Cukić, Živana

Link to this page

Authority KeyName Variants
4d0559de-d9eb-421f-b3be-e9d9b3350ad0
  • Cukić, Živana (3)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Nivo kognitivnih disfunkcija osoba sa Multiplom sklerozom

Bubanja, Ivana; Cukić, Živana; Stanisavljević, Saša

(Perfecta, Sarajevo, 2021)

TY  - CONF
AU  - Bubanja, Ivana
AU  - Cukić, Živana
AU  - Stanisavljević, Saša
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3543
AB  - Multipla skleroza predstavlja hronično inflamatorno oboljenje centralnog nervnog
sistema. Cilj istraživanja bio je ispitati razlike u nivo kognitivnih disfunkcija obolelih
od multiple skleroze u odnosu na formu bolesti, starosnu dob i pol ispitanika. U
uslovima globalne pandemije izazvane virusom COVID-19 istraživanje je sprovedeno
online, na različitim internet grupa obolelih od multiple skleroze. Za izradu ovog
istraživanja korišćen je upitnik Perceived deficits questionnaire (PDQ). Upitnik se sastoji
od opštih demografskih podataka i 20 ajtema, koje su bazirane na proceni nivoa
kognitivnih disfunkcija (pažnja/koncetracija, retrospektivna memorija, potenicjalna
memorija i planiranje/organizacija). Za statističku obradu podataka, korišćen je Studentoov
t-test, na uzorku od (N=80) ispitanika. Rezultati istraživanja, ukazuju da postoji
statistički značajna razlika u međusobnom poređenju na subskalama ( p < .001).
Nije utvrđena statistički značajnost na relaciji nivo kognitivnih disfunkcija obolelih od
multiple skleroze u odnosu na pol, starosnu dob i formu bolesti. Uzorak istraživanja
nije bio ujednačen prema polu, starosnoj dobi i formi bolesti ispitanika, predlog je
ponoviti ovo istraživanje na većem i reprezentativnijem uzorku.
AB  - Multiple sclerosis is a chronic inflammatory disease of the central nervous system.
The aim of the study was to examine the differences in the level of cognitive dysfunctions
in patients with multiple sclerosis in relation to the form of the disease,
age and sex of the subjects. In the conditions of the global pandemic caused by the
COVID-19 virus, the research was conducted online, on various internet groups of
people suffering from multiple sclerosis. The Perceived Deficits Questionnaire (PDQ)
questionnaire was used to develop this study. The questionnaire consists of general
demographic data and 20 items, which are based on the assessment of the level of
cognitive dysfunction (attention / concentration, retrospective memory, potential
memory and planning / organization). For statistical data processing, Student’s t-test
was used, on a sample of (N = 80) subjects. Research results, indicate that there is a
statistically significant difference in mutual comparison on subscales (p <.001). No
statistical significance was found in relation to the level of cognitive dysfunctions in
patients with multiple sclerosis in relation to gender, age and form of the disease.
The research sample was not uniform according to the gender, age and form of the
respondents’ disease, it is proposed to repeat this research on a larger and more representative
sample.
PB  - Perfecta, Sarajevo
C3  - Zbornik sazetaka – Četvrta međunarodna konferencija „Multidisciplinarni pristupi u edukaciji i rehabilitaciji”, Sarajevo, BiH, 9–11.04.2021.
T1  - Nivo kognitivnih disfunkcija osoba sa Multiplom sklerozom
T1  - Level of cognitive dysfunctions of persons With multiple sclerosis
EP  - 64
SP  - 57
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3543
ER  - 
@conference{
author = "Bubanja, Ivana and Cukić, Živana and Stanisavljević, Saša",
year = "2021",
abstract = "Multipla skleroza predstavlja hronično inflamatorno oboljenje centralnog nervnog
sistema. Cilj istraživanja bio je ispitati razlike u nivo kognitivnih disfunkcija obolelih
od multiple skleroze u odnosu na formu bolesti, starosnu dob i pol ispitanika. U
uslovima globalne pandemije izazvane virusom COVID-19 istraživanje je sprovedeno
online, na različitim internet grupa obolelih od multiple skleroze. Za izradu ovog
istraživanja korišćen je upitnik Perceived deficits questionnaire (PDQ). Upitnik se sastoji
od opštih demografskih podataka i 20 ajtema, koje su bazirane na proceni nivoa
kognitivnih disfunkcija (pažnja/koncetracija, retrospektivna memorija, potenicjalna
memorija i planiranje/organizacija). Za statističku obradu podataka, korišćen je Studentoov
t-test, na uzorku od (N=80) ispitanika. Rezultati istraživanja, ukazuju da postoji
statistički značajna razlika u međusobnom poređenju na subskalama ( p < .001).
Nije utvrđena statistički značajnost na relaciji nivo kognitivnih disfunkcija obolelih od
multiple skleroze u odnosu na pol, starosnu dob i formu bolesti. Uzorak istraživanja
nije bio ujednačen prema polu, starosnoj dobi i formi bolesti ispitanika, predlog je
ponoviti ovo istraživanje na većem i reprezentativnijem uzorku., Multiple sclerosis is a chronic inflammatory disease of the central nervous system.
The aim of the study was to examine the differences in the level of cognitive dysfunctions
in patients with multiple sclerosis in relation to the form of the disease,
age and sex of the subjects. In the conditions of the global pandemic caused by the
COVID-19 virus, the research was conducted online, on various internet groups of
people suffering from multiple sclerosis. The Perceived Deficits Questionnaire (PDQ)
questionnaire was used to develop this study. The questionnaire consists of general
demographic data and 20 items, which are based on the assessment of the level of
cognitive dysfunction (attention / concentration, retrospective memory, potential
memory and planning / organization). For statistical data processing, Student’s t-test
was used, on a sample of (N = 80) subjects. Research results, indicate that there is a
statistically significant difference in mutual comparison on subscales (p <.001). No
statistical significance was found in relation to the level of cognitive dysfunctions in
patients with multiple sclerosis in relation to gender, age and form of the disease.
The research sample was not uniform according to the gender, age and form of the
respondents’ disease, it is proposed to repeat this research on a larger and more representative
sample.",
publisher = "Perfecta, Sarajevo",
journal = "Zbornik sazetaka – Četvrta međunarodna konferencija „Multidisciplinarni pristupi u edukaciji i rehabilitaciji”, Sarajevo, BiH, 9–11.04.2021.",
title = "Nivo kognitivnih disfunkcija osoba sa Multiplom sklerozom, Level of cognitive dysfunctions of persons With multiple sclerosis",
pages = "64-57",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3543"
}
Bubanja, I., Cukić, Ž.,& Stanisavljević, S.. (2021). Nivo kognitivnih disfunkcija osoba sa Multiplom sklerozom. in Zbornik sazetaka – Četvrta međunarodna konferencija „Multidisciplinarni pristupi u edukaciji i rehabilitaciji”, Sarajevo, BiH, 9–11.04.2021.
Perfecta, Sarajevo., 57-64.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3543
Bubanja I, Cukić Ž, Stanisavljević S. Nivo kognitivnih disfunkcija osoba sa Multiplom sklerozom. in Zbornik sazetaka – Četvrta međunarodna konferencija „Multidisciplinarni pristupi u edukaciji i rehabilitaciji”, Sarajevo, BiH, 9–11.04.2021.. 2021;:57-64.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3543 .
Bubanja, Ivana, Cukić, Živana, Stanisavljević, Saša, "Nivo kognitivnih disfunkcija osoba sa Multiplom sklerozom" in Zbornik sazetaka – Četvrta međunarodna konferencija „Multidisciplinarni pristupi u edukaciji i rehabilitaciji”, Sarajevo, BiH, 9–11.04.2021. (2021):57-64,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3543 .

Problemi primene inkluzivnog obrazovanja dece sa smetnjama u razvoju u republici Srbiji

Cukić, Živana; Pavlović, Jovana; Jakovljević, Nevena; Ivanović, Kristina

(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2020)

TY  - CONF
AU  - Cukić, Živana
AU  - Pavlović, Jovana
AU  - Jakovljević, Nevena
AU  - Ivanović, Kristina
PY  - 2020
UR  - http://www.icf.fasper.bg.ac.rs/zbornici/20201221_1-ZBORNIK-RADOVA-SKUP-NAC_2020.pdf
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3453
AB  - Earlier forms of education for children with developmental disabilities included education in special schools or specially formed classes within regular schools. These
models of education of children with motor impairments significantly exclude the most important item of rehabilitation of children with developmental disabilities, socialization. Understanding the importance of preparing children with motor impairments for functioning within the social community, there is a need to change the way children with disabilities are educated. As a comprehensive
solution to the problem, the application of inclusive education is approached. This modern model of education and upbringing of children with motor impairments, in practice, encounters many problems that hinder the implementation of the educational process. Starting from the legal regulations of inclusive education, through the goals of educational work of children with disabilities,
to the attitudes of regular school teachers and accessibility, applied inclusion in the Republic of Serbia does not meet the basic criteria for education of children with disabilities.
The aim of this paper is to present the
most common problems of practical
implementation of inclusive education of
children with motor impairments.
AB  - Raniji oblici školovanja dece ometene u razvoju podrazumevali su školovanje u specijalnim školama ili specijalno oformljenim razredima u okviru re- dovnih škola. Ovi modeli obrazovanja dece sa smetnjama u razvoju znatno isključuju najbitniju stavku rehabilitacije dece ometene u razvoju, odnosno socijalizaciju. Shvatanjem značaja pripreme dece sa smetnjama u razvoju za funkcionisanje u okviru društvene zajednice, pojavila se potreba za izmenom načina školovanja dece ometene u razvoju. Kao sveobuhvatno rešenje problema, pristupa se primeni inkluzivnog obrazovanja. Ovaj savremeni model obrazovanja i vaspitanja dece sa smetnjama u razvoju, u praksi nailazi na mnoge probleme koji otežavaju sprovođenje procesa. Počevši od zakonske regulative inkluziv- nog obrazovanja, preko ciljeva vaspitno-obrazovnog rada za decu sa smetnjama, do stavova nastavnika redovnih škola i same prisupačnosti, primenjena inkluzija u Republici Srbiji ne ispunjava osnovne kriterijume obrazovanja dece sa smetnjama u razvoju. Cilj rada je da se prikažu najučestaliji problemi praktične primene inkluziv- nog obrazovanja dece sa smetnjama u razvoju.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
C3  - Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova
T1  - Problemi primene inkluzivnog obrazovanja dece sa smetnjama u razvoju u republici Srbiji
T1  - Problems of implementation of inclusive education in children with developmental impairments
In the republic of Serbia
EP  - 99
SP  - 93
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3453
ER  - 
@conference{
author = "Cukić, Živana and Pavlović, Jovana and Jakovljević, Nevena and Ivanović, Kristina",
year = "2020",
abstract = "Earlier forms of education for children with developmental disabilities included education in special schools or specially formed classes within regular schools. These
models of education of children with motor impairments significantly exclude the most important item of rehabilitation of children with developmental disabilities, socialization. Understanding the importance of preparing children with motor impairments for functioning within the social community, there is a need to change the way children with disabilities are educated. As a comprehensive
solution to the problem, the application of inclusive education is approached. This modern model of education and upbringing of children with motor impairments, in practice, encounters many problems that hinder the implementation of the educational process. Starting from the legal regulations of inclusive education, through the goals of educational work of children with disabilities,
to the attitudes of regular school teachers and accessibility, applied inclusion in the Republic of Serbia does not meet the basic criteria for education of children with disabilities.
The aim of this paper is to present the
most common problems of practical
implementation of inclusive education of
children with motor impairments., Raniji oblici školovanja dece ometene u razvoju podrazumevali su školovanje u specijalnim školama ili specijalno oformljenim razredima u okviru re- dovnih škola. Ovi modeli obrazovanja dece sa smetnjama u razvoju znatno isključuju najbitniju stavku rehabilitacije dece ometene u razvoju, odnosno socijalizaciju. Shvatanjem značaja pripreme dece sa smetnjama u razvoju za funkcionisanje u okviru društvene zajednice, pojavila se potreba za izmenom načina školovanja dece ometene u razvoju. Kao sveobuhvatno rešenje problema, pristupa se primeni inkluzivnog obrazovanja. Ovaj savremeni model obrazovanja i vaspitanja dece sa smetnjama u razvoju, u praksi nailazi na mnoge probleme koji otežavaju sprovođenje procesa. Počevši od zakonske regulative inkluziv- nog obrazovanja, preko ciljeva vaspitno-obrazovnog rada za decu sa smetnjama, do stavova nastavnika redovnih škola i same prisupačnosti, primenjena inkluzija u Republici Srbiji ne ispunjava osnovne kriterijume obrazovanja dece sa smetnjama u razvoju. Cilj rada je da se prikažu najučestaliji problemi praktične primene inkluziv- nog obrazovanja dece sa smetnjama u razvoju.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova",
title = "Problemi primene inkluzivnog obrazovanja dece sa smetnjama u razvoju u republici Srbiji, Problems of implementation of inclusive education in children with developmental impairments
In the republic of Serbia",
pages = "99-93",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3453"
}
Cukić, Ž., Pavlović, J., Jakovljević, N.,& Ivanović, K.. (2020). Problemi primene inkluzivnog obrazovanja dece sa smetnjama u razvoju u republici Srbiji. in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 93-99.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3453
Cukić Ž, Pavlović J, Jakovljević N, Ivanović K. Problemi primene inkluzivnog obrazovanja dece sa smetnjama u razvoju u republici Srbiji. in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova. 2020;:93-99.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3453 .
Cukić, Živana, Pavlović, Jovana, Jakovljević, Nevena, Ivanović, Kristina, "Problemi primene inkluzivnog obrazovanja dece sa smetnjama u razvoju u republici Srbiji" in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova (2020):93-99,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3453 .

Efikasnost suportivnih tehnika u tretmanu kod dece sa smetnjama u razvoju

Cukić, Živana

(2020)

TY  - THES
AU  - Cukić, Živana
PY  - 2020
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3916
AB  - Супортивне технике и терапије у дефектолошком раду представљају сваки метод и поступак који има улогу помоћног средства који се примењује у третману уз основне дефектолошке поступке. Супортивне технике и терапје које се најчешће користе у дефектолошком раду су арт терапија, музикотерапија, терапија потпомогнута животињама. Једна од најпримењиванијих супортивних техника на светском нивоу је примена интервеција потпомогнутих животињама. Циљ рада јесте приказ бенефита терапије потпомогнуте животињама у раду са децом са сметњама и поремећајима у развоју.  Велики број истраживача се бавио испитивањем позитивних ефеката интервенција потпомогнутих животињама, (енгл. animal assisted interventions - ААИ). Одабир приказаних радова спроведен је  на основу укључујућих критеријума од којих су најважнји: да су радови доступни на српском или енглеском језику, да су доступни у целости да приказују позитивне ефекте примене у раду са децом са сметњама у развоју.
AB  - Supportive techniques and therapies in special education work are any method and procedure that has the role of an adjunct that is applied in the treatment with basic special education procedures. Supportive techniques and therapies that are most often used in special education work are art therapy, music therapy, animal-assisted therapy. One of the most widely used supportive techniques worldwide is the use of animal-assisted interventions. The aim of this paper is to present the benefits of animal-assisted therapy in working with children with disabilities. A large number of researchers have studied the positive effects of animal-assisted interventions (AAI).
The selection of the presented works was carried out on the basis of including the most important criteria: that the works are available in Serbian or English, that they are available in full to show the positive effects of application in working with children with disabilities.
T1  - Efikasnost suportivnih tehnika u  tretmanu kod dece sa smetnjama u razvoju
EP  - 55
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3916
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Cukić, Živana",
year = "2020",
abstract = "Супортивне технике и терапије у дефектолошком раду представљају сваки метод и поступак који има улогу помоћног средства који се примењује у третману уз основне дефектолошке поступке. Супортивне технике и терапје које се најчешће користе у дефектолошком раду су арт терапија, музикотерапија, терапија потпомогнута животињама. Једна од најпримењиванијих супортивних техника на светском нивоу је примена интервеција потпомогнутих животињама. Циљ рада јесте приказ бенефита терапије потпомогнуте животињама у раду са децом са сметњама и поремећајима у развоју.  Велики број истраживача се бавио испитивањем позитивних ефеката интервенција потпомогнутих животињама, (енгл. animal assisted interventions - ААИ). Одабир приказаних радова спроведен је  на основу укључујућих критеријума од којих су најважнји: да су радови доступни на српском или енглеском језику, да су доступни у целости да приказују позитивне ефекте примене у раду са децом са сметњама у развоју., Supportive techniques and therapies in special education work are any method and procedure that has the role of an adjunct that is applied in the treatment with basic special education procedures. Supportive techniques and therapies that are most often used in special education work are art therapy, music therapy, animal-assisted therapy. One of the most widely used supportive techniques worldwide is the use of animal-assisted interventions. The aim of this paper is to present the benefits of animal-assisted therapy in working with children with disabilities. A large number of researchers have studied the positive effects of animal-assisted interventions (AAI).
The selection of the presented works was carried out on the basis of including the most important criteria: that the works are available in Serbian or English, that they are available in full to show the positive effects of application in working with children with disabilities.",
title = "Efikasnost suportivnih tehnika u  tretmanu kod dece sa smetnjama u razvoju",
pages = "55-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3916"
}
Cukić, Ž.. (2020). Efikasnost suportivnih tehnika u  tretmanu kod dece sa smetnjama u razvoju. , 1-55.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3916
Cukić Ž. Efikasnost suportivnih tehnika u  tretmanu kod dece sa smetnjama u razvoju. 2020;:1-55.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3916 .
Cukić, Živana, "Efikasnost suportivnih tehnika u  tretmanu kod dece sa smetnjama u razvoju" (2020):1-55,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3916 .