5201
AB  - Хортикултурне интервенције припадају  групи комплементарних третмана којe се могу спроводити код особа са тешкоћама у менталном развоју. Обухватају четири модалитета, укључујући хортикултурну терапију, стручно обучавање за хортикултуру, терапеутску и социјалну хортикултуру. Циљ овог рада је да прикаже  позитивне ефекте примене хортикултурних интервенција код особа са тешкоћама у менталном развоју.
Доступна литература указује да применом социјалне и терапеутске хортикултре долази до значајног побољшања у социоемоционалном развоју. Примена хортикулурних терапијских активности доводи до остварења постављених рехабилитационих циљева, а спроведене обуке стручног оспособљавања за хортикултуру резултирају позитивним ставом и усвајањем професионалних вештина код особа са тешкоћама у менталном развоју. Значај хортикултурних интервенција огледа се у унапређењу свеукупног квалитета живота особа са тешкоћама у менталном развоју, али захтева додатне напоре у креирању научног методолошког оквира који би олакшао њихову практичну примену.
AB  - Horticultural interventions belong to the group of complementary treatments that can be implemented for people with mental development difficulties. They encompass four modalities, including horticultural therapy, vocational horticultural training, therapeutic horticulture and social horticulture. The aim of this paper is to show the positive effects of the application of horticultural interventions in people with mental disabilities. The available literature indicates that with the application of social and therapeutic horticulture there is a significant improvement in socio-emotional development. The application of horticultural therapeutic activities leads to the realization of the set rehabilitation goals and the conducted professional training for horticulture results in a positive attitude and the acquisition of professional skills in persons with mental development difficulties. The importance of horticultural interventions is reflected in the improvement of the overall quality of life of people with disabilities in mental development, but it requires additional efforts in creating a scientific methodological framework that would facilitate their practical application.
T1  - Efekti primene hortikulturnih intervencija kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju
EP  - 31
SP  - 2
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5201
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Obradović, Anja",
year = "2022",
abstract = "Хортикултурне интервенције припадају  групи комплементарних третмана којe се могу спроводити код особа са тешкоћама у менталном развоју. Обухватају четири модалитета, укључујући хортикултурну терапију, стручно обучавање за хортикултуру, терапеутску и социјалну хортикултуру. Циљ овог рада је да прикаже  позитивне ефекте примене хортикултурних интервенција код особа са тешкоћама у менталном развоју.
Доступна литература указује да применом социјалне и терапеутске хортикултре долази до значајног побољшања у социоемоционалном развоју. Примена хортикулурних терапијских активности доводи до остварења постављених рехабилитационих циљева, а спроведене обуке стручног оспособљавања за хортикултуру резултирају позитивним ставом и усвајањем професионалних вештина код особа са тешкоћама у менталном развоју. Значај хортикултурних интервенција огледа се у унапређењу свеукупног квалитета живота особа са тешкоћама у менталном развоју, али захтева додатне напоре у креирању научног методолошког оквира који би олакшао њихову практичну примену., Horticultural interventions belong to the group of complementary treatments that can be implemented for people with mental development difficulties. They encompass four modalities, including horticultural therapy, vocational horticultural training, therapeutic horticulture and social horticulture. The aim of this paper is to show the positive effects of the application of horticultural interventions in people with mental disabilities. The available literature indicates that with the application of social and therapeutic horticulture there is a significant improvement in socio-emotional development. The application of horticultural therapeutic activities leads to the realization of the set rehabilitation goals and the conducted professional training for horticulture results in a positive attitude and the acquisition of professional skills in persons with mental development difficulties. The importance of horticultural interventions is reflected in the improvement of the overall quality of life of people with disabilities in mental development, but it requires additional efforts in creating a scientific methodological framework that would facilitate their practical application.",
title = "Efekti primene hortikulturnih intervencija kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju",
pages = "31-2",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5201"
}
Obradović, A.. (2022). Efekti primene hortikulturnih intervencija kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju. , 2-31.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5201
Obradović A. Efekti primene hortikulturnih intervencija kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju. 2022;:2-31.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5201 .
Obradović, Anja, "Efekti primene hortikulturnih intervencija kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju" (2022):2-31,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5201 .

Uticaj pandemije covid-19 na realizaciju logopedskih i defektoloških tretmana

Radojević, Tamara; Labović Obradović, Nataša; Obradović, Anja

(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)

TY  - CONF
AU  - Radojević, Tamara
AU  - Labović Obradović, Nataša
AU  - Obradović, Anja
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4078
AB  - Cilj ovog istraživanja je utvrditi uticaj pandemije COVID-19 na realizaciju logopedskih i defektoloških tretmana. U istraživanju je učestvovalo 144 ispitanika, od toga 76 logopeda i 68 defektologa. Najviše ispitanika bilo je iz Beograda (70,1%), zatim Novog Sada (7,6%), Niša (4,8%) i ostalih gra- dova Republike Srbije (17,5%). Defektolozi i logopedi rade sa heterogenom populacijom, različitog uzrasta. Najviše ispitanika (69,4%) radi sa uzrastom 0-6 godina, nešto manje sa uzrastom 7-14 godina (25%), dok najmanji broj ispi- tanika (5,6%) radi sa mladima i osobama starijim od 15 godina, a zaposleni su u privatnom sektoru (57,6%) i u državnom sektoru (42,4%). Pandemija je ima- la značajan uticaj na realizaciju tretmana (72%), u smislu da su maske i vizi- ri postali deo obavezne opreme prilikom izvođenja tretmana (61,11%), kao i dezinfekcija radnog prostora (95,83%) i udaljavanje roditelja iz prostorija gde se izvode tretmani (37,50%). Usled pandemije tretmani su realizovani i onlajn (45,9%), što je dovelo do brojnih teškoća. Za većinu ispitanika (59,64%) nov način rada u velikoj meri predstavlja izvor stresa.
AB  - The aim of this study was to determine the impact of the COVID-19 pandemic on the implementation of speech therapy and defectological treatments. 144 respondents participated in the research, of which 76 were speech therapists and 68 defectologists.
Most respondents were from Belgrade (70.1%), followed by Novi Sad (7.6%), Nis (4.8%) and other cities in the Republic of Serbia (17.5%). Most respondents (69.4%) work with the age of 0-6 years, slightly less with the age of 7-14 years (25%), while the smallest number of respondents (5.6%) work with young people and people older than 15 years, and they are employed in the private sector (57.6%) and in the public sector (42.4%).
The pandemic had a significant impact on the implementation of treatment (72%), in the sense that masks and visors became part of the mandatory equipment during treatment (61.11%), as well as disinfection of work space (95.83%) and removal of parents from the premises where treatments are performed (37.50%). Due to the pandemic, treatments were also implemented online(45.9%), which led to numerous difficulties. For the majority of respondents (59.64%), the new way of working is largely a source of stress.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine
T1  - Uticaj pandemije covid-19 na realizaciju logopedskih i defektoloških tretmana
T1  - Impact of the covid-19 pandemic on the implementation of speech therapy and defecotological treatments
EP  - 186
SP  - 179
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4078
ER  - 
@conference{
author = "Radojević, Tamara and Labović Obradović, Nataša and Obradović, Anja",
year = "2021",
abstract = "Cilj ovog istraživanja je utvrditi uticaj pandemije COVID-19 na realizaciju logopedskih i defektoloških tretmana. U istraživanju je učestvovalo 144 ispitanika, od toga 76 logopeda i 68 defektologa. Najviše ispitanika bilo je iz Beograda (70,1%), zatim Novog Sada (7,6%), Niša (4,8%) i ostalih gra- dova Republike Srbije (17,5%). Defektolozi i logopedi rade sa heterogenom populacijom, različitog uzrasta. Najviše ispitanika (69,4%) radi sa uzrastom 0-6 godina, nešto manje sa uzrastom 7-14 godina (25%), dok najmanji broj ispi- tanika (5,6%) radi sa mladima i osobama starijim od 15 godina, a zaposleni su u privatnom sektoru (57,6%) i u državnom sektoru (42,4%). Pandemija je ima- la značajan uticaj na realizaciju tretmana (72%), u smislu da su maske i vizi- ri postali deo obavezne opreme prilikom izvođenja tretmana (61,11%), kao i dezinfekcija radnog prostora (95,83%) i udaljavanje roditelja iz prostorija gde se izvode tretmani (37,50%). Usled pandemije tretmani su realizovani i onlajn (45,9%), što je dovelo do brojnih teškoća. Za većinu ispitanika (59,64%) nov način rada u velikoj meri predstavlja izvor stresa., The aim of this study was to determine the impact of the COVID-19 pandemic on the implementation of speech therapy and defectological treatments. 144 respondents participated in the research, of which 76 were speech therapists and 68 defectologists.
Most respondents were from Belgrade (70.1%), followed by Novi Sad (7.6%), Nis (4.8%) and other cities in the Republic of Serbia (17.5%). Most respondents (69.4%) work with the age of 0-6 years, slightly less with the age of 7-14 years (25%), while the smallest number of respondents (5.6%) work with young people and people older than 15 years, and they are employed in the private sector (57.6%) and in the public sector (42.4%).
The pandemic had a significant impact on the implementation of treatment (72%), in the sense that masks and visors became part of the mandatory equipment during treatment (61.11%), as well as disinfection of work space (95.83%) and removal of parents from the premises where treatments are performed (37.50%). Due to the pandemic, treatments were also implemented online(45.9%), which led to numerous difficulties. For the majority of respondents (59.64%), the new way of working is largely a source of stress.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine",
title = "Uticaj pandemije covid-19 na realizaciju logopedskih i defektoloških tretmana, Impact of the covid-19 pandemic on the implementation of speech therapy and defecotological treatments",
pages = "186-179",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4078"
}
Radojević, T., Labović Obradović, N.,& Obradović, A.. (2021). Uticaj pandemije covid-19 na realizaciju logopedskih i defektoloških tretmana. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 179-186.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4078
Radojević T, Labović Obradović N, Obradović A. Uticaj pandemije covid-19 na realizaciju logopedskih i defektoloških tretmana. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine. 2021;:179-186.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4078 .
Radojević, Tamara, Labović Obradović, Nataša, Obradović, Anja, "Uticaj pandemije covid-19 na realizaciju logopedskih i defektoloških tretmana" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine (2021):179-186,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4078 .