Pavlović, Aleksandra

Link to this page

Authority KeyName Variants
4e8ccb0d-6607-4efc-b42a-ed40b99f21c6
  • Pavlović, Aleksandra (2)
Projects

Author's Bibliography

Интервенција у оквиру моторичких функција код Драветовог синдрома – приказ случаја.

Đurić-Zdravković, Aleksandra; Beslać, Ema; Čizmar, Gordana; Pavlović, Aleksandra

(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)

TY  - CONF
AU  - Đurić-Zdravković, Aleksandra
AU  - Beslać, Ema
AU  - Čizmar, Gordana
AU  - Pavlović, Aleksandra
PY  - 2023
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5367
AB  - Студија описује закључке једногодишње моторичке интервенције спроведене код петогодишњег дечака са Драветовим синдромом. За процену моторичких способности коришћене су кратке верзије суптестова другог издања
Брунинкс-Осеретског теста. Програм интервенције који је осмишљен допринео
је побољшању дечакове моторичке способности, односно равнотеже и мануелне
спретности. Ипак, важно је нагласити опрезност при генерализацији резултата, имајући у виду специфичност студије случаја.
AB  - The study describes the conclusions of a oneyear motor intervention conducted with a
five-year-old boy with Dravet syndrome.
Short versions of the subtests from the
second edition of the Bruininks-Oseretsky
Motor Ability Test were used to assess
motor abilities. The strategically designed
intervention program contributed to the
improvement of the boy’s motor abilities,
respectively balance and manual dexterity.
Nevertheless, it is important to exercise
caution when generalizing the results,
considering the specifics of the case study.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova-„Intervencije u ranom detinjstvu i predškolstvu” Beograd, 22. Decembar 2023.
T1  - Интервенција у оквиру моторичких функција код Драветовог синдрома – приказ случаја.
T1  - Intervention within the framework of motor functions in Dravet syndrome – case report
EP  - 47
SP  - 41
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5367
ER  - 
@conference{
author = "Đurić-Zdravković, Aleksandra and Beslać, Ema and Čizmar, Gordana and Pavlović, Aleksandra",
year = "2023",
abstract = "Студија описује закључке једногодишње моторичке интервенције спроведене код петогодишњег дечака са Драветовим синдромом. За процену моторичких способности коришћене су кратке верзије суптестова другог издања
Брунинкс-Осеретског теста. Програм интервенције који је осмишљен допринео
је побољшању дечакове моторичке способности, односно равнотеже и мануелне
спретности. Ипак, важно је нагласити опрезност при генерализацији резултата, имајући у виду специфичност студије случаја., The study describes the conclusions of a oneyear motor intervention conducted with a
five-year-old boy with Dravet syndrome.
Short versions of the subtests from the
second edition of the Bruininks-Oseretsky
Motor Ability Test were used to assess
motor abilities. The strategically designed
intervention program contributed to the
improvement of the boy’s motor abilities,
respectively balance and manual dexterity.
Nevertheless, it is important to exercise
caution when generalizing the results,
considering the specifics of the case study.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova-„Intervencije u ranom detinjstvu i predškolstvu” Beograd, 22. Decembar 2023.",
title = "Интервенција у оквиру моторичких функција код Драветовог синдрома – приказ случаја., Intervention within the framework of motor functions in Dravet syndrome – case report",
pages = "47-41",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5367"
}
Đurić-Zdravković, A., Beslać, E., Čizmar, G.,& Pavlović, A.. (2023). Интервенција у оквиру моторичких функција код Драветовог синдрома – приказ случаја.. in Zbornik radova-„Intervencije u ranom detinjstvu i predškolstvu” Beograd, 22. Decembar 2023.
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 41-47.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5367
Đurić-Zdravković A, Beslać E, Čizmar G, Pavlović A. Интервенција у оквиру моторичких функција код Драветовог синдрома – приказ случаја.. in Zbornik radova-„Intervencije u ranom detinjstvu i predškolstvu” Beograd, 22. Decembar 2023.. 2023;:41-47.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5367 .
Đurić-Zdravković, Aleksandra, Beslać, Ema, Čizmar, Gordana, Pavlović, Aleksandra, "Интервенција у оквиру моторичких функција код Драветовог синдрома – приказ случаја." in Zbornik radova-„Intervencije u ranom detinjstvu i predškolstvu” Beograd, 22. Decembar 2023. (2023):41-47,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5367 .

Поремећаји спавања код деце са интелектуалном ометеноћу: ментална хигијена и сан.

Pavlović, Aleksandra; Đurić-Zdravković, Aleksandra; Maksić, Jasmina; Pavlović, Dragan

(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)

TY  - CONF
AU  - Pavlović, Aleksandra
AU  - Đurić-Zdravković, Aleksandra
AU  - Maksić, Jasmina
AU  - Pavlović, Dragan
PY  - 2023
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5365
AB  - Sufficient hours of sleep during childhood and
adolescence are crucial for adequate brain
development. Individuals with intellectual
disabilities of all ages often experience sleep
disorders that significantly negatively impact
their daily routines, cognitive achievements,
functionality, and quality of life. Research
Objective: We aimed to review contemporary
literature on sleep disorders in children
with intellectual disabilities. Methodology:
Relevant literature was found by searching
electronic databases available through the
Consortium of Libraries of Serbia for Unified
Procurement and Google Scholar. Results:
Sleep disturbances are more common in
children with intellectual disability compared
to neurotypical pediatric populations. Sleep
disorders are part of the clinical picture of all entities with intellectual disabilities, with
specificities related to individual syndromes.
In children with intellectual disabilities,
inadequate sleep, whether in terms of
duration or quality, leads to worsened
clinical presentation, with the development
of learning disorders and the development
or worsening of existing behavioral changes
during wakefulness. Conclusion: Sleep
disorders in children with intellectual
disabilities represent an additional challenge
for their families and caregivers and should
be the focus of mental hygiene interventions
and further research into these entities.
AB  - Адекватан сан у дечјем и адолесцентском узрасту се сматра круцијалним за
оптимални развој мозга. Особе са интелектуалном ометеношћу свих узраста
често имају поремећаје сна који значајно негативно утичу на њихове дневне
рутине, когнитивна постугнућа и функционалност, као и квалитет живота.
Циљ истраживања: Циљ рада је да се начини преглед савремене литературе о
поремећајима спавања код деце са интелектуалном ометеношћу. Метод рада:
Релевантна литература пронађена је претраживањем електронских база података, доступних преко Конзорцијума библиотеке Србије за обједињену набавку и преко базе Google Scholar. Резултати: Премећаји сна су чешћи у популацији
деце са интелектуалном ометеношћу у односу на неуротипичну педијатријску
популацију. Поремећај спавања је део клиничке слике свих ентитета са интелектуалном ометеношћу, са специфичностима везаним за поједине синдроме. Код
деце са интелектуалном ометеношћу, неадeкватан сан, било по трајању или по
квалитету, доводи до погоршања клиничке презентације, са развојем поремећаја
учења и настанком или погоршањем већ постојећих измена понашања током будности. Закључак: Поремећаји спавања код деце са интелектуалном
ометеношћу представљају додатни изазов за њихове породице и неговатеље,
па су важан циљ ментално хигијенских интервенција и треба да буду у фокусу
даљих истраживања ових ентитета.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova-„Intervencije u ranom detinjstvu i predškolstvu” Beograd, 22. Decembar 2023.
T1  - Поремећаји спавања код деце са интелектуалном ометеноћу: ментална хигијена и сан.
T1  - Sleep disorders in children with intellectual disabilities: mental hygiene and sleep
EP  - 96
SP  - 89
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5365
ER  - 
@conference{
author = "Pavlović, Aleksandra and Đurić-Zdravković, Aleksandra and Maksić, Jasmina and Pavlović, Dragan",
year = "2023",
abstract = "Sufficient hours of sleep during childhood and
adolescence are crucial for adequate brain
development. Individuals with intellectual
disabilities of all ages often experience sleep
disorders that significantly negatively impact
their daily routines, cognitive achievements,
functionality, and quality of life. Research
Objective: We aimed to review contemporary
literature on sleep disorders in children
with intellectual disabilities. Methodology:
Relevant literature was found by searching
electronic databases available through the
Consortium of Libraries of Serbia for Unified
Procurement and Google Scholar. Results:
Sleep disturbances are more common in
children with intellectual disability compared
to neurotypical pediatric populations. Sleep
disorders are part of the clinical picture of all entities with intellectual disabilities, with
specificities related to individual syndromes.
In children with intellectual disabilities,
inadequate sleep, whether in terms of
duration or quality, leads to worsened
clinical presentation, with the development
of learning disorders and the development
or worsening of existing behavioral changes
during wakefulness. Conclusion: Sleep
disorders in children with intellectual
disabilities represent an additional challenge
for their families and caregivers and should
be the focus of mental hygiene interventions
and further research into these entities., Адекватан сан у дечјем и адолесцентском узрасту се сматра круцијалним за
оптимални развој мозга. Особе са интелектуалном ометеношћу свих узраста
често имају поремећаје сна који значајно негативно утичу на њихове дневне
рутине, когнитивна постугнућа и функционалност, као и квалитет живота.
Циљ истраживања: Циљ рада је да се начини преглед савремене литературе о
поремећајима спавања код деце са интелектуалном ометеношћу. Метод рада:
Релевантна литература пронађена је претраживањем електронских база података, доступних преко Конзорцијума библиотеке Србије за обједињену набавку и преко базе Google Scholar. Резултати: Премећаји сна су чешћи у популацији
деце са интелектуалном ометеношћу у односу на неуротипичну педијатријску
популацију. Поремећај спавања је део клиничке слике свих ентитета са интелектуалном ометеношћу, са специфичностима везаним за поједине синдроме. Код
деце са интелектуалном ометеношћу, неадeкватан сан, било по трајању или по
квалитету, доводи до погоршања клиничке презентације, са развојем поремећаја
учења и настанком или погоршањем већ постојећих измена понашања током будности. Закључак: Поремећаји спавања код деце са интелектуалном
ометеношћу представљају додатни изазов за њихове породице и неговатеље,
па су важан циљ ментално хигијенских интервенција и треба да буду у фокусу
даљих истраживања ових ентитета.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova-„Intervencije u ranom detinjstvu i predškolstvu” Beograd, 22. Decembar 2023.",
title = "Поремећаји спавања код деце са интелектуалном ометеноћу: ментална хигијена и сан., Sleep disorders in children with intellectual disabilities: mental hygiene and sleep",
pages = "96-89",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5365"
}
Pavlović, A., Đurić-Zdravković, A., Maksić, J.,& Pavlović, D.. (2023). Поремећаји спавања код деце са интелектуалном ометеноћу: ментална хигијена и сан.. in Zbornik radova-„Intervencije u ranom detinjstvu i predškolstvu” Beograd, 22. Decembar 2023.
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 89-96.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5365
Pavlović A, Đurić-Zdravković A, Maksić J, Pavlović D. Поремећаји спавања код деце са интелектуалном ометеноћу: ментална хигијена и сан.. in Zbornik radova-„Intervencije u ranom detinjstvu i predškolstvu” Beograd, 22. Decembar 2023.. 2023;:89-96.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5365 .
Pavlović, Aleksandra, Đurić-Zdravković, Aleksandra, Maksić, Jasmina, Pavlović, Dragan, "Поремећаји спавања код деце са интелектуалном ометеноћу: ментална хигијена и сан." in Zbornik radova-„Intervencije u ranom detinjstvu i predškolstvu” Beograd, 22. Decembar 2023. (2023):89-96,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5365 .