Sanković, Minja

Link to this page

Authority KeyName Variants
483a9bbd-4016-41f9-af0a-0c956108eeef
  • Sanković, Minja (2)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Komunikativne, kognitivne i motoričke sposobnosti dece sa pervazivnim razvojnim poremećajem

Golubović, Slavica; Sanković, Minja; Ječmenica, Nevena

(Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih i Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Univerzitet u Tuzli., 2020)

TY  - CONF
AU  - Golubović, Slavica
AU  - Sanković, Minja
AU  - Ječmenica, Nevena
PY  - 2020
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3289
AB  - U dijagnostici i tretmanu pervazivnog razvojnog poremećaja mogu biti primenjeni brojni
instrumenti za procenu kognitivnih, komunikativnih i adaptivnih sposobnosti. Cilj istraživanja
je procena sposobnosti dece sa pervazivnim razvojnim poremećajem u razvojnim oblastima:
kognitivne sposobnosti, komunikacija i gruba i fina motorika. Ispitivani uzorak obuhvata
dvadeset dvoje dece sa dijagnozom pervazivnog razvojnog poremećaja, uzrasta od četiri i po do
pet godina, od toga šesnaest dečaka i šest devojčica. U istraživanju je za procenu razvojnih
sposobnosti primenjen Vodič za procenu i izradu individualnih razvojnih programa za decu od
rođenja do treće godine (Pištoljević & Majušević, 2015). Rezultati istraživanja pokazuju da
deca u najvećoj meri imaju razvijene sposobnosti u oblasti grube motorike (66.27%), dok je
procentualna zastupljenost tačnih odgovora najmanja u oblasti komunikacije (28.91%).
Analizom dobijenih rezultata u odnosu na uzrasne norme utvrđeno je da je najveća uspešnost u
svim razvojnim oblastima, postignuta prilikom procene sposobnosti predviđenih za uzrast 0-12
meseci, zatim nešto manja uspešnost u razvijenosti sposobnosti predviđenih za uzrast 12-24
meseca, da bi na kraju razvijenost procenjenih sposobnosti bila najmanja za uzrast 24-36
meseci. Rezultati na standardizovanim testovima procene sposobnosti kod dece sa pervazivnim
razvojnim poremećajem, pružaju stručnjacima važne informacije o prirodi smetnji u pojedinim
razvojnim oblastima, kao i o potrebama za različitim oblicima tretmana.
AB  - Numerous instruments for the assessment of cognitive, communicative and adaptive abilities
can be applied in diagnosis and treatment of pervasive developmental disorders. The aim of the
research is to evaluate the abilities of children with pervasive developmental disorders in
developmental areas: cognitive abilities, communication and gross and fine motor skills. The
sample included twenty-two children diagnosed with pervasive developmental disorder, aged
four and a half to five years, of which sixteen are boys and six are girls. For the developmental
abilities assessment we used a Guide for assessment and development of individual programs
for children from birth until third year (Pištoljević & Majušević, 2015). The results showed that
children achieve the best score in the field of gross motor skills (66.27%), while the percentage
of correct answers is the lowest in the field of communication (28.91%). The analysis of the
results in relation to age showed that the highest success in all developmental areas is obtained
in the assessment of abilities from the age of 0-12 months, then slightly less success is obtained in the development of abilities from the age of 12-24 months, and finally the lowest success is
obtained in the development of abilities from the age of 24-36 months. The results on
standardized assessment tests for children with pervasive developmental disorders provide
experts an important information about the nature of deficits in particular developmental areas,
as well as the informations about different forms of treatment.
PB  - Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih i Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Univerzitet u Tuzli.
C3  - Tematski zbornik radova XI Međunarodne naučno-stručne konferencije „Unapređenje kvalitete života djece i mladih“
T1  - Komunikativne, kognitivne i motoričke sposobnosti dece sa pervazivnim razvojnim poremećajem
EP  - 486
SP  - 473
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3289
ER  - 
@conference{
author = "Golubović, Slavica and Sanković, Minja and Ječmenica, Nevena",
year = "2020",
abstract = "U dijagnostici i tretmanu pervazivnog razvojnog poremećaja mogu biti primenjeni brojni
instrumenti za procenu kognitivnih, komunikativnih i adaptivnih sposobnosti. Cilj istraživanja
je procena sposobnosti dece sa pervazivnim razvojnim poremećajem u razvojnim oblastima:
kognitivne sposobnosti, komunikacija i gruba i fina motorika. Ispitivani uzorak obuhvata
dvadeset dvoje dece sa dijagnozom pervazivnog razvojnog poremećaja, uzrasta od četiri i po do
pet godina, od toga šesnaest dečaka i šest devojčica. U istraživanju je za procenu razvojnih
sposobnosti primenjen Vodič za procenu i izradu individualnih razvojnih programa za decu od
rođenja do treće godine (Pištoljević & Majušević, 2015). Rezultati istraživanja pokazuju da
deca u najvećoj meri imaju razvijene sposobnosti u oblasti grube motorike (66.27%), dok je
procentualna zastupljenost tačnih odgovora najmanja u oblasti komunikacije (28.91%).
Analizom dobijenih rezultata u odnosu na uzrasne norme utvrđeno je da je najveća uspešnost u
svim razvojnim oblastima, postignuta prilikom procene sposobnosti predviđenih za uzrast 0-12
meseci, zatim nešto manja uspešnost u razvijenosti sposobnosti predviđenih za uzrast 12-24
meseca, da bi na kraju razvijenost procenjenih sposobnosti bila najmanja za uzrast 24-36
meseci. Rezultati na standardizovanim testovima procene sposobnosti kod dece sa pervazivnim
razvojnim poremećajem, pružaju stručnjacima važne informacije o prirodi smetnji u pojedinim
razvojnim oblastima, kao i o potrebama za različitim oblicima tretmana., Numerous instruments for the assessment of cognitive, communicative and adaptive abilities
can be applied in diagnosis and treatment of pervasive developmental disorders. The aim of the
research is to evaluate the abilities of children with pervasive developmental disorders in
developmental areas: cognitive abilities, communication and gross and fine motor skills. The
sample included twenty-two children diagnosed with pervasive developmental disorder, aged
four and a half to five years, of which sixteen are boys and six are girls. For the developmental
abilities assessment we used a Guide for assessment and development of individual programs
for children from birth until third year (Pištoljević & Majušević, 2015). The results showed that
children achieve the best score in the field of gross motor skills (66.27%), while the percentage
of correct answers is the lowest in the field of communication (28.91%). The analysis of the
results in relation to age showed that the highest success in all developmental areas is obtained
in the assessment of abilities from the age of 0-12 months, then slightly less success is obtained in the development of abilities from the age of 12-24 months, and finally the lowest success is
obtained in the development of abilities from the age of 24-36 months. The results on
standardized assessment tests for children with pervasive developmental disorders provide
experts an important information about the nature of deficits in particular developmental areas,
as well as the informations about different forms of treatment.",
publisher = "Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih i Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Univerzitet u Tuzli.",
journal = "Tematski zbornik radova XI Međunarodne naučno-stručne konferencije „Unapređenje kvalitete života djece i mladih“",
title = "Komunikativne, kognitivne i motoričke sposobnosti dece sa pervazivnim razvojnim poremećajem",
pages = "486-473",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3289"
}
Golubović, S., Sanković, M.,& Ječmenica, N.. (2020). Komunikativne, kognitivne i motoričke sposobnosti dece sa pervazivnim razvojnim poremećajem. in Tematski zbornik radova XI Međunarodne naučno-stručne konferencije „Unapređenje kvalitete života djece i mladih“
Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih i Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Univerzitet u Tuzli.., 473-486.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3289
Golubović S, Sanković M, Ječmenica N. Komunikativne, kognitivne i motoričke sposobnosti dece sa pervazivnim razvojnim poremećajem. in Tematski zbornik radova XI Međunarodne naučno-stručne konferencije „Unapređenje kvalitete života djece i mladih“. 2020;:473-486.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3289 .
Golubović, Slavica, Sanković, Minja, Ječmenica, Nevena, "Komunikativne, kognitivne i motoričke sposobnosti dece sa pervazivnim razvojnim poremećajem" in Tematski zbornik radova XI Međunarodne naučno-stručne konferencije „Unapređenje kvalitete života djece i mladih“ (2020):473-486,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3289 .

Procjena razvojnih sposobosti djece iz pervazivnog spektra

Sanković, Minja

(2019)

TY  - THES
AU  - Sanković, Minja
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4309
AB  - Развојни пут дјеце из первазивног спектра знатно се разликује од развојног пута дјеце типичног развоја. Разлике су присутне у свих пет развојних области: когниција, комуникација, фина и груба моторика, социо – емоционални развој и способност бриге о себи.
Циљ овог истраживања био је да се процијене развојне способности дјеце из  спектра первазивног поремећаја развоја. Истраживање је спроведено у Бањалуци, у ЈУ Центар за образовање, васпитање и рахабилитацију слушања и говора, у периоду од марта до јуна мјесеца 2018.године. Узорком је обухваћено 22 дјеце узраста 4.5 – 5 година, оба пола. За потребе истраживања кориштен је „Водич за процјену и израду индивидуалних развојних програма за дјецу од рођења до треће године“, у даљем тексту Водич 0-3 (ЕДУС – Нирвана Пиштољевић и Станислава Мајушевић).
Резултати истраживања показали су да су развојне способности дјеце из первазивног спектра знатно испод способности очекиваних за доб. Дјеца су најуспјешније развила способности из области крупне моторике (66.27%), предвиђених инструментом, док је развој процјењиваних способности најнеуспјешнији био из области комуникације (28,91%). Имајући у виду проценат процјењиваних способности из сваке развојне области посебно, можемо примјетити да је код дјеце у свакој развојној области уочено мање од 50% способности предвиђених кориштеним инструментом. Изузета је поменута област крупне моторике, из које је код процјењиване дјеце уочено 66.27% способности.
AB  - The development path of children from pervasive spectrum differs significantly from the development path of children with typical development.  Differences were observed in all five developmental areas: cognitive abilities, communication, fine and gross motor skills, social- emotional development and ability to care for themselves.
The aim of this study was to evaluate the developmental skills of children from the pervasive spectrum, age  4.5 - 5 . The survey was carried out in Banja Luka, the Center for training, education and rehabilitation, communications and listening to speeches from March to June of 2018. The sample included 22 children aged 4.5 - 5 years, of both sexes. For the study used "Guide for the evaluation and development of the individual development programs for children from birth to three years", hereinafter Guide 0-3 (EDUS - Nirvana Pištoljević and Stanislava Majušević).
The results showed that there are significant differences between the developmental skills expected for the age and developmental abilities during the assessment evaluated observed in children from the pervasive spectrum. Children are the most successful overcome skills in the field of large motor skills (66.27%), while the mastering capabilities worst performers were evaluated in the field of communications (28,91%). Bearing in mind the percentage evaluated the ability of each particular area of development, we can notice that in children in each field of development was observed in less than 50% of the anticipated ability of the instruments used. Excluded said coarse motor skills area, from which it is observed in children evaluated 66.27% capacity.
T1  - Procjena razvojnih sposobosti djece iz pervazivnog spektra
EP  - 63
SP  - 3
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4309
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Sanković, Minja",
year = "2019",
abstract = "Развојни пут дјеце из первазивног спектра знатно се разликује од развојног пута дјеце типичног развоја. Разлике су присутне у свих пет развојних области: когниција, комуникација, фина и груба моторика, социо – емоционални развој и способност бриге о себи.
Циљ овог истраживања био је да се процијене развојне способности дјеце из  спектра первазивног поремећаја развоја. Истраживање је спроведено у Бањалуци, у ЈУ Центар за образовање, васпитање и рахабилитацију слушања и говора, у периоду од марта до јуна мјесеца 2018.године. Узорком је обухваћено 22 дјеце узраста 4.5 – 5 година, оба пола. За потребе истраживања кориштен је „Водич за процјену и израду индивидуалних развојних програма за дјецу од рођења до треће године“, у даљем тексту Водич 0-3 (ЕДУС – Нирвана Пиштољевић и Станислава Мајушевић).
Резултати истраживања показали су да су развојне способности дјеце из первазивног спектра знатно испод способности очекиваних за доб. Дјеца су најуспјешније развила способности из области крупне моторике (66.27%), предвиђених инструментом, док је развој процјењиваних способности најнеуспјешнији био из области комуникације (28,91%). Имајући у виду проценат процјењиваних способности из сваке развојне области посебно, можемо примјетити да је код дјеце у свакој развојној области уочено мање од 50% способности предвиђених кориштеним инструментом. Изузета је поменута област крупне моторике, из које је код процјењиване дјеце уочено 66.27% способности., The development path of children from pervasive spectrum differs significantly from the development path of children with typical development.  Differences were observed in all five developmental areas: cognitive abilities, communication, fine and gross motor skills, social- emotional development and ability to care for themselves.
The aim of this study was to evaluate the developmental skills of children from the pervasive spectrum, age  4.5 - 5 . The survey was carried out in Banja Luka, the Center for training, education and rehabilitation, communications and listening to speeches from March to June of 2018. The sample included 22 children aged 4.5 - 5 years, of both sexes. For the study used "Guide for the evaluation and development of the individual development programs for children from birth to three years", hereinafter Guide 0-3 (EDUS - Nirvana Pištoljević and Stanislava Majušević).
The results showed that there are significant differences between the developmental skills expected for the age and developmental abilities during the assessment evaluated observed in children from the pervasive spectrum. Children are the most successful overcome skills in the field of large motor skills (66.27%), while the mastering capabilities worst performers were evaluated in the field of communications (28,91%). Bearing in mind the percentage evaluated the ability of each particular area of development, we can notice that in children in each field of development was observed in less than 50% of the anticipated ability of the instruments used. Excluded said coarse motor skills area, from which it is observed in children evaluated 66.27% capacity.",
title = "Procjena razvojnih sposobosti djece iz pervazivnog spektra",
pages = "63-3",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4309"
}
Sanković, M.. (2019). Procjena razvojnih sposobosti djece iz pervazivnog spektra. , 3-63.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4309
Sanković M. Procjena razvojnih sposobosti djece iz pervazivnog spektra. 2019;:3-63.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4309 .
Sanković, Minja, "Procjena razvojnih sposobosti djece iz pervazivnog spektra" (2019):3-63,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4309 .